עץ כרות ברחוב חוחית בכפר סבא. צילום עזרא לוי
עץ כרות ברחוב חוחית בכפר סבא. צילום עזרא לוי

שימו לב: הקנס על כריתת עץ בכפר סבא ללא היתר קפץ ל-7,500 שקל

האכיפה נגד כריתת עצים לא חוקית הועברה מפקיד היערות במשרד החקלאות למחלקת האכיפה והפיקוח של עיריית כפר סבא

פורסם בתאריך: 9.1.18 19:17

סמכויות האכיפה בכל הקשור בכריתת עצים לא חוקית הועברו מפקיד היערות במשרד החקלאות לעיריית כפר סבא. מעתה, תוכל מחלקת האכיפה והפיקוח בעירייה לחלק לאדם שייתפס כורת עץ בעיר ללא היתר קנס של 7,500 שקלים, במקום 700 שקלים.

"במסגרת אכיפה על פי פקודת הראיות תתקיים אפשרות להגשת כתב אישום או להשתת קנסות גבוהים", מסרה העירייה, "בקנסות יש מדרג, כך שתאגיד העובר על החוק ייקנס בסכום כפול לעומת אדם פרטי. אנו קוראים לציבור התושבים לנהוג בעצים בכבוד הראוי ולהימנע מהשחתתם וגיזומם בניגוד לחוק. תושבים המעוניינים לגזום עצים נדרשים להגיש טופס בקשה לרישיון כריתה או העתקה מהגורמים המקצועיים במשרד החקלאות, ולפעול על פי הנחייתם. הוראות נוספות והורדת הטופס יתבצעו מאתר משרד החקלאות".

 

על פי נתוני פקיד היערות לשנת 2016 (העדכניים ביותר), כפי שמסר יו"ר משמר האילנות בכפר סבא פנחס כהנא, הוגשו בשנה זו 291 בקשות היתר כריתה המתייחסות ל-416 עצים בעיר. כהנא טוען כי מדובר במספרים גבוהים ביחס לערים אחרות ושבכל הקשור לכריתת עצים בעיר מדובר לדבריו ב"יד קלה על ההדק".

פנחס כהנא

פנחס כהנא

בשבוע הבא אמור כהנא להיפגש בשבוע הבא עם ממלא מקום מנכ"לית העירייה, איתי צחר, בעקבות סקר מפורט שערכו מתנדבי משמר האילנות בו מיפו את חוסרי העצים בכפר סבא. "אמרו לי בעל פה שייקח עוד זמן עד שישתלו את כל החוסרים", אומר כהנא, "כתבתי למ"מ ראש העיר צביקה צרפתי ואמרתי שאם יש 300 גומות ריקות, ועץ עולה 1,000 שקלים, אז צריך רק 300 אלף שקל. תן את זה מתנה לט"ו בשבט. אני חושב שזה דבר סביר. למה שיהיו גומות ריקות מעצים בכפר סבא?"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר