רויטל לן-כהן. צילום עזרא לוי
רויטל לן-כהן. צילום עזרא לוי

על רקע הנסיון להדיח את בן חמו, חברי המועצה יתבקשו לאשר את תקציב 2018

חברת הקואליציה רויטל לן כהן אספה תשע מתוך עשר החתימות הנדרשות כדי לזמן ישיבה מיוחדת בנושא הדחת ראש העירייה

פורסם בתאריך: 10.1.18 19:26

חברי מועצת עיריית כפר סבא יתבקשו לאשר בשבוע הבא את התקציב העירוני לשנת 2018. זאת על רקע ניסיונות של חברי מועצה להדיח את בן חמו מראשות העיר, וכן מכהונתו כיו"ר דירקטוריון החברה הכלכלית של כפר סבא.

ישיבת מועצת העיר שלא מן המניין לאישור התקציב נקבעה ליום שני הבא, 15 בינואר, בשעה 19:00. נזכיר כי הישיבה לאישור התקציב נדחתה בחודש דצמבר לבקשת חלק מחברי המועצה, ולא נקבע לה מועד חדש עד כה. חברי המועצה טענו אז כי "התקציב הוכתב להם מלמעלה", בניגוד לשנים קודמות אז התנהל משא ומתן מול ראש העירייה.

על פי חוברת התקציב שהפיצה העירייה, סך התקציב כולו לשנת 2018 עומד על 969.4 מיליון שקלים, זאת לעומת כמעט 764 מיליון שקלים בשנה שעברה. תקציב החינוך יעמוד על 367 מיליון שקלים, הרווחה 80 מיליון שקלים, התרבות 56 מיליון שקלים ודת 3.5 מיליון שקלים.

כאמור, מתנהלים במקביל שני הליכים שונים, ביוזמת חברת מועצת העיר מהקואליציה רויטל לן כהן. הראשון הוא ניסיון לכנס ישיבה מיוחדת של מועצת העיר לדיון בהדחת בן חמו. השני הוא בקשה להדיח את בן חמו מתפקיד יו"ר הדירקטוריון של החברה הכלכלית.

במכתב הדרישה של שבעה חברי מועצה לכנס ישיבה בדבר הדחת בן חמו מראשות דירקטוריון החברה הכלכלית, הם כותבים בין השאר כי "מאז מעצרו ועד ליום זה, פרק זמן של כ-11 חודשים, מר בן חמו לא התייצב לשום ישיבה או דיון של החברה הכלכלית והלכה למעשה דירקטוריון החברה הכלכלית מתנהלת בהרכב חסר עקב כך".

במכתב צוטט סעיף 8 לתקנות העיריות, לפיו אם נציג עירייה "נעדר מארבע ישיבות רצופות של הגוף המנהל של התאגיד או משש ישיבות בתוך שנה, זולת אם המועצה קבעה שהייתה סיבה מוצדקת להיעדרות, לאחר קבלת חוות דעתו של היועץ המשפטי לעירייה. סעיף נוסף הוא כי "מועצת העירייה ראתה, שנבצר ממנו למלא את תפקידו או שאינו ממלא את תפקידו כראוי, והחליטה על הפסקת כהונתו".

לגבי הניסיון להדיח את בן חמו מראשות העיר, אומרת לן כהן: "אכן מתנהל מהלך שמטרתו הסופית היא הדחתו של יהודה בן חמו, ראש העיר המכהן, מראשות העיר לאור התנהגותו בשנה האחרונה. בינתיים, למרות ההתנהלות, אנחנו חברי המועצה מנסים להתנהל בצורה אחראית, כך למשל בעניין התקציב, למרות שבמקור הוא לא רצה לשתף אותנו בבנייתו, לאחר לחצים ומשא ומתן ארוך ומתיש הוא קיבל את הבקשות שלנו, שהן לא בקשות פופוליסטיות ומטרתן היא טובת התושבים".

לן כהן ניסתה השבוע לגייס חתימות של לפחות עשרה חברי מועצה כדי להביא לכינוס ישיבה מיוחדת על הדחתו של בן חמו, כפי שקובעת פקודת העיריות.

חברי הקואליציה חתמו?

לן כהן: "מבין האנשים שפניתי אליהם היחיד שעוד לא חתם זה ממה שיינפיין. אמורות להיות לי עשר חתימות כדי לבקש את הדיון, ו-15 חתימות כדי להחליט על הדחה. כרגע יש תשע חתימות לכינוס הדיון. אתה מוזמן לשאול את ממה למה הוא לא חותם. אני יכולה לומר שמראש לא פניתי לאיתן צנעני משיקולים כאלה ואחרים. יחד עם זאת, אם הנושא יגיע לדיון, צנעני הבטיח לי שהכל פתוח במידה והדיון יתקיים".

מה המשמעות של הדחת ראש העיר?

"שצריך לבחור ראש עיר אחר תחתיו מבין חברי המועצה המכהנים. למשל, אם צרפתי יזכה לרוב אז הוא ימשיך בתפקידו. ברגע שתהיה חתימה של ממה על הבקשה לזימון דיון מיוחד, אמור להגיע אל הדיון גם ראש העיר כדי להגן על עצמו. בסיום הדיון אמורה להתקיים הצבעה פנימית במועצה להדחתו. רק אז צריך לקבל אישור של שר הפנים ואחרי האישור ניתן יהיה להתפנות לבחירת ראש עיר חדש".

אפשר לומר שהקואליציה של בן חמו מתפוררת.

"צריך לעשות פה הפרדה. זו לא הקואליציה של בן חמו כי הוא לא פה כבר שנה. יש לנו אחריות ואני לא מבין למה מצפים מאיתנו לשמור על טובתו של מישהו, שלא טרח לשמור על טובתם של תושבי העיר. קואליציה שתגן על בן חמו אין, אחת שתגן על העיר יש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר