ממה שיינפיין
ממה שיינפיין

ממה שיינפיין: "אין היתכנות למהלך של הדחת בן חמו"

חבר המועצה מסביר מדוע הוא מסרב לחתום על הדרישה לקיים דיון מיוחד בהדחתו של ראש העירייה. יוזמת הדרישה רויטל לן כהן: "יש סיכוי שזה עוד יקרה דרך מישהו אחר"

פורסם בתאריך: 11.1.18 13:39

חבר מועצת עיריית כפר סבא ממה שיינפיין מסרב לחתום על מכתב הבקשה של חברת המועצה רויטל לן כהן לכינוס ישיבת מועצה מיוחדת שתדון בהדחתו של ראש העירייה, משום שלדעתו אין היתכנות להדיח את בן חמו. "אין היתכנות למהלך של הדחת בן חמו", אומר הבוקר שיינפיין, "אם היו מראים לי שיש 15 חברי מועצה שמוכנים להדיח אותו, אני חותם מיד. אני אדם ריאלי שעובד בשטח. סתם לצאת בכותרת שממה שיינפיין חתם, לכנס ישיבה של עשרה אנשים, זה פוליטיקה בגרוש. לנסות להפיל את בן חמו ולא להצליח זו תהיה התבזות. אני מוביל רק מהלכים שאני מצליח בהם. הגברת לן כהן חיפשה כותרת. היא לא פוליטיקאית. היא לחיצה. שתעשה עבודה, שתביא הסכמה של 15 חברי מועצה ותציג את זה".

לן כהן השיגה עד כה תשע חתימות של חברי מועצה, מתוך העשר הנדרשות לזימון דיון מיוחד של מועצת העיר, שבסיומו תתקיים הצבעה פנימית על הדחתו של ראש העירייה. כדי להדיח את ראש העירייה נדרשת הסכמתם של 15 מתוך 18 חברי מועצת עיריית כפר סבא (בן חמו הוא החבר ה-19 במועצה). לן כהן פנתה לשיינפיין, כדי שיצטרף לחותמים האחרים לכינוס הישיבה, בהם חברי המועצה אתי הדנה, פליאה קטנר, עמירם מילר, אורן כהן, עילאי הרסגור הנדין, יובל לוי, ד"ר ענת קלומל, יהודה יוגד ולן כהן עצמה. שיינפיין, כאמור, סירב.

חברי המועצה שככל הנראה לא יחתמו על הדחתו של בן חמו הם חמשת חברי סיעתו מעוף – צביקה צרפתי, רביטל עם שלם, דבי שני, אמיר גבע ומתי פז, וחבר המועצה מש"ס שמעון פרץ, ובסך הכל שישה. אלה חוסמים את ההיתכנות הריאלית להגיע ל-15 חברי מועצה שיהיו בעד הדחת ראש העירייה. "אין סיכוי ששלושה מהם יהפכו פתאום עורם. גם אם אחד יסכים זה הרי לא מספיק", אומרים בקרבתו של שיינפיין. אחד מחברי המועצה התייחס ואמר: "מה ייצא להם ללכת נגד ראש העיר?. הצבעה כזו אומרת שהם לא יהיו יותר בסיעת מעוף. הם לא ירוויחו כלום. זה מה שרויטל לא מבינה. אם מישהו בעל סיכויים טובים היה מציע להם, למשל, להיכנס לרשימתו, והם היו יודעים שיש להם סיכוי לחזור למועצה, אולי היה סיכוי, אבל זה לא קורה ולא יקרה".

נזכיר שלפני כחודש וחצי ביקש חבר מועצת העיר עילאי הרסגור הנדין להחתים את חברי המועצה על בקשה לכינוס ישיבת הדחה. על מכתב זה חתמו אז רק חמשת חברי האופוזיציה, כשחברי הקואליציה סירבו להצטרף.

 

שיינפיין, אתה לא חותם על המכתב, אבל מדבריך אני מבין שאתה חושב שכן צריך להדיח את ראש העיר.

"אני חושב שזו לא התנהלות נכונה שראש עירייה מורחק קרוב לשנה מהעירייה. יותר מזה, עלה רעיון אחר חכם יותר, שאני לא יודע אם נשלח למנכ"לית. אני לא יכול לומר לך כרגע במה מדובר, אבל בגדול הוא נועד לצמצם את סמכויותיו של ראש העיר. כך היינו מגיעים לתוצאות יותר טובות. צריך לעבוד בשום שכל, ולא ביציאות ולהיות לחיץ רק כי יש כמה אנשים שרצים לפטר את ראש העיר".

סיעתו של ראש העיר מתפרקת?

"יש אי נוחות שהוא מורחק תקופה כל כך ארוכה, אבל אף אחד מהם לא ירים נגדו אצבע".

יש שמועה שביקשו מחברי סיעת מעוף לתמוך בסידבון.

"גם אני שמעתי שאמרו להם לתמוך בסידבון. לא אתן להם ניקוד אם זה מהלך טוב לא. כל אחד יעשה מה שהוא רוצה".

אתה תרוץ לראשות העיר?

"יש עלי לחץ מאוד גדול להעמיד את עצמי לראשות העיר. מחפשים היום יושר והגינות, בן אדם שהוא שורשי, שהלב שלו זו העיר הזאת. מכל המועמדים אני היחיד. אני בהחלט שוקל את הנושא".

תגובת רויטל לן כהן: "ממה שיינפיין טועה. קודם כל יש בפירוש אנשים שאמרו ברגע שזה יהיה אנחנו נצביע – אנחנו לא יכולים לחתום. אמרתי לו את זה". באשר לטענה כי "זו פוליטיקה בגרוש" אמרה לן כהן: "אני לא מגיבה לרמה נמוכה כל כך. אני ממשיכה לעבוד, יש סיכוי שזה עוד יקרה דרך מישהו אחר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מרק

    חברי מעוף:
    איך זה שאין לכם
    קמצוץ של יושרה?

    עד כדי כך הפחד משתק???

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דיבורים דיבורים דיבורים לנציגנו מר שיינפין כנררה שהמצב הנכחי נח זה שהעיר מתנהלת בצורה עקומה שפוגעת בתושבי העיר לא מפריעה לו.
    זה שאין שכונה או רחוב בין אם זה מרכז העיר או שכונותיה שלא מרגיש שעוברות החלטות שבינן לבין רווח התושבים אין כלום.שמשקרים ועושים דברים במחשכים.כל זה כנראה לא מםריע למר שינפיין.

  3. ר. זר

    ממה, לא חבל על כספך? שוב לרוץ לראשות העיר ולקבל אולי מנדט אחד??? אם יוסי סדבון יהיה בתמונה, כל המועמדים האחרים יהפכו לבלתי ריאליים. שמור על כבודך ואל תתבזה!!

  4. תושב

    ממה יודע שהקתדרה לא תספק לו כמות מצביעים מספקת אז נהנה מכסאות עור הצבי כל עוד יכול.
    סדבון …המשך הפוליטיקה של יהודה עם רשימת תומכיו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר