יהודה בן חמו

ראש העירייה יהודה בן חמו הודח מדירקטוריון החברה הכלכלית

ההחלטה עברה ברוב של 11 חברי מועצת העיר מול ארבעה. חבר המועצה ממה שיינפיין נבחר להחליף את בן חמו בתפקיד

פורסם בתאריך: 16.1.18 20:41

ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו, החשוד בשחיתות, הודח הערב (שלישי) מראשות דירקטוריון החברה הכלכלית, בישיבת מועצה של מן המניין שהתקיימה הערב.

ההחלטה עברה ברוב של 11 חברי מועצת העיר מול ארבעה. חבר המועצה ממה שיינפיין נבחר להחליף את בן חמו בתפקיד. שיינפיין התחייב כי ברגע שבן חמו יוכל לשוב ולהשתתף בישיבות הוא יתפטר מראשות הדירקטוריון ובן חמו יחזור לתפקיד.

חברת המועצה רויטל לן כהן, שיזמה את הישיבה ושמנסה להביא גם להדחתו של בן חמו מראשות העיר, אמרה כי ההחלטה
היא "בחירה ברורה שלנו כנבחרי ציבור, בטובתם של התושבים, ואני גאה להיות מי שיזמה והובילה אותה. אני קוראת לחברי במועצה, לעשות את הדבר הנכון במסגרת הזכות שניתנה להם על ידי תושבי העיר, הזכות לשרת את הציבור, ולהצטרף ליוזמה הנוספת שאני מובילה, שמטרתה לאפשר לעיריה להתנהל בחופשיות וללא מורא. מחויבותנו איננה לנבחר ציבור זה או אחר, מחויבותנו היא לתושבים שבחרו בנו".

חבר המועצה אורן כהן אמר בין השאר בדיון: "אנחנו היום בסך הכל באים ואומרים שהעדרות של ראש העיר מהחברה הכלכלית היא פוגעת. את הדבר הקטן הזה, לאפשר לחברה הכלכלית לעבוד בצורה סבירה זה הכרחי. ואפרופו חזקת החפות, אם בית המשפט יגיד שהוא חף מפשע ולא עשה דבר, כולנו נשמח ונקבל אותו בחזרה".

חבר המועצה אמיר גבע: "אני מטבעי תמיד בצד של החמלה. זה נורא קשה לכולנו. בעוד יומיים אמור להיות שימוע ואנחנו על סף אישור תקציב, בסופו של דבר זכינו בתקציב לשיתוף פעולה מכריע של ראש העיר הרבה יותר ממה שרבים חושבים פה… יש בזה אלמנט מסויים של רוע לב לעשות את זה בעיתוי כזה. אני אצביע נגד ההדחה, מכיר את החברה הכלכלית, היא מתנהלת בסדר גמור, יש לה שדירת ניהול מצויינת, ולא הייתה שום הצדקה לחיפזון כזה ולעשות את המהלך החפוז הזה". גבע הוסיף: "אני לא משפטן ושואל בצניעות: נוהל ההסדרה קובע מפורשות שראש העירייה יהיה יו"ר הדירקטוריון. כך גם קובעים נהלי החברה. כפי שאני מבין, אם נדיח את ראש העיר זה יביא לסטיה מפורשת מהנחיית משרד הפנים. האם יש לנו נימוקים מיוחדים לסטיה הזאת, ואם זה לאמ חייב לכל הפחות קבלת אישור מהמשרד. לא יקרה כלום אם נשאל את השאלה ונחכה עוד שבוע שבועיים".

 

היועץ המשפטי של העירייה אלון בן זקן אמר: "המשמעות של המסמך שכל זמן שראש העיר דירקטור הוא יהיה גם מן הסתם יו"ר הדירקטוריון. התקנות שמכוחן הוגשה ההצעה לסדר, מדברות על זה שלמועצת העיר יש סמכות לסיים כהונתו של כל דירקטור. ברגע שמקימים תאגיד עירוני התקנון צריך לכלול את התקנות האלה. אם מועצת העיר סבורה שדירקטור לא ממלא את תפקידו, היא יכולה להחליט לסיים את הכהונה שלו. זאת הייתה חוות הדעת שלי. היא לא דיברה על לגיטימיות לעשות את המהלך הזה, היא לא דיברה על אם היו"ר מתפקד כן או לא, אבל למועצה יש סמכות – וההוראה בנוהל ההסדרה לא סותרת את ההוראה בתקנות שנותנת את הסמכות למועצה".

חבר המועצה עילאי הרסגור הנדין: "מה שקורה פה עצוב עם אלמנט קומי. אנחנו יכולים לקבל החלטה אחרת, שהמועצה לא יודעת לנהל את העיר. נפנה למשרד הפנים שימנה ועדה קרואה והכל יהיה בסדר. אולי זה היה חיובי אם זה מה שהיה קורה. אבל מאחר ורוב חברי המועצה סבורים שהעירייה יכולה להמשיך ולהתנהל, יש אדם שחשוד במעשים כל כך חמורים שהשימוע שלו נדחה שוב ושוב בעקבות בקשתו. אנחנו לא יכולים לשים את העיר במצב של אי ודאות כל כך הרבה זמן. מדובר בשנה שבה הוא לא מגיע כי נבצר ממנו".

מירית שקד ברק ממובילות המאבק בשחיתות בכפר-סבא וממייסדות משמר המועצה בעיר מסרה: "אנו מודים על ההחלטה האמיצה של חברי מועצת העיר. זה שלב בדרך להדחת בן חמו מראשות העיר והחזרת היציבות לעירנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אילנה

    עד שראש העיר או כל אדם אחר לא נגזר דינו במשפט שהוא אשם הוא בחזקת זכאי, גם אם האשמות קשות! אם וכאשר יצא אשם וזו תהיה אכזבה ופגיעה גדולה מאוד, תמצו את מלא הדין ותפעלו בהתאם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר