בית החולים מאיר. צילום דוברות בית החולים
בית החולים מאיר. צילום דוברות בית החולים

טרגדיה בכפר סבא: בת חמש נפטרה מחיידק אלים

הילדה היתה חולה ביום חמישי ללא סימנים חריגים. ביום שישי היא פונתה לחדר המיון במאיר עם קריסת מערכות. ילדי הגן קיבלו טיפול מונע נגד דלקת קרום המוח

פורסם בתאריך: 20.1.18 20:00

ילדה כבת חמש מגן תבור בכפר סבא נפטרה אתמול (שישי) לאחר שנדבקה בחיידק אלים. על פי הפרטים שבידי צומת השרון, הילדה הייתה חולה ביום חמישי, ללא שום ממצא חריג. "בהתחלה אף אחד לא הבין שמדובר בדבר סוער כזה", אומרת אם בגן, "ההורים שלה הבינו ביום שישי בבוקר שיש סממנים כלשהם לגביהם הם היו מאוד מודאגים, הזמינו אמבולנס, ובדרך לבית החולים מאיר היא קרסה. באגף החינוך בעירייה טיפלו בנושא מאוד ברגישות, והורים התבקשו להגיע לגן כדי לקבל אנטיביוטיקה עבור הילדים שלהם". גורם בגן הוסיף: "ההורים פשוט שבורים. הם בכו וצרחו בבית החולים, זה מקרה פשוט בלתי נתפס".

גורמים לא רשמיים מבית החולים מאיר המכירים את פרטי המקרה אומרים הערב: "לא בטוח שמדובר בחיידק טורף שהוא חיידק מאוד מסוים אבל ברור שזה חיידק מאוד אלים. היא הגיעה לחדר המיון לקראת הצהריים ללא נשימה וללא דופק, עם קריסת מערכות. עשו לה החייאה ממושכת. החזירו לה את הדופק והנשימה וכעבור כמה שעות היא נפטרה. לצערנו למרות כל ניסיונות ההחייאה לא ניתן היה להציל אותה".

בבית החולים העבירו את פרטי המקרה למשרד הבריאות ומשרד הבריאות בחר לתת טיפול מונע לילדי הגן.

ד"ר איילת שלז, רופאת רפואה דחופה במיון ילדים במאיר היתה בצוות שטיפל בילדה. "קיבלנו את הילדה בשעות הבוקר, ידענו שהייתה מחלה מאוד קצרת מועד, יממה במהלכה היא לא הרגישה טוב", היא מספרת, "אלינו היא הגיעה בלי דופק, בלי נשימה ובלי לחץ דם. היא מיד נכנסה לחדר החייאה. עבדנו צוות מאוד גדול לבצע בה החייאה מתקדמת הכוללת הנשמה, עיסויים ותרופות. היא עברה גם בדיקות הדמיה, סיטי ראש וגוף. במהלך ההחייאה חזרו לה סימני חיים, היא הייתה מספיק יציבה לעבור לטיפול נמרץ. בהמשך, המשיכו המאמצים על מנת לשמור לה על לחץ דם ודופק ולייצב אותה, אבל בגלל שהיא הייתה בשלב מתקדם של קריסת מערכות, לאחר שעות ספורות היא נפטרה. ההורים כל הזמן נכחו בסמוך. הם קיבלו כל הזמן עדכונים לגבי המצב שלה. הם היו מדהימים. זה הסיוט הכי גרוע של כל הורה, והם הצליחו לאסוף את עצמם, שאלו שאלות רלוונטיות.

"דיווחנו למשרד הבריאות, והם נתנו את הטיפול המונע. ההערכה שלהם היא שזו הייתה מחלה מאוד סוערת ומאוד דרמטית. אחד הגורמים הכי שכיחים לדבר הזה זה גורם מזהם כמו חיידק. למרות זאת, עד כה לא הצלחנו לבודד שום מזהם משום מקום מכל הדגימות שנלקחו לה. למרות שלא הצלחנו לבודד חיידק, החליטו לתת טיפול מונע למשפחה ולילדים. אף פעם אי אפשר להיות יותר מדי זהירים".

הורים צריכים לדאוג בעיר?

"אני לא חושבת, אבל האוטוריטה זה משרד הבריאות, הם החליטו לנקוט משנה זהירות, הפעיל נוהל רוטיני, אבל נכון לעכשיו לא בודדנו שום דבר. המסקנה לא נובעת מתוך איזשהו בידוד של חיידק, אלא מתוך מהלך קליני מאוד סוער שקדמה לו מחלת חום".

לפני כשלושה חודשים וחצי נפטר בבית החולים פעוט כבן שנתיים מדלקת קרום המוח.

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא, יחד עם כל תושבי העיר, המומים וכואבים את מותה של הילדה. העירייה תומכת ומלווה באמצעות אגף החינוך והשירות הפסיכולוגי החינוכי את ילדי הגן וההורים בשעה קשה זו. עם היוודע המקרה, משרד הבריאות נתן הנחייה לחסן על ידי תרופה את כל מי שהיה בגן והיה עלול להיות במגע והעביר תרופה לטיפול מונע במחלת דלקת קרום המוח שנגרם על ידי חיידק מנינגוקוק. התרופה חולקה בהתגייסות העירייה לכל ילדי הגן והצוות".

ממלא מקום וסגן ראש העירייה צביקה צרפתי עדכן את חברי המועצה במקרה. "ברצוני להביא לידיעתכם שעיריית כפר סבא, יחד עם כל תושבי העיר, המומים וכואבים את מותה של הילדה", כתב צרפתי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר