שועל. צילום אורן זיו
שועל. צילום אורן זיו

למה לאחרונה אתם רואים יותר שועלים בכפר סבא, ואיך כביש 531 קשור לזה

סלילת כביש 531 צמצמה את שטח המחייה של השועלים, ומספר הדיווחים של תושבים שראו אותם בעיר עלה. הוטרינר העירוני מרגיע: "אנחנו מפזרים חיסונים, אין חשש לכלבת"

פורסם בתאריך: 22.1.18 07:54

יותר ויותר תושבים בכפר סבא נתקלים לאחרונה בשועלים ברחבי העיר, בעיקר בשעות הלילה המאוחרות. בשירות הווטרינרי העירוני אומרים כי מאז שנסלל כביש 531, שטח המחיה של השועלים צומצם והם נכנסים יותר לתוך העיר. "רואים אותם קצת יותר ברחבי כפר סבא", אומר הוטרינר העירוני, ד"ר רוני וילדר, לצומת השרון, "אבל לא מדובר בהמונים אלא בבודדים פה ושם. בעקבות הדיווחים פוזרו חיסונים ויראליים נגד כלבת בשטחים הסובבים את כפר סבא ורעננה.

יורם מושעי, תושב שכונת הדרים, הבחין פעמיים, בשני מקרים שונים, בשועלים ברחבי העיר. "הפעם הראשונה הייתה בשבוע שעבר", הוא מספר, "ביום רביעי בחמש לפנות בוקר יצאתי לטיול עם הכלבים שלי וזיהיתי שני שועלים. מיד יצרתי קשר עם המוקד העירוני והם אמרו שהם מעבירים את הטיפול למחלקה הוטרינרית. בפעם השנייה זה היה בלילה שבין שבת לראשון, בשעה רבע לשלוש לפנות בוקר, אז נתקלתי בעוד שועל. השועלים שראיתי בפעם הראשונה הסתובבו בשכונת הדרים החדשה, ברחובות דרך המוביל, איילון ועמק חפר. ולאחר מכן ראיתי אחד עוד שועל שהלך לכיוון הספורטק".

יורם מושעי והכלבים

יורם מושעי והכלבים

מדובר בחוויה מפחידה?

"השועלים היו במרחק של אולי 30 מטר ממני, אך על פניו, ממה שאני מצליח לראות בשעות האלה, הם בריאים ולא חולים, במשקל של בערך כ-15 קילו. אני מאלף כלבים ומטפל בבעיות התנהגות של כלבים במקצועי, ולכן אני ער לניואנסים ככל שניתן. לא פחדתי, אבל אנשים כתבו לי בפייסבוק שגם הם נתקלו בשועלים ושזה מפחיד אותם. אני מתאר לעצמי שאנשים משייכים שועלים לכלבת, ויש בזה מידת מה של היגיון. צריך לנקוט משנה זהירות כי לא יודעים מה מצבם. אבל אני התרשמתי שאכן הפיקוח הוטרינרי פועל כמו שצריך, ונראה לי שהם כן מתייחסים ונותנים את דעתם לתופעה".

ד"ר וילדר אומר השבוע: "אכן קיבלנו כמה וכמה דיווחים כאלה. אלו חיות בר שמגיעות מהשדות שעוטפים את רעננה וכפר סבא כדי לחפש אוכל זמין. יש יותר דיווחים על שועלים בעיר מאז שבנו את כביש 531, משום ששטח המחייה שלהם צומצם. מדובר בחיית בר מוגנת שמתרחקת מבני אדם. זו לא חיה שצריך לפחד ממנה, ואין כל כלבת באזור. כאמצעי זהירות עשינו מבצע של פיזור של חיסונים נגד כלבת בשטחים הסמוכים לעיר. במקביל, רשות שמורות הטבע פיזרה חיסונים מהאוויר באזורים המרוחקים יותר".

מה צריך לעשות תושב שנתקל בשועל?

"הוא יכול לקרוא למוקד ונטפל בכל מקרה לגופו. כמובן שלא להתקרב לשועל. היו מקרים שהיו דיווחים בסביבות של גני ילדים אז העירייה עשתה חישוף של הקרקע כדי להרחיק אותם מהמקומות האלה. אבל זה לא משהו יוצא דופן. אני תושב תל אביב ואני רואה אותם ליד הבית שלי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר