המודעה שתלתה העירייה על לוח המועדות העירוני (בעיגול אדום)
המודעה שתלתה העירייה על לוח המועדות העירוני (בעיגול אדום)

בית המשפט קבע: הדיון בהתנגדויות לתוכנית המתאר של כפר סבא יידחה בחודשיים

עמותת אדם טבע ודין עתרה נגד התוכנית בטענה שהשלט עליו פורסמה התוכנית לציבור היה בגודל של דף A3

פורסם בתאריך: 22.1.18 18:28

בית המשפט ברמלה, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, קיבל היום את עתירת אדם טבע ודין, שהגיש היועץ המשפטי של העמותה, עו"ד אלי בן ארי, לפיה יינתנו 60 יום נוספים להגשת התנגדויות לתכנית המתאר הכוללנית של העיר, כס/2035, מאחר ופרסומה נעשה על גבי שלט שגודלו פחות מרבע מהגודל המזערי המחויב על פי דין. נזכיר כי העמותה ביקשה צו ביניים שימנע את הדיון בהתנגדויות לתכנית שנקבע ל-18 בפברואר, בטענה כי השלט עליו פורסמה התוכנית לציבור היה בגודל של דף A3, ולא כפי שנדרש בתקנות.

"משמעות ההחלטה היא שהעירייה תהיה חייבת להפקיד שוב את התוכנית", אומר מי שהסב את תשומת לבה של העמותה לבעיה, יו"ר משמר האילנות בכפר סבא, פנחס כהנא, "הייתה תקופה שבה אפשר היה להגיש התנגדויות והיא נגמרה. כעת הם חייבים לבטל את הדיון בהתנגדויות. ההחלטה הזאת מאוד משמעותית. שלא יקצרו את הדרך. יש לי הרבה טענות לגבי מה זה שיתוף ציבור. המעט שהחוק נותן זה לשים מודעות ברחובות ובעיתונות וגם על זה צריך להילחם. אם בעירייה היו עושים את העבודה שלהם זה לא היה קורה להם".

בהחלטה נכתב כי "ניתן תוקף של פסק דין להסכמות אליהן הגיעו הצדדים ולפיהן: המשיבות יציבו למשך תקופה של 60 יום שלט בדבר הפקדת תכנית מתאר כוללנית בכפר סבא כס/2035 בכניסה למשרדים הראשיים של עירית כפר סבא. מידות השלט תהיינה 75 על 75 ס"מ לכל הפחות, וזאת בהתאם להוראות תקנות 5-4 לתקנות התכנון והבנייה. ניתן יהיה להגיש התנגדויות נוספות לתכנית בפרק זמן בן 60 יום מיום פרסום השלט כאמור. כלל התנגדויות שהוגשו ויוגשו לתוכנית ישמעו ויידונו בתום פרק הזמן הנוסף שיוקצה להגשת התנגדויות לתכנית האמור".

פנחס כהנא

פנחס כהנא

בהודעה שפרסם כהנא נכתב: "הגשנו התנגדויות לתכנית המתאר הכוללנית של כפר סבא בנושאים רבים. בתהליך מצאנו שמודעות ההפקדה פורסמו בגודל A3 המנוגד לדעתנו לתקנות חוק התכנון והבניה. נאמר לי שאגיד זאת בהתנגדות. טענתי שזה לא נכון כתהליך ויש להפקיד מחדש כי יש כאלו שלא ידעו על הפקדת התכנית. לא קבלו עמדתנו. הצגנו את הנושא בפני אלי בן ארי עו"ד אדם טבע ודין שראה חשיבות הנושא ועתר לאחר שקבל המידע ממני. תודות רבות למתנדבי המועצה לפיתוח מקיים, למירית שקד שגם גייסה עותרים, וכמובן לאלי בן ארי ואדם טבע ודין שללא נכונותם לא בטוח שארגון מתנדבים היה מצליח להגיש עתירה. נושא חשוב מאד שיבהיר שהמעט של שיתוף ציבור בתהליך התכנון לא ייפגע. וכך גם יובהר לאחרים שמגישים תכניות".

עו"ד אלי בן ארי, היועץ המשפטי של עמותת אדם טבע ודין: "הנושא של פרסום באופן תקין של תוכניות ובמיוחד תוכניות חשובות לציבור, קיבל בפסיקה התקדימית הזאת חיזוק משמעותי, ואנחנו מקווים שבעתיד מוסדות תכנון יקפידו שכל הציבור הרלוונטי יקבל הזדמנות הוגנת להגיש התנגדויות לתוכניות".

מירית שקד ברק, ממובילות המחאה כנגד תוכנית המתאר וממיסדות מטה המאבק לבינוי שפוי מסרה: "אנו שמחים שבית המשפט מכיר בעובדה שהאזרחים הם האחרונים לדעת מה מתכננים להם בעיר ל-30 השנים הקרובות, ללא שקיפות, ללא פירסום ראוי וללא שיתוף ציבור. זו הסיבה לזעם הגדול של התושבים במחאה כנגד תוכנית המתאר בכפר סבא ובארץ כולה, במסגרת מטה המאבק לבינוי שפוי. כל הכבוד לפינחס כהנא יו"ר משמר האילנות ויו"ר המועצה לפיתוח מקיים שראה והבין את המחדל והגיש התנגדות בנושא גודל השלט ולאחר מכן, לא ויתר ושיכנע את אדם טבע ודין להגיש את העתירה. להגיש עתירה זה לא פשוט ועניין יקר, ולכן ההירתמות של אדם טבע ודין לנושא היא מדהימה. יישר כוח לתושבים האיכפתיים שיום יום נאבקים למען איכות חיינו בעירנו כפר סבא. המאבק שלנו מוכיח שכאשר נאבקים יחד בנחישות למען מטרה – בסוף מצליחים. נמשיך להיאבק עד שלכפר סבא תהיה תוכנית מתאר ראויה, ללא אזורי תעשייה מזהמים, עם בנייה שפויה ותכנון ארוך טווח של תשתיות כמו תחבורה, חינוך ,רפואה ודיור מוגן".

ההפגנה נגד תוכנית המתאר. צילום יעל יפה

ההפגנה נגד תוכנית המתאר ביוני. צילום יעל יפה

איציק מנהיימר, ממובילי המחאה כנגד תוכנית המתאר בכפר סבא מסר בתגובה: " אנו שמחים כי מועד ההתנגדויות נדחה, בעקבות העתירה של אדם טבע ודין כנגד תכנית המתאר כס 2035. תכנית המתאר של כפר סבא הופקדה שלא כדין, לכן בטוחים אנו כי תוחזר לוועדה המקומית לתכנון ובנייה. אנו נחושים ובטוחים, ללא צל של ספק כי חזור תחזור תכנית המתאר לוועדה המקומית של כפר סבא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר