פיצוחי מנשה
פיצוחי מנשה

פרויקט הגרעין: הפיצוחיות בכפר סבא ובסביבה חושפות את הסודות

המלח, הקליפה, האורגני, הסוכר והפופולרי: לכבוד ט"ו בשבט, יצאנו לחנויות פיצוחים ופירות יבשים באזור כדי לפצח את הסוד. פרויקט מיוחד

פורסם בתאריך: 31.1.18 08:56

"הכל אצלנו בחנות עבודת בית"

פיצוחי מנשה בכפר סבא

מי: מנשה קנגוברי הוא הבעלים של פיצוחי מנשה שברחוב ויצמן 131 בכפר סבא. החנות קיימת כבר 33 שנים, וקנגוברי מעסיק בה את ילדיו ואת נכדיו.

מה הולך יותר גרעינים שחורים או לבנים? "פעם, לפני 30 שנה, היו קונים הרבה גרעינים שחורים. היום נמכרים יותר דלעת ומלון, וגם קשיו, פיסטוק ושקדים".

איזה גרעינים הכי קשה לפצח? "אבטיח הכי קשה לפצח. הכי קל לבן".

האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים אורגניים ולאיזה? "99 אחוז מהלקוחות מבקשים פיצוחים רגילים, אחר כך אורגני, שאותם אני מוכר לפעמים מעט מאוד. הפירות היבשים שלנו מגיעים מטורקיה ומקליפורניה ויש תמר ישראלי בית שאן. לדעתי אנחנו החנות היחידה ששוטפת את הפיצוחים מכל הלכלוך לפני שאנחנו מכניסים אותם לתנור. הכל אצלנו בחנות עבודת בית, מחזיק מעמד לאורך זמן ונשאר טרי ביותר. תזכיר שיש לנו גם ביצי משק כל יום ישר מהלול, הכי טרי. יש לנו גם סודה קלאב ובירות זולות".

מה מהפירות היבשים הכי נמכר? "שזיפים, משמש, צימוקים, ולפעמים אננס".

מה הולך יותר, גרעינים עם מלח או בלי? "יש כאלה שקונים פיצוחי עפולה, שזה הרבה פחות מלח, אבל אנשים יותר אוהבים מלוח".

מה אתה הכי אוהב: " פירות יבשים ואגוזי מלך".

 

"אנחנו עושים את הגרעינים עם קצת פחות מלח מהרגיל"

כוחלני תבלינים, כפר סבא

מי: אמיר כוחלני הוא הבעלים של חנות התבלינים והפיצוחים ברחוב ויצמן 87 בכפר סבא. החנות קיימת שבע שנים, וכוחלני מעסיק עובד אחד.

מה הולך יותר גרעינים שחורים או לבנים? "הולך יותר גרעינים שחורים, פי אחד וחצי מאשר הלבנים".

איזה גרעינים הכי קשה לפצח? "גרעיני אבטיח".

האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים אורגניים ולאיזה? "אנשים אוהבים פירות יבשים טבעיים ללא סוכר, לא אורגניים".

 מה מהפירות היבשים הכי נמכר? "הכי נמכר חמוציות ואננס וגם שזיפים. זה הקלאסי".

מה הולך יותר, גרעינים עם מלח או בלי? "גרעינים עם מלח הולך יותר. אצלנו בחנות אנחנו עושים את הגרעינים עם קצת פחות מלח מהרגיל מאשר בפיצוחיות אחרות. מאוד אוהבים את הפיצוחים שלנו".

מה אתה הכי אוהב לאכול בחנות שלך? "אני מאוד אוהב את התבלינים ואת הפירות היבשים"

 

"במשחקי הכדורגל אף פעם לא ראית גרעינים לבנים"

קליית הכיכר, הוד השרון

קליית הכיכר

מי: אמיר שירי הוא הבעלים של קליית הכיכר, בכיכר מגדיאל בהוד השרון. בחנות, שקיימת שלוש שנים, הוא מעסיק שני עובדים.

מה הולך יותר גרעינים שחורים או לבנים? "גרעינים שחורים הולך יותר משום שזה כבר הרגל של שנים. בכל משחקי הכדורגל שהיו פעם אף פעם לא ראית גרעינים לבנים".

איזה גרעינים הכי קשה לפצח? "הכי קשה לפצח גרעיני אבטיח. אתה צריך למצוא את הנקודה בפה שזה נתפס ו'טאק' אתה נותן את הלחיצה".

האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים אורגניים ולאיזה? "דווקא לא אורגניים, אלא פירות יבשים טבעיים 100 אחוז ללא סוכר".

מה מהפירות היבשים הכי נמכר? "שזיף, תמר, משמש, חמוציות וצימוקים. זה הקלאסי. יש גם דברים אחרים הולכים טוב כמו אננס ומנגו שאנשים אוהבים".

מה הולך יותר, גרעינים עם מלח או בלי? "הולך יותר עם מלח, אבל בתוך הקטגוריה זאת יש עכשיו את הטרנד של המעט מלח שהולך ממש טוב. מה שנקרא הטרנד הבריאותי יותר נכנס פה. זה נקרא קליית עפולה".

מה אתה הכי אוהב לאכול בחנות שלך? "אני הכי אוהב פיתה עם חומוס (צוחק), וברצינות, אני אוהב תמר מג'הול רך ובשרני שמרגיש כמו סילאן בפה".

 

"אנשים קונים פירות יבשים כל השנה"

קליית "אגוזים", רעננה

אגוזים

מי:  קליית "אגוזים" קיימת כבר  25 שנה ברחוב החרושת 38 ברעננה ואותה מנהל מוטי יזדי. "אנחנו בית קלייה המתמחה בקליית פיצוחים ברמה גבוה ובאיכות מעולה", אומר יזדי, "במקום כמובן גם שלל מוצרים נוספים כגון פירות יבשים, שמן ועוד. אני אישית אוהב את כל הפירות היבשים, ולא רק בט"ו בשבט. אני הכי אוהב תמרים וצימוקים מיובשים."

גרעינים שחורים או לבנים:  "לדעתי שחורים, אני חושב שזה יותר הולך כי זה יותר טעים ואנשים אוהבים גרעינים שחורים כי גם קל לפצח אותם. אנשים קונים גרעינים כל השנה, לפעמים גם מערבבים.

הכי קשים לפיצוח: "גרעיני אבטיח לבנים, לאנשים יותר קשה לפצח אותם, למרות שהם יותר טעימים".

האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים אורגניים ולאיזה: "אנחנו מחזיקים גם פירות יבשים טבעיים וגם פירות יבשים אורגניים כמו למשל צימוק ירוק שנחשב לפרי אורגני. יש לנו גם צימוק אוזבקי שגם הוא נחשב לאורגני כי הוא גדל ללא חומרי ריסוס ומיובש ללא חומרים משמרים. מצד שני אנחנו מחזיקים כל השנה פירות יבשים טבעיים ויש לנו במקום אננס טבעי וגם חמוציות טבעי, מוצרים שנחשבים לבריאים יותר כי הם מיובשים בלי סוכר או חומרי מאכל".

עם מלח או בלי: "אנשים אוהבים מלוח.זה ברור, לא? לא רק גרעינים אלא גם שאר פיצוחים שעברו קלייה והמלחה".

מה מהפירות היבשים הכי נמכר: "אנחנו מוכרים הכל. בעיקר חמוציות ותמרים שממש הולך כל השנה וגם צימוקים, שזיפים ומשמשים. אנחנו מחזיקים במשך כל השנה את כל הפירות שנחשבים פירות יבשים של ט"ו בשבט. יש יותר דרישה בט"ו בשבט אבל אנשים קונים פירות יבשים כל השנה.  אגב, בט"ו בשבט, הם ממש אוהבים לקנות תמרים ומשמשים וגם אננס מיובש ואפילו בננה מיובשת".

 

 

 

"תמרים אוהבים בכל השנה ולא רק בט"ו בשבט"

קליית ירושלמי, רעננה

קליית ירושלמי

מי: "אנחנו בית קלייה שנמצא ברחוב אחוזה 85 ברעננה ואנחנו מתמחים בתחום מעל עשר שנים", אומר רמי אתרוג, בעל המקום יחד עם ניב ירושלמי. "אנחנו שומרים על רמה גבוהה של פיצוחים וקלייה מיוחדת. במקום עובדים שישה מוכרים, ואנחנו מוכרים גם פיצוחים, גם פירות יבשים וגם פירות יבשים טבעיים. אני אישית אוהב  תמרים מסוג מג'עול שהם הכי טעימים. אני אוכל פירות יבשים כל השנה ולא רק בט"ו בשבט".

גרעינים שחורים או לבנים:  "ברור שגרעינים שחורים. זה מה שהקהל אוהב מאז שאני זוכר את עצמי בענף. וזה גם מה שתושבי רעננה אוהבים".

הכי קשים לפיצוח: "קשה לפצח את הגרעינים הלבנים אבל זה משהו שאנשים אוהבים אז זה גם נמכר".

האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים אורגניים ולאיזה: "למרות שיש אנשים שמודעים לקטע הבריא והאורגני, יש פחות ביקוש או דרישה לפירות יבשים אורגניים. אנחנו בכל זאת מחזיקים במקום גם פירות יבשים טבעיים ללא סוכר וללא צבעי מאכל. לאנשים ברעננה יש המון מודעות לנושא של פירות טבעיים ולכן אנחנו דואגים שיהיה לנו מבחר גם מזה".

עם מלח או בלי: "אנשים אוהבים מלוח, גרעינים אבל גם בוטנים. העיקר שיהיה קלוי כמו שצריך ומלוח".

מה מהפירות היבשים הכי נמכר: "תמרים, כל השנה ולא רק בט"ו בשבט. אחר כך נמכרים גם משמשים, תאנים ושזיפים. אנשים משלבים פירות יבשים באוכל. בחג יש עלייה במכירות ויש גם דרישה לפירות יבשים יוצאי דופן כמו מנגו, אננס ואפילו אפרסק ותפוחים מיובשים. חוץ מזה, שיש המון סוגים של דברים חדשים בתחום הפירות יבשים, כמו למשל אבטיח וליצ'י! לדעתי הצליחו ליבש כבר את כל הפירות".

 

"יש לנו גרעינים מגידול מרוסיה ולא מסין"

פיצוחי אליאסי, רעננה

מי: פיצוחי אליאסי ברחוב אחוזה 128 ברעננה, הוקם לפני כ־40 שנה ומנוהל כיום על ידי דור ההמשך של מקימיו, משה אליאסי. "אנחנו בית קלייה כשר למהדרין הנותן שרות לא רק בתחום הפיצוחים אלא גם בתחום השמנים, תבלינים וכמובן פירות יבשים, כולל אגוזים טבעיים", אומר אליאסי, "אני מאוד אוהב פירות יבשים, בעיקר תמרים כי זה הכי בריא וגם בגלל שהרמב"ם אומר שזה בריא והסוכר שבתמרים נחשב לסוכר שבריא לגוף שלנו".

גרעינים שחורים או לבנים:  "ברור שגרעינים לבנים, בעיקר גרעיני אבטיח לבנים מלוחים".

הכי קשים לפיצוח: "לא קשה לפצח את הגרעינים שלנו, לא השחורים ולא הלבנים, כי אנחנו עושים קלייה מיוחדת ויש לנו גרעינים מגידול מרוסיה ולא מסין. זה משנה את המרקם של הגרעינים שהוא מלא יותר, בשרני ומתפצח יותר טוב".

האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים אורגניים ולאיזה: "יש לנו פירות יבשים אורגניים מכל הסוגים, אננס, מנגו, אפרסק וגם בננה. מי שמבין לא קונה אורגני אלא קונה פירות מיובשים טבעיים שהם גם ללא סוכר וללא חומרי מאכל.  נכון שאנחנו מחזיקים במקום גם פירות יבשים אורגניים כמו למשל אננס, מנגו, אפרסק וגם בננה כי יש לזה דרישה, אבל יש גם דרישה מאוד גבוהה גם לפירות יבשים רגילים".

עם מלח או בלי: "מלוח. אנשים אוהבים מלוח".

מה מהפירות היבשים הכי נמכר: "תמרים. אנשים אוהבים תמרים כל השנה ובמקום השני משמשים.  בט"ו בשבט יש עלייה ברכישה של פירות יבשים וגם דרישה לסוגים מיוחדים. אנשים אוהבים לגוון בט"ו בשבט, קונים גם אננס מיובש וגם אגוזים מכל הסוגים, בעיקר קלופים".

 

"חשוב לאנשים שהפירות היבשים יהיו ללא צבעי מאכל או סוכר"

קליית חממה, הרצליה פיתוח

קליית חממה. צילום עזרא לוי

צילום עזרא לוי

מי:בית הקלייה חממה קקיים משנת 1924. הסניף בהרצליה פיתוח, בבעלותו של כהן דוד יחגוג שנה להקמתו בדיוק בט"ו בשבט הקרוב. "אנחנו בית קלייה המתמחה בשיטת קלייה מסורתית ברמה גבוהה", אומר דוד", יש לנו במקום מבחר מוצרים בריאים וטעימים, מבחר פיצוחים, ממתקים, משקאות, קיטניות וכמובן פירות יבשים, שאני אוהב לאכול כל השנה ולא רק בט"ו בשבט"

שחורים או לבנים: "זה 50- 50, חצי מהאנשים אוהבים גרעינים שחורים וחצי לבנים. יש גם את אלה שמבקשים לערבב".

הכי קשים לפיצוח: "נראה לי הלבנים".

האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים אורגניים: "אנשים מבקשים בעיקר ללא סוכר אבל גם אורגני. אני חושב שיש בשנים האחרונות עליה במודעות של אוכל בריא ובגלל זה אנשים מחפשים מוצרים ללא סוכר. חשוב לאנשים שהפירות היבשים יהיו ללא צבעי מאכל וזרחן או סוכר. אנחנו מחזיקים את כל סוגי הפירות יבשים, גם בננה וגם אננס וגם תותים וכמובן תמרים ומשמשים שאנשים מאוד אוהבים".

עם מלח או בלי: "ברור שגרעינים עם מלח. אנשים אוהבים מלוח".

מה מהפירות היבשים הכי נמכר: "בעיקר סחורה מיוחדת ואורגנית וגם מוצרים ללא סוכר. אנחנו מחזיקים במבחר עצום של פירות יבשים מכל העולם, החל מהמזרח הרחוק וכלה בדרום אמריקה. יש לנו פירות יבשים מיוחדים כמו תות עץ לבן אורגני, תות שדה יבש, מנגו ללא סוכר ומנגו אורגני, בננה, משמש, אננס שמגיע מקוסטה ריקה אורגני ללא סוכר טבעי לחלוטין".

 

"הרבה אנשים מתקשים עם גרעיני האבטיח"

פיצוחי זוארץ, הרצליה

פיצוחי זוארץ. צילום עזרא לוי

צילום עזרא לוי

מי: ויקטור חכמון, הבעלים של פיצוחי זוארץ ברחוב סוקולוב 33 בהרצליה מספר כי החנות פועלת כבר שנים רבות ובה מגוון עשיר של פיצוחים, קטניות, אגוזים, תבלינים ופירות יבשים. תמצאו שם גם משקאות מיוחדים כמו רוזטה, תמר הינדי, מי זהר וסירופ למלבי. בנוסף גם מוצרים ייחודיים כמו חלת דבש ו"חאב אזיז", שיוצאי צפון אפריקה גידלו בגינותיהם ומוכר גם בשם "אגוז נמרי". "אני הכי אוהב תאנים מיובשות",  אומר חכמון.

שחורים או לבנים: "שחורים, זה מה שאנשים אוהבים וזה מה שהולך הכי חזק אצלנו".

הכי קשים לפצוח: "הרבה אנשים מתקשים עם גרעיני האבטיח".

האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים אורגניים: "כן, ככל שהמודעות לתזונה טבעית גוברת כך עולה גם הצריכה של פירות אורגניים ופירות יבשים אורגניים. אצלנו הולך בעיקר חמוציות וגם תמרים שאותם אנחנו קונים מהארץ. 60 אחוז מהפירות היבשים אנחנו קונים מטורקיה, פרס ואברגיג'ן".

עם מלח או בלי: "אותו דבר, גם וגם, לא רואה הבדל משמעותי בין הסוגים. אבל אנחנו קולים אצלנו הכול ועושים גם המלחה".

מה מהפירות היבשים הכי נמכר: "תמרים, וגם חמוציות. אבל בלי סוכר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר