הכלב סולי
הכלב סולי

תופעה: כלבים בכפר סבא מסתובבים בלי רצועה. אתמול זה נגמר בתקיפה

כלב מסוג שיצו הותקף בשבת בשכונת הדרים, וזה לא המקרה היחיד. תושבים דורשים להגביר את האכיפה והפיקוח

פורסם בתאריך: 28.1.18 14:55

תושבים בכפר סבא דורשים להגביר את האכיפה והפיקוח נגד כלבים משוחררים. זאת בעקבות כמה מקרים שאירעו בתקופה האחרונה בהם הותקפו כלבים על ידי כלבים אחרים שהיו באותה עת משוחררים מרצועה. אתמול (שבת) הותקף כלב מסוג שיצו קהילתית בשכונת הדרים על ידי כלבה שהסתובבה עם בעליה ללא רצועה וללא מחסום. הכלב המותקף, סולי שמו, ננשך בחלקים גדולים בגופו, ובבית החולים הוטרינרי בבית ברל תפרו את פצעיו. האירוע הזה הציף תלונות על תופעה בעיר שבה בעלי כלבים משחררים את כלביהם בשטחים ציבוריים בניגוד לחוק.

"אתמול לקראת 12 בצהריים יצאתי עם סולי לטיול בגינה", מספרת תושבת שכונת הדרים שרונה תדמור, הבעלים של הכלב המותקף, "לפני כשנה עברתי אירוע דומה עם סולי, ולכן אני משתדלת להתרחק ככל האפשר מכלבים משוחררים. אצלי סולי תמיד קשור, אין מצב שהוא מסתובב בלי רצועה. הסתובבתי בגינה הקהילתית, שבת בצהריים, הרבה מאוד משפחות עם ילדים מסביב. ופתאום, ממש מבין החסות והכרוביות, בלי התראה, קפצה על סולי כלבה גדולה בצבע קרם לבן ופשוט תקפה אותו. היא נשכה אותו מכל כיוון, אני צרחתי 'תיקחו את הכלבה' והבעלים שלה ניסתה אבל לא הצליחה לתפוס אותה. סולי ננשך בעין, בראש ובגפיים. כל אותו הזמן אני מנסה להשתלט עליו כי הוא היה בבהלה גדולה. הצלחתי לתפוס אותו בידיים ופשוט רצתי משם".

שרונה תדמור וסולי

שרונה תדמור וסולי

תוך שהיא מתקשרת למוקד העירוני, נכנסה תדמור לרכבה ונסעה לבית החולים הוטרינרי בבית ברל. "הפקח אומר לי בטלפון שהוא מסתובב בשכונה ולא רואה אותם", היא אומרת, "הם כנראה כבר לקחו את הכלבה וברחו. למזלנו, העין של סולי ניצלה בנס. הוא קיבל ביס שלושה מילימטר מהעין ונזקק לתפרים. כל הגוף שלו מלא נשיכות. הוא בטראומה, לא אוכל ולא שותה, עצוב מאוד".

הכלבה התוקפת

הכלבה התוקפת

הצלחת לאתר את הבעלים?

"כן. כשדיברתי איתו ואמרתי שאני פונה לשירות הווטרינרי כדי לבדוק אם הכלבה מחוסנת הוא אמר לי שזו 'פעולה נקמנית'. אמרתי אני נקמנית? אתה מסתובב עם כלבה כזו שיכולה לפגוע בכלבים, ילדים ואנשים מבוגרים ואני לא בסדר? בזמן התקיפה אשתו אמרה לי שהיא ברחה לה, אבל יש מלא תמונות בפייסבוק של המשפחה כשהם מסתובבים כשהכלבה חופשייה. אנשים כבר התריעו מראש על המצב הזה. אמרתי לו 'אתה עובר על החוק'. יש חוק".

ומה נסגר?

"אתמול שילמתי 600 שקל על הטיפול ושלחתי לו קבלה. הוא אמר שהוא יתקשר בקרוב וייתן צ'ק. אני מקווה שזה יקרה. במקביל העברתי את פרטי האיש למוקד העירוני אבל נאמר לי שלא ניתן לתת דוח בדיעבד, לא על פי תמונות ולא על פי עדות, שזה אבסורד. הכלבה נשכה את הכלב שלי והיו שם המון עדים, שכנים שלי, שיכולים להעיד שהיא הייתה משוחררת. אני הולכת לעירייה לדפוק על שולחנות".

גם כלבה של רוני דהן, תושבת שכונת הדרים, כמעט הותקף על ידי אותה הכלבה. לפני כחודש היא הסתובבה בגינה עם כלבה מסוג שר-פיי (כלב סיני מקומט), העונה לשם טופי. "הלכתי בחושך, והכלבה יוצאת לי מאיזה שיח כי היא מסתובבת עם הבן אדם ללא רצועה ומתכוונת להתנפל לי על הכלב. כיוון שהכלב שלי ננשך פעמים רבות בכפר סבא בגלל אותם מצבים שבהם הכלבים הולכים ללא רצועה, אני בסטרס תמידי. לכן אינסטינקטיבית בעטתי בה והרחקתי אותה. היה עימות לא פשוט ביני לבין הבעלים בגלל זה".

מה זאת אומרת הכלב ננשך הרבה?

"בכל פעם שתוקפים לי את הכלב אני מתלוננת לפיקוח העירוני. רק לפני שבועיים התרעתי על כלב זאב שרץ לעברי בפארק הגדול סמוך להדרים ללא רצועה. אני לא מבינה את הבעלים. מדובר במקום הומה ילדים, ביום שבת. ביקשתי מבעל הכלב שיקשור אותו והוא התעלם ממני כאילו אני אוויר. הרמתי טלפון למוקד העירוני והם לא עשו כלום. לא הגיע פקח ולא שום דבר. זה חזר על עצמו עם כלב אחר והם לא עשו כלום. גם אתמול בפארק ראיתי כלבים משוחררים בדשא".

שלומי אלבס, תושב השכונה מספר: "אני מטייל עם הכלבה שלי כל יום ואני רואה כלבים משוחררים חופשי. הם גם מחרבנים על כל השבילים וזה לא נעים לטייל יותר בכפר סבא בגלל זה. הכלבה שלי גדולה ולכן אף כלב לא יעז להתקרב אליה, אבל אני הולך איתה עם רצועה ומרים לה את הצרכים. אבל אני רואה מה קורה בעיר. מישהו צריך לטפל בבעיה הזאת".

הבעלים של הכלבה התוקפת סירב להגיב.

מעיריית כפר סבא נמסר: "מיד עם קבלת הפנייה במוקד 106 הגיע למקום צוות של השיטור העירוני ופקח של השירות הווטרינרי שניסו לאתר את הכלב ובעליו, אך ללא הועיל. התושבת עודכנה בנושא ובפעולות שעליה לבצע להמשך טיפול, בין השאר הגשת תלונה במשטרה. חשוב לציין כי פקחי העירייה ופקחי השיטור עורכים תצפיות ואוכפים ברמה יומיומית עבירות של תושבים שמסתובבים עם כלביהם ללא רצועה או אינם אוספים את הגללים, ומתקיימות פעולות הסברה לתושבים על הוראות החוק".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר