רפי סער ודני הרוש. צילום אריה אברמזון
רפי סער ודני הרוש. צילום אריה אברמזון

"זו לא בעיה של כסף אלא של ניהול": רפי סער הכריז על ריצה לראשות העיר

מספר שתיים של סער: דני הרוש, הסמנכ"ל שפוטר על ידי בן חמו ושמנהל תביעות הדדיות עם העירייה. בתוך כך, גם שאולי דור הצטרף למירוץ

פורסם בתאריך: 28.1.18 21:33

באירוע באולמי בי וואן באזור התעשייה בכפר סבא, בהשתתפות מאות אנשים, הכריז הערב (ראשון) רפי סער, לשעבר מנכ"ל העירייה, על התמודדות לראשות העירייה. סער הציג את מספר שתיים ברשימה שלו, דני הרוש, לשעבר סמנכ"ל עיריית כפר סבא שפוטר מהעירייה על ידי ראש העירייה יהודה בן חמו, ומנהל איתה מאז תביעות הדדיות.

"כפר סבא נמצאת בצומת דרכים של ממש. עיר בערפל בה הכול נמצא בהקפאה", אמר סער, "תכניות לא יוצאות לפעול, כספים לא מנוהלים ביעילות, אין יוזמה, אין שקיפות, אין דיאלוג עם התושבים ויש תחושה שאין בשורה כמעט בשום תחום עירוני. כדי שלא יגרם נזק בלתי הפיך לעיר שלנו, ההנהגה הבאה של כפר סבא חייבת להיות הנהגה בעלת ניסון מוניציפלי, הנהגה אחראית, ישרה ובעלת יכולת מוכחת. בכפר סבא אין בעיה של כסף. תושבים משלמים ארנונה. עם ניהול נכון אין דבר שהוא בלתי אפשרי לעיר הזאת".

אירוע ההכרזה של רפי סער. צילום אריה אברמזון

אירוע ההכרזה של רפי סער. צילום אריה אברמזון

בין השאר, הוא הבטיח שאם ייבחר יקים חטיבת ביניים בשכונה הירוקה, ויסבסד סייעת שניה בגן ילדים עם יותר מ-26 ילדים. "נרחיב מעגל חוגים. מלגות לספורטאים מצטיינים. נשקיע במתקנים לספורטאים. נקים ארנה לכדורסל". בנושא תחבורה אמר סער: "נקבע מדיניות עירונית לעומסים ולחניות. תוכניות בינוי לא שפויות בלי תשתיות לא יצאו לפועל. יש חוסר ניהול נכון וחוסר חזון בתחום התחבורה כיום. אין גשר בין ראשי ערים בסביבה כדי לקדם את הנתיבים ל-531. מחלף עליה תקוע. בשורה התחתונה נוציא את כפר סבא מהפקקים. אני מוכן להיבחן על זה עד סוף הקדנציה".

סער אף הבטיח "רה ארגון במערכת בעירייה", ומסר לעובדי העירייה: "עברתם תקופה קשה. יש עובדים אכפתיים. נעניק להם כלים כדי שהם יעניקו לציבור את השירות הטוב ביותר. ינתן סל עשיר ואיכותי של שירותים. נקים מרכזי שכונות כדי שלא יצטרכו להגיע למרכז העיר לכל נושא".

סער הוסיף: "אני רואה תשתיות מוזנחות. כבישים רעועים. ויצמן נורא". לגבי תוכנית המתאר אמר: "יש פה שיח לא בריא. זה שלב חיוני להתפתחות עיר. יש לעשות אותה בשיתוף הציבור. התוכנית, אם לא משותפת, איבדה כל תוקף מוסרי ומקצועי", ובתוך כך הבטיח להקים "מינהלת לנושא התחדשות עירונית". עוד אמר סער: "העיר חייבת שטחים ירוקים. גינות ציבוריות ומתקני משחק יבנו באותו סטנדרט בכל העיר מזרח ומערב…. הייתי בהפגנה בשכונה הירוקה. בשכונת שמונים יש מפעל. הרחתי את הריחות. יש שם מפעל מזהם".

בנושא תעסוקה אמר סער: "קרה משהו בשנים האחרונות. תמהיל העסקים צריך להיות גבוה לעומת המגורים. נקים חממות טכנולוגיות לסטארטפים. נפגשתי עם סוחרים של עסקים קטנים ובינוניים. הם קורסים תלת הנטל". סער אף הבטיח להביא לעיר את פרויקט מחיר למשתכן: "זוגות צעירים לא נשארים בעיר", אמר.

סער (50), נשוי ואב לשלושה, יליד כפר סבא היה סמנכ"ל ומנכ"ל בתקופת ראש העירייה יצחק ולד, והיה גם מנהל אזור התעשייה עתיר ידע. בסוף שנת 2003 סער עבר לתפקיד מנכ"ל עיריית הוד השרון, ובתקופתו נבנה בעיר בית הספר הירוק הראשון בישראל. בשנים האחרונות הוא משמש כיועץ ומלווה פרויקטים ברשות מקרקעי ישראל.

שאול דור

שאול דור

בתוך כך, יו"ר ההסתדרות בשרון שאולי דור הודיע שבשבוע הבא יכריז רשמית על התמודדות לראשות העירייה. "ביום שני, 5.2.2018, אכנס אספת עיתונאים ופעילים בשיכון קפלן, רחוב ישעיהו 20 כפר סבא, שעה 18:00, ואכריז על התמודדתי לראשות העיר כפר סבא".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יוני

    אז ככה….איפה היית עד היום? למה לא פעלת לשיפור העיר בשנים האחרונות? האם יש לך פעילות ציבורית בעיר בשנים האחרונות?
    מה הכוונה עושה פרוייקטים לרשות מקרקעי ישראל? אתה עובד רשות? אתה נותן למנהל שירותים? אתה מקדם פרוייקטים של קבלנים על קרקעות הרשות? למה העמימות? האם יש לך קשר עם קבלנים הפועלים בעיר?

    בנוסף…חיפוש קצר בגוגל העלה שרפי סער רץ בעבר למספר רשויות מקומיות…האם זה עוד ניסיון? איך יכול להיות שאדם רץ למספר רשויות? האם הוא תושב כפר סבא? ואם כן ממתי? האם מרכז החיים שלו בעיר? לכאורה נראה שהוא זיהה ואקום בכפר סבא להחליט לרוץ.

    ככלל נראה לי שאלות מהותיות חסרות בכתבה וזה בלשון המעטה…..

  2. נחמיה

    מר סער, האם מרכז העיר כלל לא מעניין אותך?
    למה הרוש במקום השני? האם זה אומר שאתה תקדם
    את הריסת עמל ושינוי יעוד הקרקע שם?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר