הרב אברהם שלוש. צילום אליהו הרשקוביץ
הרב אברהם שלוש. צילום אליהו הרשקוביץ

התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה: להפסיק את כהונת הרב של כפר סבא

הרב אברהם שלוש מכהן כרב הראשי של העיר משנות ה־50, למרות שאינו מתגורר בה בשנים האחרונות

פורסם בתאריך: 20.6.17 18:20

התנועה לאיכות השלטון פנתה השבוע ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה להפסיק את כהונתו של הרב הראשי של כפר סבא, הרב אברהם שלוש, שמכהן כרב הראשי של העיר למרות שאינו מתגורר בה.
שלוש, מכהן מאז שנות ה־50 כרב הראשי של כפר סבא, ובשנים האחרונות עבר להתגורר בירושלים. בתנועה לאיכות השלטון טוענים כי המשך כהונתו של הרב שלוש מנוגדת לחוק, ומתבססת על חוק מגורי רבנים במקום כהונתם, לפיו מקום מגוריו הקבוע של רב יהיה במקום כהונתו.
במכתבם כתבו בתנועה כי "רב עיר אמור לתת שירות שוטף לתושבים בימי חול כמו גם בימי שבת וחג, דבר שלא ניתן לעשות ללא מגורים במקום. רב עיר גם אמור לשמש מנהיג רוחני ולשם כך צריך הוא בתוך עמו לשבת".
בהמשך לכך כתבו בתנועה כי לפי פרסומים בתקשורת הארצית "זומן הרב ביולי 2016 לשימוע לפני פיטורין ממשרד הדתות. לפי הפרסומים בעיתונות, קדמו לשימוע שתי חקירות פנימיות שאושרו על ידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה…. מפרסומים בנושא, עולה שעל אף שהמסקנות החד משמעיות שהניבה הבדיקה כי הרב שלוש אינו יכול להמשיך לכהן כרב עיר, שר הדתות פנה אליך, כבוד היועץ המשפטי לממשלה, בבקשה לעכב את ביצוע ההחלטה".
לפני כחודש וחצי, ובעקבות אותם פרסומים, פנתה התנועה לאיכות השלטון למשרד הדתות בבקשה לברר היכן עומדת ההחלטה לפטרו. "הממצאים לגבי אופן כהונתו של הרב שלוש, מעידים על כך שמעבר לכך שהמצב מנוגד במפורש לחוק, המרחק של הרב ממקום עבודתו גורם גם לכך שהרב כמעט ואינו מתפקד כרב העיר מזה זמן רב", כתבו בתנועה. לכן, לעמדתם, הזמן הראוי לסיים את כהונתו היה כאשר התגלה שאינו מתגורר בכפר סבא, "וכעת, כששנים מתגורר בירושלים, אין מקום לעכב את ביצוע ההחלטה שכן ממילא נעשית בעיכוב רב מאוד".
מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס, השיב להם כי "הנושא עתיד להעלות בישיבה שתתקיים בהמשך החודש (מאי) אצל היועץ המשפטי לממשלה, כאשר השעיית הפסקת הכהונה נעשתה על ידי היועץ, בעקבות פנייתנו. מדובר בסוגיה לא פשוטה, שהייתה בשעתו בדיון בבג"צ ומכוחה המשיך הרב לכהן. בכוונתו לבחון מול היועץ, האם נסיבותיו האישיות של הרב מצדיקות גמישות מסוימת ביישום הוראות החוק".
בעקבות תשובתו, פנו בתנועה כעת ליועץ המשפטי הממשלה, כאמור. תגובת היועץ המשפטי לממשלה טרם התקבלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר