אילוסטרציה תחנת כוח. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה תחנת כוח. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

ראשי רשויות: הות"ל לא מעבירה לנו מידע על תחנת הכוח מזרחית לכפר סבא

ראשי הרשויות באזור דורשים לקבל מהוועדה לתשתיות לאומיות תיעוד של בחינת החלופות שהתנהלה בוועדה, ושנפסלו

פורסם בתאריך: 30.1.18 15:38

ראשי הרשויות כפר סבא, המועצה האזורית דרום השרון, כוכב יאיר-צור יגאל, טייבה, ג'לג'וליה ואלפי מנשה דורשים מהות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) בדרישה חוזרת לקבל מידע על תחנת הכוח "מפגש השלום", ועל חברת ריינדיר אנרגיה, האמורה להקים את התחנה כשני קילומטר מזרחית לכפר סבא.

ראש הרשויות דורשים לקבל מהות"ל ומריינדיר אישור של רשות מקרקעי ישראל לשימוש בקרקע שבבעלותה, המלצת מינהל התכנון לגבי זיקה תכנונית, אישור רשות החשמל אודות קיומה של זיקה ותיעוד של מועד המצאתה, תיעוד בחינת החלופות שהתנהלה בות"ל ושנפסלו בשל סעיף "ישימות קניינית" והיתכנות כלכלית של החברה המבצעת.

הדמיית תחנת הכוח של חברת ריינדיר אנרגיה

הדמיית תחנת הכוח של חברת ריינדיר אנרגיה

"למרבה הצער טרם קיבלנו מענה לבקשותינו השונות לעיון בחומרים, למרות בקשות חוזרות ונשנות גם בעל פה. מעבר לחשש הכבד המכונן בלבנו כי התכנון הנדון מסכן את ביטחונם ואת בריאותם של תושבינו ועלול להביא לפגיעה קשה במרקם החיים האזורי, אנו מביעים דאגה כנה ואמתית בנוגע לתקינות ההליך. חוסר המענה לבקשותינו הלגיטימיות לקבלת חומרים שעל החברה היזמית היה להציג על פי דין אינו מניח את הדעת ויוצר תחושות מטרידות אשר אינן מאפשרות לעבור לסדר היום".

עוד הוסיפו כי הם מבקשים לקבל לידיהם את "מלוא החומרים שעל ריינדיר אנרגיה לספק במסגרת ההליך ולהתעדכן בדבר לוחות זמנים. בפרט ביקשנו לעיין בזיקה הקניינית, שהצגתה בתוך 30 יום מיום מתן החלטת הממשלה הינה תנאי מוחלט לקידום התכנון על פי החלטת הממשלה".

 

ממטה מאבק התושבים נגד התחנה במפגש השלום ונגד תחנה נוספת מתוכננת של חברת אדלטק אנרגיות בשטחי היישוב צור נתן, נמסר: "שתי התחנות מתוכננות באזור הסובל מעקה באיכות האוויר, עתידות להיבנות על קרקע חקלאית, בסמיכות בלתי נסבלת לתושבים רבים מצד אחד ולגדר המערכת מצד שני. כעת התכנון במפגש השלום הוא בשלב תכנוני מאוד מתקדם ומסוכן. אולם רשויות השרון ותושבי האזור לא ינוחו ויעשו כל שביכולתן על מנת למגר את תכנון הקמת שתי תחנות הכוח".

ממלא מקום ראש עיריית כפר סבא צביקה צרפתי אמר: "מזה מספר חודשים שאנו פועלים כנגד החלטת הממשלה להקמת תחנת הכוח מבוססת הגז, והבענו את התנגדותנו הנחרצת בכמה הזדמנויות. חשוב להזכיר כי ההליך המדובר נעשה ללא כל שקיפות עם ראשי הרשויות או התחשבות בהשלכות הסביבתיות, הבריאותיות והביטחוניות באזור השרון. בחודשים האחרונים כחלק ממאמץ משותף חברנו אל ראשי הרשויות, והרחבנו את המאבק. אנו דורשים מהות"ל את המסמכים המדוברים, ומצפים לקבלם לידינו בהקדם האפשרי".

תגובת הות"ל תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר