מפעל קניאל (מימין). צילום עזרא לוי
מפעל קניאל (מימין). צילום עזרא לוי

"אסון תחבורתי בלתי הפיך": בשכונה הירוקה דורשים לבטל את תוכנית הבנייה הענקית בקניאל

המפעל מקדם הקמת 1,800 יחידות בשטחו, אחרי שהודיע על ביטול הסכם עם העירייה להקמת 1,150 דירות בלבד

פורסם בתאריך: 1.2.18 12:25

ועד הפעולה להצלת השכונה הירוקה בכפר סבא דורש ממנכ"ל ביג מרכזי קניות, שהיא בעלת מחצית ממפעל קניאל שבצפון השכונה הירוקה, לבטל את קידום התוכנית להקמת 1,806 יחידות דיור וכן שטחי תעסוקה ומסחר בשטח המפעל, ומפעל בראון הסמוך. "תכנית קניאל במתכונתה היום, ואף זו הקודמת שבוטלה על ידי העירייה, אינה מידתית, אינה סבירה ואינה עולה בקנה אחד עם עקרונות התכנון של השכונה הירוקה ובמיוחד עם תשתיות התחבורה", כתבו חברי ועד הפעולה למנכ"ל ביג איתן בר זאב,  "לא יעלה על הדעת לאכלס כ-1,800 יחידות דיור על אזור שגם ככה מוגבל מאוד מבחינה תחבורתית ושגם לפי מימוש חלקי של התב"עות המאושרות סובל מבעיות בנפחי התנועה ביציאות ובכניסות אל השכונה מדי יום ביומו".

נזכיר שמפעל קניאל הודיע לעיריית כפר סבא בחודש נובמבר כי הוא מתכוון לקדם עצמאית, ללא עיריית כפר סבא, את תוכנית הבנייה להקמת 1,800 יחידות דיור בשטח המפעל ומפעל בראון הסמוך. זאת לאחר שתוכנית משותפת למפעל ולעירייה להקמת 1,150 דירות בשטח המדובר – 650 דירות פחות מהתוכנית החדשה של קניאל – הועברה על ידי העירייה ל"בחינה מחודשת" בעקבות התנגדות תושבי השכונה.

בכתב ששלחו חברי הוועד לבר זאב הם מכנים את הפרויקט "מגלומני שגורם נזק של ממש לכל תושבי האזור", והוסיפו כי "תושבי השכונה, המונים יותר מ-5,000 תושבים, לא יישבו מנגד ויתנו לתכנית קניאל להתממש ולהיבנות, שכן בניית כמות כזאת של יחידות דיור תטיל אסון תחבורתי בלתי הפיך על תושבי השכונה הירוקה ויפגע פגיעה של ממש באיכות החיים של התושבים".

לדבריהם, השכונה הירוקה תוכננה בהתאם למפתח צפיפות של כ-14 יחידות דיור לדונם, בעוד שהיקפי הבנייה על פי התכנית הם יותר מ-30 יחידות לדונם. הם טוענים כי כל תוכנית להקמת יותר מ-700 יחידות דיור בשטח "תגרום לקטסטרופה תחבורתית".

 

עוד כותבים בוועד לבר זאב כי הוא עומד בראש חברה הנסחרת בבורסה, ולכן ביג חבה חובת אחריות תאגידית מוגברת בכל הנוגע לפעולות המתבצעות על ידה. עוד הם מזכירים לו את התבטאויותיו כאשר התנגד התנגדות נחרצת לסגירת עסקים באשדוד בשבת. "מה שנכון באשדוד בשבת, נכון שבעתיים בכפר סבא בימי חול. האחריות התאגידית של ביג מחייבת אתכם שלא להפוך את חיי היומיום של תושבי השכונה הירוקה בכפר סבא לסיוט, במסגרת שאיפת החברה למצות את זכויותיה בקרקע". בוועד מבקשים ליידע את בעלי המניות בחברה באשר לעמדתם וקובעים שנכון בעיניהם "שהחברה תמסור מידע כאמור בהתאם לדרישת הרשות לניירות ערך מחברות נדל"ן יזמי".

"לאור כל האמור לעיל הנכם נדרשים לשקול מחדש את תכניתכם ביחס למתחם קניאל", מסכמים בוועד במכתבם. "ככל שתהיו מוכנים ונכונים באמת ובתמים לקדם תכנית חלופית, תכנית נכונה וראויה תכנונית ותחבורתית, שתבטיח כי הפיתוח של השטח שבבעלותכם יעשה באופן בר קיימא – אשר לא יפגע בחיי תושבי השכונה הירוקה, נהיה נכונים להיפגש עמכם ולדון בכך".

תגובת ביג מרכזי קניות: "ביג קבלה את המכתב אמש, תלמד אותו ברצינות המתחייבת ותגיב לחתומים עליו בהתאם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר