שאול דור
שאול דור

רכבת חשמלית, אצטדיון חדש ועמדות האכלה לחתולים: החזון של שאול דור לכפר סבא

יו"ר ההסתדרות בכפר סבא הכריז רשמית שיתמודד לראשות העיר. גם יאיר אברהם הודיע שיתמודד. קבלו את הבטחות הבחירות של שניהם

פורסם בתאריך: 5.2.18 19:59

יו"ר ההסתדרות בכפר סבא, שאול דור, הכריז לפני שעה קלה באירוע לתושבים ועיתונאים בבית פרטי בשיכון קפלן בעיר, שיתמודד על ראשות עיריית כפר סבא . "אני מתרגש להכריז על התמודדותי לראשות העיר כפר סבא, מבחינתי יש כאן סוג של סגירת מעגל כמי שצמח וגדל בעיר הזאת. אני מקווה שהתושבים שאני מחובר אליהם בכל נימי נפשי ונשמתי יתחברו אלי גם כמו שאני מחובר אליהם ויחד נוביל את העיר להישגים רבים מאוד", אמר לצומת השרון.

דור הצהיר שהוא לא מתכוון לקבל תרומות גדולות מאיש כפי שלדבריו נוהגים לעשות מתמודדים בסתר, אלא יקבל רק תרומות של עד 5,000 שקלים כחוק עבור הקמפיין, ועם הסכום שייאסף ירוץ לראשות העיר.

"במסע הבחירות אני אקים רשות ספורט עירונית שמיקומה יהיה באצטדיון חדש ומודרני שיוקם לא מתקציב עירוני בקריית הספורט של כפר סבא", אמר דור בהכרזת הבחירות שלו, "על כל התהליך תפקח ועדה בראשות שופט. אני מבטיח שהאצטדיון יקום שלוש שנים מיום כניסתי לראשות העיר, ושאשים דגש גם על חינוך הנוער בספורט. אני אקים גם קריית חינוך ומדעים החדשה בסמוך לרחוב הראשונים בשטח של 55 דונם. הקריה תחולל מהפכה אמתית בכל תחומי החינוך והמדע: לימוד פרטני ובצוותים, וחשיבה מעמיקה לטובת דור העתיד. בנוסף אדאג לכיתות קטנות. לא יהיו יותר 40 תלמידים בכיתה".

שאול דור. צילום פרטי

שאול דור. צילום פרטי

עוד הצהיר דור כי בכוונתו לתכנן תוכנית חדשה לקולנוע עמל המיתולוגי המוזנח, שיהפוך למרכז פעילות תרבותית, תוכנית שתכלול גם מקומות חניה. לדבריו, גם רחוב ויצמן ישופץ. "אני אהיה הקטר שיוביל את הרכבת בכפר סבא", הצהיר לקול מחיאות הכפיים של הנוכחים כשהוא אוחז במפה. "הרכבת המעגלית החשמלית החדשה בכפר סבא, היא רכבת שתוציא את כפר סבא מהפקקים. היא תיסע על אי התנועה הקיים במרכז העיר במסלול סובב כפר סבא הכולל את רחוב ויצמן, אשכול, בן יהודה, השכונה הירוקה, עד מבואות תחנות הרכבת הקיימות בואכה התחנה המרכזית של צפון רעננה. בכך כל תושב יחסוך 1,200 שקלים בחודש. זה לא שוחד בחירות, כראש עיר אני מבטיח שברגע שתהיה לכם כרטיסיה לרכבת, תדעו שבחודש אחד שאול דור חסך לכם את הסכום הזה. התושבים לא ירצו להוציא את האוטו מהבית".

לדבריו כל תושב בעיר יהיה זכאי לחנייה חינם ללא הגבלה, "ללא אמצעי תשלום, ללא מדחנים בלי פנגו מנגו וכל מה שקשור בכך", כך דור. עוד הוא הוסיף: "יסללו כבישים עוקפים, מאחורי בן יהודה והפארק. כראש עיר אני אומר לכם את זה היום – אני לא אתן שיבנו יותר משש קומות בעיר. שישמעו אותי כל הקבלנים. אני אעודד בניית משרדים באזור התעשייה. תוקם מחלקה וטרינרית חדשה, נשתף את צער בעלי חיים ואת כל התושבים ונקים כולנו עמדות האכלה מתקדמות לכלבים ולחתולים. זה צו השעה".

בנוסף הוא מבטיח להקים את בית הגמלאי: "לגמלאים שלנו יהיה להם איפה לבוא, לקיים הפעלות, לשחק, לפגוש חברים. זה יהיה משהו בדומה להיכל התרבות בעיר. היום תוחלת החיים ארוכה ומגיע להם בזכות ולא בחסד. הנשיא ג'ון קנדי אמר שפעילות פוליטית היא האחריות העליונה של כל אזרח. אני אומר לגמלאים – אני אלך אתכם לכל מקום שתלכו לאורך כל הדרך. כי בזכותכם אנחנו כאן".

הוא הוסיף: "אני אשדרג את השכונות, אקים היכל תרבות חדש במקום בית לזרוס, ביוספטל אעשה פינוי בינוי מהיר, במקום קולנוע חן בשכונת אשכול יבנה מרכז מודרני וחדשני. אדאג גם לפינות הרחוקות של העיר, דרך הפיתוח, החינוך והתרבות. ברצוני להקים תנועות נוער ומועדונים ראויים. אפתור גם את בעיית בראון וקניאל יותר טוב מכל אחד אחר. כיו"ר ההסתדרות אני מכיר את העובדים והצרכים של כל צד וצד".

בסוף דבריו אמר: "אני מאוד מקווה להיות ראש עיר שנבחר על ידי רוב התושבים, שהרוב יהיה מרשים, ושהכפר סבאים יצאו מהאדישות שלהם ויבואו להצביע. אם יצביעו נשדרג את העיר. עם כל הצניעות, הכרזתי היום מסמלת להרבה מאוד אנשים בעיר גאווה, חיוך, וזקיפות קומה. לא כל יום מגיע בן אדם שנענה לדרישות שלהם, שהסכים להקריב מעצמו וממשפחתו".

עוד הוא גילה כי אשתו לא שמחה על החלטתו, אך פרגנה לו. "את כל התוכניות האלה איישם אישית, נלך לקניונים ולרחובות נלחץ ידיים לתושבים ונספר להם לאן אנחנו הולכים כי לנו אין קבלנים. אנחנו ננהל את העיר כמו שניבחר. כל אחד ייתן כמה שהוא יכול".

 

*****

גם חבר מועצת עיריית כפר סבא לשעבר, יאיר אברהם, הודיע אתמול בדף הפייסבוק שלו כי בכוונתו להתמודד על ראשות העיר. אברהם, נשוי ואב לשלושה, בעל תואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת תל אביב, עבד כמנהל שיווק בחברת בזק במשך כ-12 שנה. לאחר מכן ניהל סדנאות העצמה למתבגרים ולימד אזרחות בבית הספר עמי אסף בבית ברל. הוא נבחר לעמוד בראש סניף מרצ בעיר בשנת 2008 ונכנס כנציג יחיד למועצת העיר. באוגוסט 2013 הודיע על פרישתו ממרצ (אחרים טוענים שמרצ על הרחקתו משורותיה) ומיד לאחר מכן הקים את תנועת "קול החינוך", במקביל חבר למפלגת העבודה. כיום הוא מנהל מרכז למידה בחולון ומורה לאזרחות בתיכון מטרו ווסט ברעננה.

יאיר אברהם. צילום יפית צרפתי

יאיר אברהם. צילום יפית צרפתי

"מבחינתי ישנם שלושה נושאים מרכזיים: אחד זה נושא עיר ללא שחיתות על כל המשתמע מכך, ואני מוכן לעמוד עירום ושקוף לחלוטין – הכל כולל הכל, מבחינת איך אני משיג את הכסף, מה עשיתי בעבר, מי הקשרים שלי. הכל. תהיה שקיפות מוחלטת בקמפיין שזו ערובה לכך שמה שקרה ליהודה בן חמו לא יחזור על עצמו בצורה כזו או אחרת.

"שנית, אין ספק שכפר סבא צריכה לחזור ולהיות עיר החינוך של ישראל, מובילה וחדשנית. עיר שנותנת מענה אמיתי לציפיות הגבוהות של התושבים שלה מהמערכת. הנושא השלישי הוא תשתיות ותחבורה. צריכות להתקבל החלטות אמיצות ולא פופולריות, איך לשנות את הרגלי הנסיעה והמעברים בתוך העיר, באופן שייתן עדיפות מובהקת לשבילי אופניים ולתחבורה ציבורית, באופן שיצמצם את נסיעת הרכבים הפרטיים".

למה דווקא אתה מועמד מתאים לכהן כראש העיר?

"כחבר מועצה הייתי מאוד פעיל, מאוד מעורב, מכיר לעומק את העירייה ואת עובדיה ומכיר את המערכת הממשלתית. הייתי מנהל בכיר בבזק כך שאני יודע מה זה לנהל מטה. דבר נוסף הוא שאני בא עם מערכת ערכים שמובילה אותי לא מהיום. הלכתי לעסוק בחינוך ובעבודה ציבורית מתוך בחירה. אני לא מופיע משום מקום. יש לי עמדות. הדבר הכי ברור שאני יכול לומר שאני לא שמעתי את המתמודדים האחרים לראשות עיר מביעים עמדות. אינ לא יודע מה הערכים שלהם וההחלטות שלהם. להיות ראש עיר זה לא להיות בירוקרט, אלא שידעו מה אתה חושב. המועמדים האחרים הם אנשים ראויים, אולי בעלי ניסיון ניהולי יותר ממני, אבל ראשות עיר זה לא מנכ"לות של עירייה. אלה שני דברים שונים לחלוטין".

כמה זמן התלבטת?

"בחודשים האחרונים אני עושה מסע כזה, הרבה פגישות עם אנשים לשמוע מה הם אומרים. כמובן שהתייעצתי עם בני המשפחה שלי. זה לא פשוט, זה הולך להיות קמפיין עם נראות ציבורית מאוד גבוהה. אני מקווה שהוא יהיה קמפיין הגון. מבחינתי אני מגיע מוכן, בשל, יודע בפני מה אני עומד".

גם אתה מתכוון לקיים אירוע הכרזה?

"אני חושב שזה עולם תקשורתי אחר. אני לא מאמין במסיבות עיתונאים כמו שמועמדים אחרים עושים. אולי זה משהו שיקרה בהמשך".

יש טענות על כך שבן חמו התערב לטובתך וביקש מעובדי עירייה לפקוד אנשים למרצ כדי לסייע לך להתמודדות בבחירות, טענה שגם נמצאת בכתב התביעה של סמנכ"ל העירייה לשעבר דני הרוש, מספר שתיים של המתמודד רפי סער.

"כל הפעולות שנעשו, אם נעשו, נעשו ללא ידיעתי בטח ובטח לכל מה שקשור להפעלת עובדי עירייה, דבר שלא מתקבל על הדעת. אני לא מעורב בזה, זו הסיבה שבמשטרה מעולם לא פנו אליי לחקור אותי. אין לי קשר להפעלת עובדי עירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. כפר סבאי

    אני ממש נדהמתי לגלות את התוכנית המרתקת של שמואל דור.
    ממש ריגש אותי סעיף לגבי רכבת חשמלית בעיר ופינוי בינוי מהיר.
    זה בעצם לא סתם תוכנית בחירות , זה מדע בדיוני בסגנון של סר הרברט וולס!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר