משפחת רובינשטיין גולדין, משפחת פסקל, משפחת חסון
משפחת רובינשטיין גולדין, משפחת פסקל, משפחת חסון

המטלות, הארוחות, השגרה והחלומות: פרויקט מיוחד ליום המשפחה

מי עושה קניות ומי ממלא מדיח, איך מתנהלת ארוחת ערב ומתי הולכים לישון, מה עושים ביחד ומה הכי חסר. רגע לפני יום המשפחה, שלוש משפחות מקומיות פותחות בפנינו את הדלת

פורסם בתאריך: 9.2.18 14:30

רגע לפני יום המשפחה, שיתקיים ביום חמישי הבא (15 בפברואר), שלוש משפחות מקומיות מגלות לנו את הסודות של הבית: מי עושה קניות ומי ממלא מדיח, איך מתנהלת ארוחת ערב ומתי הולכים לישון, מה עושים ביחד ומה הכי חסר להם. כפרויקט מיוחד.

"לשפיות המשפחה חסרה מטפלת ועוזרת בית"

מוד ונטלי גולדין רובינשטיין מגדלות יחד ארבעה ילדים מתחת לגיל שש, ובקושי מצליחות להתמודד עם הבלגן

משפחת רובינשטיין גולדין

משפחת רובינשטיין גולדין

מי: משפחת גולדין רובינשטיין מכפר סבא. מוד גולדין רובינשטיין (36), מנהלת מכירות, נטלי גולדין רובינשטיין (36) מנהלת תוכן. הן מגדלות יחד את יהלי (בן 5.5) קאי (בן חמש), סאן (בן שנתיים) ועדי (בת חודשיים). קאי וסאן הם ילדיה של מוד בהורות משותפת, יהלי ועדי הם של נטלי, והגיעו לעולם מתרומת זרע.

יום בחיינו: "אנחנו קמות בשש ורבע בבוקר. מארגנות לילדים את התיקים עם האוכל ואת הדברים לגן, ומעירות אותם בעשרה לשבע, ואז מצחצחים שיניים, מתלבשים ואוכלים ארוחת בוקר", מספרת מוד, "אני מפזרת את השלושה למסגרות ונטלי נשארת עם הקטנה. כולם לומדים קרוב לבית – יהלי בגן זמיר, קאי בגן סנונית וסאן במעון הגליל של נעמ"ת. אחר כך אני נוסעת לעבודה בצפון או במשרד בנתניה, ונטלי שהיא בחופשת לידה, נמצאת בבית. היא אוספת את הגדולים מהגן אחרי הצהרון, ב־16:30, ואת סאן אוספת אמא שלי עוד קודם לכן. אם זה לא יום של חוג (יהלי בקפוארה וקאי בהכנה לבלט) אז הולכים לגן השעשועים או עושים פעילות בית. אחר כך מתארגנים למקלחות ולארוחת ערב, בדרך כלל בשעה שבה אני כבר חוזרת הביתה. אחת מאיתנו מקלחת את הילדים והשנייה מכינה אוכל. יושבים לאכול ארוחת ערב כולם ביחד בסביבות רבע לשבע ואחרי ארוחת הערב מצחצחים שיניים, נכנסים למיטות וקוראים סיפור לפני השינה. את הגדולים לא קשה להרדים, את הקטן דווקא כן. אחרי שהם נרדמים, אנחנו מחזירות את הבית לקדמותו ואז או שאנחנו צופות בטלוויזיה או שאחת מאתנו, תלוי באיזה יום בשבוע, הולכת לעשות כושר".

חלוקת תפקידים: "אני אחראית על הבישולים, על הכביסה והקניות, נטלי על המקלחות. ניקיונות חצי חצי. הילדים עוזרים בגבול היכולת – לאסוף מהשולחן, לסדר צעצועים. לפעמים הם עוזרים גם להכין את האוכל, אם זה לקלף דברים, ולפעמים הם עוזרים לאפות".

ארוחות: "יהלי שותה בבוקר קפה נטול קפאין, קאי שותה שוקו, מבחינת אוכל הם לא תמיד אוכלים, לפעמים לוקחים איזו עוגייה קטנה, כי הם אוכלים בגן. אני לא ממש אוכלת בבוקר, ונטלי שותה קפה ואוכלת עוגייה. בצהריים הילדים אוכלים במסגרות, ואנחנו אוכלות בעבודה. ארוחת ערב היא ארוחה ישראלית בדרך כלל, פסטה או חביתה או מרקים עם ירקות ומוצרי חלב או מעדן בצד. כולם יושבים ואוכלים יחד".

על מה לא מוותרים כמשפחה: "על ארוחות שישי, עושות קידוש כהלכתו. אנחנו לא מוותרות גם על טיולים עם המשפחה בסוף השבוע".

מה הכי חסר כמשפחה: "לשפיות המשפחה חסרה מטפלת ועוזרת בית. עם ארבעה ילדים מתחת לגיל שש כמות הלכלוך והבלגן מכופפת לנו את הגב. מגיע לנו קצת לנוח".

 

"פעם בשבוע אנחנו דואגים לעשות משהו ביחד"

במשפחת פסקל לא מוותרים על ארוחת ערב משותפת, ועובדים על טיול משפחתי לחו"ל

משפחת פסקל

משפחת פסקל

מי: משפחת פסקל מכפר סבא. חנית (41), עובדת מזה 12 שנה בתחום הביטוח, ערן (47) עובד כטבח במסעדה, הילדים שחר (14), תלמידת חטיבת אלון, השלישייה יאלי, אילי ואורין – בן ושתי בנות בהתאמה, בני 11, תלמידי כיתה ה' בבית הספר ברנר, ועופרי בת השנתיים.

יום בחיינו: "מתעוררים בין 7:00-6:30, מתארגנים, שותים משהו. הילדים מכינים לעצמם סנדוויצ'ים", מספרת חנית, "הילדים חוזרים עצמאית מבית הספר, הולכים ברגל מרחק של שני רחובות. ארוחת הצהריים מחכה להם בבית בזמן שאנחנו בעבודה. בדרך מהעבודה אנחנו אוספים את הקטנה ומגיעים עד השעה 15:30 בערך. לאחר מכן מתחיל הפיזור לכל תנועות הנוער והחוגים. שחר נמצאת בכנפיים של קרמבו, אורין בצופים, אילי בשומר הצעיר, ויאלי בחוג אתלטיקה קלה. חוזרים הביתה בסביבות השעה 18:30, עושים שיעורי בית, לפעמים אנחנו עוזרים אם צריך, מקלחות וארוחת ערב. הקטנה כבר ב־20:30 במיטה והגדולים בסביבות 21:00. לקטנה קוראים סיפור לפני השינה, כל פעם אחד מהאחים. הגדולים נכנסים למיטה כל אחד עם ספר משלו. כשהם נרדמים אנחנו ממשיכים בחלק מהזמן לעבוד מהבית, מארגנים את הבית ומוצאים זמן לנוח מול הטלוויזיה, גם אם לא הרבה".

חלוקת תפקידים: "אני אחראית בבית על הכל: קניות, כביסות, שטיפת כלים, ניקיון הסעות ועוד", ממשיכה חנית, "גם ערן עוזר בניקיונות ומבשל ארוחות צהריים לילדים. גם הילדים מצטרפים ועוזרים. לכל אחד מהם יש מקום שהוא מסדר, מלבד החדר שלהם – מדיח, כביסה, או סלון. לפעמים הם רבים איפה המשימה הכי קלה, אבל כמעט באופן קבוע לכל אחד יש את הפינה שלו".

ארוחות: "ארוחות בוקר אוכלים בבית הספר ובעבודה. בצהריים יש לילדים ארוחה חמה: עוף, קציצות ברוטב, שניצל, מרקים. אל תשכח שיש להם אבא טבח. יש גם בקשות מיוחדות מפעם לפעם. ארוחת הערב כוללת בדרך כלל ביצים, סלט וגבינות או פיצה, תלוי מה מבקשים".

על מה לא מוותרים כמשפחה: "ביום יום אז לא מוותרים על ארוחת ערב משותפת. בימי שישי אנחנו לא מוותרים על קידוש עם סבא וסבתא. אנחנו גם לא מוותרים על בילוי משותף כמו טיול של שבת בבוקר או טיול של אחר הצהריים באמצע השבוע. פעם בשבוע אנחנו דואגים לעשות משהו ביחד".

מה הכי חסר כמשפחה: "אולי קצת כסף בבנק (צוחקת). הילדים רוצים לטוס לחו"ל. אנחנו עובדים על זה. אנחנו משתדלים לעשות את המקסימום שניתן במסגרת היכולות".

 

"מאחר ואני גרושה אני עושה הכל בבית"

במשפחת חסון לא מוותרים על ארוחות ערב ביחד ומחכים לקיץ כדי לטייל ברחבי ארץ

משפחת חסון

משפחת חסון

מי: אורית חסון בת-35 מרעננה, גרושה ומגדלת לבד את שני ילדיה: אריאל אפרים (10) והלל יוסף (9). אורית עובדת כסייעת בבית ספר דקל ברעננה וכאורזת ופורקת דירות ומסדרת ארונות לעסק שלי קוראים "להפשיט את הבית).

יום בחיינו: "אני מתעוררת בכל יום בשעה 04:30 , לפנות בוקר, מכינה לי את הכוס קפה שלי מעשנת סיגריה ומתארגנת. כל ערב לפני שאנחנו הולכים לישון אני מארגנת לילדים מראש את הבגדים שלהם לבוקר ללימודים. אחרי שאני מתארגנת אני בודקת להם את התיקים ומכינה לכל אחד את הכריך שהוא אוהב יחד עם פרי ובקבוק מים. לקראת השעה 06:00 הלל נכנס להתקלח ואריאל מתארגן. עד שש וחצי הם לבושים טיפ טופ אחרי ארוחת .בשעה 07:00 הלל יורד להסעה ובשעה 07:20 אריאל עולה להסעה ואני בשעה 07:30 כבר ממתינה להסעה מחוץ לבית הספר "דקל" לילדה שאני מתפקדת כסייעת שלה. אני מסיימת לעבוד ב-13:30 ומגיעה ישר הביתה. אריאל מגיע בשעה 14:00 והלל בשעה 17:00 . אני מכינה יום לפני אוכל ליום של המחרת אנחנו יושבים לאכול צהריים יחד אני ואריאל. אחרי זה במידה ויש שיעורי בית אז אנחנו יושבים ביחד להכין שיעורי בית. במידה ויש מזג אוויר נעים אז אנחנו מטיילים נוסעים עם חברים לפארק. אחר כך אנחנו מגיעים הביתה, מקלחות, ארוחת ערב, צחצוח שיניים ולמיטה. אחרי שהם עולים למיטות אני נכנסת להתקלח מחליפה לפי'גמה מתיישבת בסלון רואה איזו סדרה ומקפלת את עצמי למיטה".

חלוקת תפקידים: "מאחר ואני גרושה אז אני עושה הכל. אני עושה קניות, אני מכבסת, אני מבשלת. אריאל אפרים והלל יוסף יודעים לעשות את כל מטלות הבית, הם שוטפים כלים, מורידים זבל, הם יודעים לשטוף רצפה והם מפעילים מכונת כביסה. הם עוזרים לי בכל מטלות הבית והם לא עצלנים".

ארוחות: "בכל יום אני מבשלת, לרוב תוספות כמו אורז או פתיתים או ירקות מבושלים. סלט ירקות יש אצלנו בשולחן בכל ארוחה והם מאד אוהבים שניצל תירס בשישי שבת אנחנו הולכים להורים שלי לקידוש. אמא שלי מכינה קוסקוס, מפרום, טבחות וחמין".
על מה לא מוותרים כמשפחה: "בימים שיש שמש אנחנו נוסעים בכל פעם לפעילות אחרת, פעם הצגה בקניון רננים, פעם לסרט באושילנד ופעם הצגה בקניון שבעת הכוכבים. אנחנו נוסעים לפארק רעננה, פארק בהרצליה , לספורטק בהרצליה. בקיץ אנחנו נוסעים לבתי מלון, לכנרת, לסחנה, לספארי, ללונה פארק מטיילים ומכירים את הארץ. חוץ מזה, אני ואריאל אפרים אוכלים קבוע ארוחת צהריים ביחד ואנחנו משוחחים וכל אחד משתף בחוויות מהיום שלו. בערב אנחנו יושבים כולנו לארוחה".

מה הכי חסר לכם כמשפחה: "לא חסר לנו כלום ! יש לנו אחד את השני ויש לנו דירה מהממת ואת ההורים שלי שהם חסד עליון והכי חשוב לא חסר לילדים שלי כלום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר