התושבים הערב, מול בניין העירייה
התושבים הערב, מול בניין העירייה

למרות שההפגנה נדחתה, עשרות תושבים הגיעו במוצ"ש למחות מול העירייה

ההפגנה בוטלה בגלל המתיחות בצפון. בתוך כך, עשרות תושבים השתתפו בשבת בבוקר בהפנינג מחאה מול בניין העירייה

פורסם בתאריך: 10.2.18 18:21

ההפגנה שארגנה סיעת מרצ מול עיריית כפר סבא, נגד סגירת עסקים בשבת בכפר סבא, שהיתה אמורה להתקיים הערב, נדחתה בגלל המצב הביטחוני בצפון הארץ. ההפגנה נדחתה לשבוע הבא, באותו המקום ובאותה השעה. למרות זאת, כמה עשרות תושבים הגיעו בכל זאת למחות.

התושבים הערב, מול בניין העירייה

התושבים הערב, מול בניין העירייה

"בשל המצב הבטחוני הרגיש וההתרחשות בצפון הבוקר החלטנו לדחות את ההפגנה למוצ"ש הבא. אנחנו מאחלים בריאות והחלמה מהירה לפצוע. עם זאת, תושבי כפר סבא כבר לא פראיירים ומי שחשב ממילא שההפגנה הזאת תהיה חד פעמית טעה. אנחנו נערכים בכל הכוח למפגן כוח גדול בשבוע הבא על מנת לשמור על העיר שלנו והצביון שלה. לכן, נציגי מרצ כפר סבא יגיעו הערב לבניין העירייה, מיקום ההפגנה, על מנת לערוך שיח תושבים שקט ומכבד לקראת הצעדים הבאים במאבק ולהתארגנות לקראת השבת הבאה. אנחנו מזמינים את כל מי שרוצה לקחת חלק להגיע".

 

בתוך כך הגיעו עשרות תושבים, בהם משפחות עם ילדים, עם מחצלות, כסאות, משחקים ודברי מאכל, להפנינג מחאה קהילתי שארגן תושב כפר סבא, סרן במיל' רן בן עטיה, היום (שבת) בעשר בבוקר עם הקריאה: "שומרים על שבת חופשית בכפר סבא שלנו". בהודעה שפרסם עטיה בפייסבוק בסוף השבוע הוא כתב: "נצא לשמור על צביונה של כפר סבא. לא ניתן לכוח פוליטי שמהווה מיעוט לכפות עלינו את השבת שלו. נמשיך לחיות בשבת חופשית כפי שאנחנו רואים אותה".

רן בן עטיה הבוקר, מול עיריית כפר סבא

רן בן עטיה הבוקר, מול עיריית כפר סבא

"באמת עשינו הפנינג מחאתי, היה נורא נחמד הרבה משפחות עם ילדים – כתבו שלטים על בריסטולים עם סיסמאות כמו 'כפר סבא חופשית' ו'לשמור על השבת שלנו'", מספר בן עטיה. "אמרתי להם שלא יכול להיות שאנחנו שבויים על ידי כוח פוליטי שמהווה מיעוט אך בגלל שהוא מהווה גם לשון מאזניים הוא כופה עלינו את רצונותיו. אנחנו לא נקבל את זה. האנשים תמכו, הגיעו גם דתיים שעברו שם, שאין להם שום מניעה שהסטטוס קוו יישמר ושהחנויות בשולי העיר יישארו פתוחות. הם אפילו נשארו לשמוע אותי מדבר".

אתה מרוצה ממספר האנשים שהגיעו?

"פרסמתי את הסרטון בחמישי בערב, אז ביחס לזה אני מאוד מעודד. ציפיתי ל-30 עד 50 איש בגלל קוצר הזמן ובתוך יום וחצי הגיעו יותר אנשים. מה שכן, אני מצפה שבפעמים הבאות יגיעו מאות אנשים. אני שמח שהילדים קיבלו שיעור בדמוקרטיה ובאזרחות והבינו שאי אפשר להישאר בבית. המרחב הווירטואלי הוא נחמד אבל אי אפשר שהמאבקים יישארו שם".

הפנינג המחאה הבוקר מול עיריית כפר סבא

הפנינג המחאה הבוקר מול עיריית כפר סבא

אני מבין שאתה רוצה להמשיך עם זה?

"אנחנו נרצה להמשיך עם זה בשבת בבוקר. אני רוצה לפנות גם לנשיא וגם ליו"ר הכנסת במטרה שיביאו להקמת ועדה שתדון בנושא על בסיס אמנת גביזון-מידן, שבסוף לא תוקפה באופן פוליטי לצערי. לכן זה עקר מפרקטיקה".

אתה יודע שבמועצת העיר אמר ממלא מקום ראש העיר צביקה צרפתי ואחרים שהמכתבים שנשלחו לבעלי העסקים באושילנד היו כורח משפטי.

"אם חברי המועצה לא רצו לשנות את הסטטוס קוו הם היו מחוקקים חוק עזר עירוני בחלון ההזדמנויות שנוצר עד ששר הפנים אריה דרעי העביר את חוק השבת. אני מצפה מהם לא לדבר ולעשות מעשים. אני מקווה שבמועצה הבאה חברי המועצה יהיו מחויבים לתושבים שלהם".

מה אתה אומר על דחיית ההפגנה הערב?

"מאוד חשוב שהתושבים יצאו להפגין. שיראו למועמדים שהציבור פה לא אדיש. קרה מה שקרה ולמזלנו נגמר יחסית טוב. אני התכוונתי להגיע. בבוקר פתחנו ואמרנו שליבנו עם תושבי הצפון, עם משפחות הטייסים והטייסים עצמם. למזלנו זה לא התפתח לסבב אלים אז אפשר להמשיך את החיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר