ענני אבק בשכונת עלייה. צילום איציק גומלי
ענני אבק בשכונת עלייה. צילום איציק גומלי

תושבים בעלייה שכרו עורך דין: "עבודות התשתית לא מתקדמות. אנחנו נחנקים מהאבק"

התושבים מספרים שהם נאלצים להרטיב את הכביש בעצמם. הצפי לסיום העבודות: סוף 2018. העירייה: "מצרים על חוסר הנוחות הזמנית"

פורסם בתאריך: 11.2.18 18:45

תושבים ברחוב רמז בשכונת עלייה בכפר סבא שכרו עורך דין שייצג אותם מול העירייה, לאחר שהתלוננו בשבועות האחרונים כי העבודות להחלפת התשתיות ברחוב אינן מתקדמות לשום מקום וכי הם סובלים מהאבק בעקבות פתיחת הכביש. מדובר על עבודות תשתית המתבצעות במסגרת תוכנית עבודה לשדרוג מערכת הניקוז בשכונת עלייה, בה הושקעו באמצעות החברה הכלכלית משנת 2016 ועד סוף השנה כ-13.5 מיליון שקל. העבודות מתבצעות בעקבות מקרי ההצפות שהיו בעבר ברחוב ובעקבות פניות התושבים.

"מה שקורה ברחוב שלנו הוא מפגע תברואתי פר אקסלנס", אומרת תושבת רחוב רמז עולמית עקבי כהן, "השיפוצים לא מתקדמים לשום מקום. הביאו קבלן שנתן את העבודות לקבלני משנה, אבל העובדים פשוט באים מתי שבא להם, פעם פה פעם שם, וזה פשוט לא זז כבר שבועות. העיקר שפתחו את הכביש ברחוב פרוג, ברחוב רמז ובקטע קטן ליד אחד מגני השעשועים – וענני אבק מכסים את השכונה. אי אפשר לנשום. אבא שלי חלה, חולי אסטמה לא מתפקדים, ילדים, חולי לב וזקנים סובלים. הפתרון הוא להרטיב את הכביש כדי שהאבק ישקע, אבל העירייה לא עושה את זה".

התושבים מרטיבים את הכביש בעצמם. שכונת עלייה

התושבים מרטיבים את הכביש בעצמם בשכונת עלייה. צילום: עולמית עקבי כהן

לטענתם העירייה לא מתייחסת לתלונות: "אנחנו מתקשרים למוקד 106 ושם אומרים לי 'אתמול שטפנו את הכביש' , ואני עומדת ברחוב ורואה שהרחוב יבש. הקבלן עצמו אמר לנו שהם לא מסוגלים לעשות את זה כל יום. אז אם ככה, למה לפתוח כל כך הרבה קטעים יחד?".

דיברתם איתו?

"אין עם מי לדבר. תראה, אם הוא היה עובד, אז הכל בסדר. תעבוד ותסיים מהר ככל האפשר. אבל הוא פתח והלך. בינתיים האבק הורג אותנו. אתה יודע כמה חשבון מים נקבל בסוף החודש כי אנחנו בעצמנו משקים את השכונה במקומם? תושבים יוצאים עם הצינורות שלהם אל הרחוב ומשפריצים מים".

בהודעה שיצאה לתושבים מטעם החברה הכלכלית כפר סבא נכתב כי משנת 2016 ועד היום הושקעו בשכונה בלבד כעשרה מיליוני שקלים, ושעד סוף השנה יושקעו 3.5 מיליון שקלים נוספים. זאת, מבלי לקחת בחשבון את הכספים שמושקעים על ידי תאגיד הביוב שמשדרג במקביל את קווי הביוב בשכונה בעלות של כחמישה מיליון שקלים.

התושבים מרטיבים את הכביש בעצמם בשכונת עלייה. צילום: עולמית עקבי כהן

התושבים מרטיבים את הכביש בעצמם בשכונת עלייה. צילום: עולמית עקבי כהן

 

במכתב מפורטים כל הרחובות בהם מתבצעות העבודות, העלויות ולוחות הזמנים. "במסגרת העבודות מתבצע שדרוג קו הניקוז הראשי, העובר בשצ"פ המרכזי בין שכונת 80 לרחוב קורצאק, בעלות של כ-3.5 מיליון שקלים", נכתב, "בתוואי זה שודרג גם קו הביוב הראשי. רחוב ברדיצ'ב שודרג כרחוב הולנדי ובוצעה בו תשתית ניקוז תת קרקעית בעלות של כ-1.2 מיליון שקלים. בנוסף, הותקנו קולטנים מיוחדים רבי קיבולת ברחבי השכונה שתפקידם להתמודד עם כמויות מים גבוהות במיוחד ולמנוע את ההצפות בעלות של כ-350 אלף שקל. בנוסף, עבודות שדרוג קו הניקוז הראשי בין רחוב קורצ'אק לבין רחוב רינגלבלום נמצאות בעיצומן ועתידות להסתיים בחודשים הקרובים. במסגרת זו תונח צנרת ניקוז ראשית ויפותח כל אזור בתי הכנסת בגינון, תאורה, מדרכות ושביל אופניים. עבודות הניקוז ושדרוג הקו הראשי יימשכו עד רחוב ויתקין. עבודות אלו מבוצעות בעלות של כ-4.2 מיליון שקלים. עם סיום העבודות הללו, יונח קו ניקוז ראשי נוסף וישודרג קו הביוב במקטע הרחובות רמז-ויתקין לרחוב הארי הקדוש, בעלות של כ-3.5 מיליון שקלים נוספים". צפי סיום העבודות הוא סוף 2018.

תגובת העירייה: "העבודות בדוד רמז ימשכו עד לחודש מרץ, ובכל שבוע יורטב הקטע המדובר כדי למנוע את בעיית האבק. במקביל, אנו מבקשים מהתושבים להאט את נסיעתם במקום, ומצרים על חוסר הנוחות הזמנית. חשוב לציין כי במבחן התוצאה, ההשקעה בניקוז בשכונה נשאה פרי ולא נרשמו כל אירועי הצפה משמעותיים מאז התחלנו בביצוע העבודות לשדרוג המערכות בשכונה".

נציין שבראשית חודש ינואר התלוננו תושבים בשכונת עלייה על הצפות ברחוב קורצ'אק בשכונה, אחרי סוף שבוע גשום במיוחד.

יו"ר ועד שכונת עלייה, חננאל דיב, מסר בתגובה: "במשך שנים נלחמתי מול הרשויות לבצע את פיתוח התשתיות, לאור הצפות חוזרות ונשנות בבתי התושבים. העירייה סוף סוף החליטה להשקיע למען אלו שעברו מדורי גהינום, ולצערי יש מי שמנסה לפגוע בכך. ככל שאני יודע, האבק לא פוגע בבתי התושבים, העירייה דואגת להרטיב את העפר ולסיים את העבודות מהר ככל שניתן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר