הרב אברהם שלוש. צילום אליהו הרשקוביץ
הרב אברהם שלוש. צילום אליהו הרשקוביץ

רב העיר כפר סבא דורש לקבל את משכורת ינואר

למרות החלטת היועמ"ש להפסיק את כהונתו, טוען הרב שלוש באמצעות שאול דור שטרם קיבל מכתב הפסקת כהונה ממשרד הדתות

פורסם בתאריך: 13.2.18 19:55

יו"ר ההסתדרות בכפר סבא והמתמודד על ראשות העיר, שאול דור, שלח ליו"ר המועצה הדתית בעיר, הרב ששון טרבלסי, דרישה לתשלום שכר עבודה עבור חודש ינואר 2018 לרב הראשי של כפר סבא, הרב אברהם שלוש. המכתב חושף מחלוקת בין בני משפחתו של הרב למועצה הדתית, בשאלה האם הרב עדיין מכהן כרב העיר או שמא הוצא לגמלאות.

נזכיר שבג"ץ דחה בדצמבר 2017 את עתירתו של הרב נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה להעבירו מתפקידו, משום שאינו מתגורר בכפר סבא. בהחלטה נקבע כי "הדרישה שרב עיר יגור במקום בו הוא מכהן מתבקשת ומובנת… הסכמה לכהן כרב עיר נשענת על הסכמה מטעם הרב לקבל על עצמו את תנאי התפקיד".

לטענת דור, בג"ץ אמנם דחה את העתירה, אך על מנת לסיים את כהונת הרב נדרש שר הדתות להוציא מכתב על הפסקת כהונה. "מכיוון שטרם נשלח המכתב בעניין, הרב ממשיך לכהן בתפקידו הנוכחי לכל דבר ועניין", אמר דור. גורמים במועצה הדתית אומרים מנגד כי הפרקליטות הוציאה לרב הודעה על הפסקת הכהונה, כך שהוא אינו אמור לקבל משכורת אלא את כספי הפנסיה.

במכתב לטרבלסי כתב דור: "להפתעתו הגמורה גילה כבוד הרב כי משכורתו לחודש ינואר 2018 לא שולמה כמתחייב ללא סיבה מוצדקת ובניגוד מוחלט לחוק. כידוע לך היטב, בין כבוד הרב לבין המועצה הדתית בכפר סבא מתקיימים יחסי עבודה, ומשכך אנו דורשים את תשלום שכר העבודה לאלתר. לא למותר לציין כי אי תשלום שכר עבודה במועדו גורר בצדו הלנת שכר. ככל שלא יעשה כן לא תותר בידנו ברירה אלא לפעול באמצעים העומדים לרשותנו לרבות פניה לערכאות שיפוטיות".

מכתב הדרישה של הרב שלוש מהמועצה הדתית

מכתב הדרישה של הרב שלוש מהמועצה הדתית

"הרב פגוע מאוד", אומר דור לצומת השרון. "נראה לך הגיוני שאחרי 60 שנה כרב ראשי בעיר שמישהו פתאום יחליט להפסיק את שכרו? אני מייצג פה עובד ציבור ומי שמייצג אותו בצד המשפטי הוא עו"ד שחר יחזקאל. אנחנו פועלים כבר שנתיים לטובת הרב. אם הייתי הולך לבג"ץ עם שחר הרב היה מנצח".

שאול דור. צילום פרטי

שאול דור. צילום פרטי

במועצה הדתית בכפר סבא אומרים כי "הרב טרבלסי הוציא לרב שלוש מכתב באמצעות עורך דינו מיד כשהבין שהולכת להיות תסבוכת בנושא, ושלח לו את המסמכים לתביעה לגימלה. מכיון שפנסיה תקציבית ממומנת מהמדינה, הרב צריך להגיש בקשה שאותה האוצר מאשר ומעביר את הכסף למועצה הדתית שאמורה לשלם אותו. זה הנוהל. אי אפשר לשלם לו לפני הבקשה. במועצה התקשרו אל הרב, ואל בני משפחתו והסבירו להם את כל זה. בסופו של דבר בהסתדרות היו פה ואמרו שהוא לא מפוטר עדיין, למרות שמכתב הפרקליטות אומר הכל".

הודעת הפסקת הכהונה של מנדלבליט

הודעת הפסקת הכהונה של מנדלבליט

ששון טרבלסי. צילום יח"צ

ששון טרבלסי. צילום יח"צ

תגובת הרב טרבלסי: "כבוד הרב הגאון אברהם שלוש שליט"א פרש לגימלאות בהחלטת היועמ"ש לממשלה ובג"ץ. על פי הנהלים על הרב לחתום על טופס בקשה לגימלה. לצערי עד כה טרם ביצע זאת למרות פניות חוזרות ונשנות. על פי הנחיית המחלקה המשפטית איני יכול לשלם לו שכר/גמלה עד להסדרת הנושא. מצ"ב מכתבים המעידים על הנ"ל".

ממשפחתו של הרב החליטו שלא להגיב בנושא.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר