רחוב ברדיצ'ב בשכונת עלייה בכפר סבא
רחוב ברדיצ'ב בשכונת עלייה בכפר סבא

תושבים בעלייה מתלוננים: נהגים מהשכונה הירוקה תופסים לנו את החניות

תושבים ברחוב ברדיצ'ב מבקשים מהעירייה להגביל את שעות החנייה לנהגים שאינם תושבי השכונה

פורסם בתאריך: 21.2.18 08:20

תושבים בשכונת עלייה בכפר סבא מבקשים מהעירייה להגביל את שעות החנייה בשכונה לנהגים שאינם תושבי השכונה. התושבים טוענים כי נהגים שאינם תושבי השכונה תופסים את מקומות החניה ליד בתיהם, חלק מהתושבים טוענים שמדובר בנהגים תושבי השכונה הירוקה.

תמיר קאפח, תושב רחוב ברדיצ'ב בשכונה: "מדובר בתופעה חדשה יחסית של ריבוי רכבים בשכונה, לדעתי חלקם לפחות הם מהשכונה הירוקה", אומר תושב השכונה תמיר קאפח, "נוצר מצב שאני חוזר מהעבודה מחוץ לעיר, בסביבות שש בערב, וליד הבית חונים רכבים שלא שייכים לדיירים. זה יוצר בעיה רצינית וצריך להגביל את מספר הרכבים שנכנסים לשכונה. התופעה הזאת מתרחשת גם ברחובות הסמוכים. אני מאמין שהעירייה תתרצה ותסכים לנו, כי הבעיה קשה ביותר".

רחוב ברדיצ'ב בערב

רחוב ברדיצ'ב בערב

תושב אחר ברחוב, דור לוי, מוסיף: "נהגים שאינם דיירים קבועים מחנים את רכבם אצלנו ואנחנו נאלצים לחפש חנייה רחוק מהבית, אחרי סיבובים של 20 דקות. בעלי הרכבים הם אנשים מחוץ לשכונה, חלקם להערכתי אורחים של חלק מהשכנים וגם תושבי שכונות ורחובות סמוכים. המצב כך כבר יותר משנה. יכול להיות שיש ריבוי של רכבים בגלל ההתפתחות של השכונה הירוקה, ואולי גם מדובר באנשים שבאים למועדון הקהילתי בית לזרוס שמעדיפים לחנות אצלנו וללכת אליו ברגל כי לידו אין חנייה".

אמרת שאתם מתכוונים לפנות לעירייה.

"נכון, ואני מאוד מקווה שהם יענו לבקשתנו כי זו מציאות בלתי נסבלת. לא ייתכן שאנשים שאינם דיירי הרחוב יחנו במקום שלנו. זה רחוב חד סטרי שחונים בו משני צדדיו, ואנשים מנצלים את זה ופוגעים בנו, הדיירים הקבועים של הרחוב".

יו"ר שיכון עלייה, חננאל דיב מסר בתגובה: "לא היה ולא נברא. אף אחד לא נכנס לשיכון עלייה ותופס חניות. אם מגיעים אורחים הם חונים. אתה לא בתימן, אתה לא יכול להגיד לאנשים לא לחנות".

דני דפדי, ממקימי "הוועד היוזם" בשכונה ו"פורום שכונת עלייה" אומר: "דיב לא מייצג את השכונה ומעולם לא נבחר ליו"ר הוועד. בניגוד לעמדתו, שמשרתת את העירייה ולא את תושבי השכונה, יש בשכונה מצוקת חנייה קשה. תושבים מהשכונה הירוקה מחנים את כלי הרכב שלהם בתוך שכונת עלייה וזה פוגע באיכות החיים של התושבים".

מירית שקד ברק, ממובילות מטה נגד תוכנית המתאר, מסרה בתגובה: "מה יהיה כאשר יתווספו לעיר עוד 70 אלף תושבים? ללא תכנון ראוי וללא הערכות לתשתית תחבורה ציבורית רחבה, נאלץ לישון בתוך המכונית. על מנת למנוע עומס בשכונות בפרט ובעיר בכלל יש להנגיש את התחבורה הציבורית לתשובים ובמקביל לאפשר לתושבים השכונה לחנות מתחת לביתם".

תגובת העירייה: "מדובר בחנייה ציבורית שמותרת בה חנייה עם תו אזורי, ולכן לא ניתן ליצור הסדר חנייה המוגבל רק לדיירי הרחוב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר