רח. צילומים הדס פרידלנדר,אפרת בראום מאיו
רח. צילומים הדס פרידלנדר,אפרת בראום מאיו

הגינה הטבעית כוסחה, תושבים: "זה מראה עצוב"

העירייה עקרה גינת צמחים קטנה מלאה בוורדים, סביונים, נוריות ופרגים שצמחה פרא מאחורי בית הספר אוסישקין. "מה רע בקצת טבע ליד הבית?", תוהים תושבים

פורסם בתאריך: 22.2.18 09:43

מדוע עיריית כפר סבא הסירה גינת צמחים קטנה שגדלה פרא מאחורי בית הספר אוסישקין – לכיוון דרך הטייסים? תושבת העיר, הדס פרידלנדר, שאלה את עצמה את אותה השאלה בדיוק, משום שלטענתה מדובר בפיסת טבע בתוך העיר שכל מי שעבר בסמוך אליה היה מלא התפעלות.

טבע בעיר פורח. צילום אפרת בראום מאיו

הפריחה הפראית מאחורי בית הספר אוסישקין. צילום אפרת בראום מאיו

בעמוד הפייסבוק שלה כתבה השבוע פרידלנדר תוך שהיא מוסיפה תמונה עצובה של השטח המכוסח: "אז היה לנו טבע עירוני כאן ליד הבית. היו בו חמצוצים, סביונים, פרגים והרבה ירוק וסגול. והעירייה הורידה הכל. למה?!". תושבת אחרת אפרת ברום מאיו השיבה לה: "רק בשבת התפעלנו מהיופי. כל כך חבל". היא גם הוסיפה תמונה של הגינה פורחת במלוא תפארתה. תושבים נוספים השיבו וכתבו: "גם אנחנו ראינו ונעצבנו". אחרת כתבה מנגד: "לא הכי מבינה בזה אבל אותי ממש מפחיד הגובה שהצמחים תופסים והפחד שיהיה ביניהם נחש שלא אראה והרבה פעמים זה צמוד למדרכה. במקרה הזה לבית ספר אז בכלל".

"מדובר פשוט בשטח אדמה יפה מלא בוורדים, בסביונים, בנוריות, בפרגים, בחמצוצים והרבה עלים שהיו אמורים להיות חרציות כשיפרחו", מסבירה פרידלנדר. "זה פשוט היה חבל. אנחנו צועדים בכל בוקר עם הילדה והכלב והיא תמיד מתלהבת מהפרגים. הפעם היא פשוט הייתה עצובה ושאלה: 'איפה כל הפרגים, הם קצצו את זה'. היא בת שנתיים וחצי שתבין. זה לא שהצמחייה הייתה יבשה כי אנחנו באמצע הקיץ ויש חשש לשריפות או לנחשים. אנחנו באמצע החורף ואין שום סיבה. זה עצוב שיש לך קצת טבע פראי בעיר ומסירים אותו. הם תמיד מורידים את זה מוקדם. מדובר בקצת צבע משמח ובעירייה החליטו לגזום את הכל עד היסוד. הרבה עוברים שם רואים את הילדים שמחים, מעיפים סביונים אין את זה עכשיו".

טבע בעיר קצוץ. צילום הדס פרידלנדר

הגינה אחרי שכיסחו אותה. צילום הדס פרידלנדר

תגובת העירייה: "מדובר בשטח קטן וצר שאינו מוגדר כטבע עירוני. במקום צמחה עשביית חורף, שהוסרה כחלק מתכנית העבודה להיערכות לעונת האביב והקיץ וכחלק מפעולות ניקיון העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר