עילאי הרסגור הנדין. צילום: זיו שדה
עילאי הרסגור הנדין. צילום: זיו שדה

עתירה: לבטל את האיסור על הכנסת חמץ לבית החולים מאיר

חבר המועצה ממרצ עילאי הרסגור הנדין הוא בין העותרים נגד משרד הבריאות: "הפשפוש בתיקים במטרה למצוא שקית במבה ללא חותמת 'כשר לפסח' הוא מביש"

פורסם בתאריך: 25.2.18 12:23

חבר מועצת עיריית כפר סבא מסיעת מרצ, עילאי הרסגור-הנדין, הוא אחד מ-23 עותרים, חברי הפורום החילוני, שהגישו עתירה לבג"ץ בדרישה לבטל את האיסור שמטיל משרד הבריאות באמצעות בתי החולים על הבאת מזון ללא חותמת "כשר לפסח" לבני משפחה מאושפזים, במהלך תקופת החג.

"העתירה הוגשה בעקבות תלונות חוזרות ונשנות ברחבי הארץ, ובפרט בבית החולים מאיר, על הצקה למבקרים, חיפוש בתיקים ומניעת אפשרות לסעוד את המטופלים", אומר הרסגור הנדין, "האיסור שהוטל לא נוגע רק למוצרי חמץ מובהקים, אלא אף למזון כשר ללא חותמת "כשר לפסח", לבישולים המובאים מהבית ואף למזון שנקנה במקומות הפתוחים בשבת. בכך מתקיימת למעשה כפייה דתית קיצונית הפוגעת במאושפזים ובבני משפחותיהם, שאין באפשרותם להכין עבורם מזון שיקל על שהותם במקום.

בית החולים מאיר. צילום דוברות בית החולים

בית החולים מאיר. צילום דוברות בית החולים

לא מדובר בעתירה שמטרתה למלא את בתי החולים בפיתות, אלא לאפשר את הטיפול המינימלי שמצופה מבני משפחה הבאים לסעוד את יקיריהם המאושפזים בבתי החולים. בפסח האחרון חזינו בתופעות מזעזעות, כמו איסור על הכנסת מרק ביתי שהכינו לחולים. הפשפוש בתיקים במטרה למצוא מזון ביתי או חלילה שקית במבה ללא חותמת 'כשר לפסח' הוא מביש, פוגע בחולים ואף עומד בניגוד לערכיה הבסיסיים של היהדות כמו 'כבד את אביך ואת אמך'. לצערי בשל אטימות הרשויות לא נותרה ברירה אלא לעתור לבג"ץ, ואני רוצה להודות בהזדמנות זו לפורום החילוני על שיתוף הפעולה".

ממשרד הבריאות נמסר שיעבירו תגובתם לבית המשפט. מבית החולים מאיר נמסר: "מרכז רפואי מאיר ממלא אחרי הוראות משרד הבריאות כפי שמתבקש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אילן הדר

    לשיטתו של הר סגור (מדינת כל אזריה) הנדין כל המדינה הזו היא כפייה דתית אחת גדולה.
    השמאל לא מבין שמשנים חוקים בכנסת, מחליפים שילטון בקלפי ולא על כל שטות שלא באה להם טוב בעיניים רצים לאבא/אמא בג"צ שיעזור להם. תתבגרו ותתחילו להילחם איפה שצריך.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אילן נכבד, לא כתוב בשום חוק ומשום מקום אחר שיש איסור להכניס אוכל מכל סוג לבית החולים.
    לכן משלאחרונה מנועים הכנסת מזון חמץ לצריכה עצמית הם אלו שמשנים את המצב, "מחליף שלטון" כלשונך ולא דרך הקלפי.
    לגישתך אתה צריך לתמוך בעתירה כי שנויים עושים בקלפי…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כעובדת רפואה לשעבר בבתי חולים סורוקה ולוינשטיין הנושא החמיר בדנים האחרןנות..
    אלו בתי חולים ציבוריים ואסור שתהיה בהם כפייה דתית שכזו..גם לנו העובדים שבאים למשמרת מפשפשים בתיק האישי לבדוק אם הבאתי לעצמי אוכל כשר לפסח למשמרת…חוצפה ובושה…..כמו שהוקצה בביהח מקום למעשנים אפשר בשבוע הזה להקצות מקום למישאוכל חמץ..סה כולה מנהג דתי שלא קשור לבית חולים…יש חולים לא יהודים ויש משפחות ואנדי צוות יהודים ולא יהודים וזה לא חוקי ולא מוסרי לכפות עלינו חוקים דתיים בוודאי לא בתנאי אשפוז או במשמרת…נכון…את השינוי אעשה בקלפ אבל זכויותי הבסיסיות חייבות להשמר בכל מקום

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אילן הדר — המדינה הזו הוקמה על ידי חילונים. רוב הרבנים התנגדו לתנועה הציונית. ועתירה לבג"צ היא נגד בתי חולים שפועלים ללא סמכות חוקית (החוק אינו אוסר על הכנסת אוכל לא כשר). כשהבעיה היא התנהלות לא-חוקית של מוסד שלטוני, המקום הנכון לפנות אליו הוא בג"צ. בשביל זה בג"צ קיים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר