חניון בית הספר רחל המשוררת
חניון בית הספר רחל המשוררת

"חניון בית הספר רחל המשוררת הוא יריקה בפרצופם של התלמידים וההורים"

תושב השכונה הירוקה דורש ממבקר העירייה להתערב בסלילת חניון הכורכר של בית הספר. העירייה: "מדובר בשטח שמיועד לפיתוח. השטח הוכשר כחניון באופן זמני"

פורסם בתאריך: 25.2.18 11:58

תושב השכונת הירוקה הדרומית בכפר סבא, שכונת 60, אלעד אבירם פנה למבקר העירייה והממונה על תלונות הציבור בדרישה כי יפעל להסדרת חניון בית הספר היסודי רחל המשוררת. במכתב, תחת הכותרת "חניון בית הספר רחל המשוררת הוא יריקה בפרצופם של תלמידי בית הספר והוריהם", כותב אבירם כי חניון הכורכר הזמני, שהוקם עם פתיחת בית הספר לפני כשנה וחצי, מעולם לא נסלל למרות פניות שלו לבכירים בעירייה. החניון, לדברי אבירם, מהווה סכנה ביטחותית שכן בזמן הגשמים הוא הופך לבוצי, חלק ומסוכן, ובשגרה אבני הכורכר ניתזות מגלגלי המכוניות על הילדים והעוברים והשבים בחניון.

"אני פונה אליך ומבקש שתבדוק ותקדם פתרון קבע לסוגיה זו, לאחר שניסיונותיי להסדרת החניון באופן קבוע מול מ"מ ראש העיר, צביקה צרפתי, מהנדסת העיר, ענת צ'רבינסקי, מ"מ מנכ"ל העירייה, איתי צחר, מחלקת עבודות ציבוריות והמוקד העירוני, לא צלחו", כותב אבירם למבקר, "למרות ניסיון אחד לא מוצלח לבצע תיקון וסידור של הכורכר על ידי מחלקת עבודות ציבוריות, מצבו של החניון לא השתפר ואף הורע מבחינות מסוימות. כעת נפרס בחניון גם כורכר גס המהווה סכנה בטיחותית לילדים ולהולכים בחניון או בסמוך לו, כל זאת מכיוון שרכבים נוסעים מטיחים אבני כורכר לכל עבר".

חניון בית הספר רחל המשוררת

חניון בית הספר רחל המשוררת

לדבריו בית הספר נפתח בשנת הלימודים שעברה (תשע"ז) ובצמוד אליו נסלל חניון זמני "הזמני הכי קבוע בעולם", הוא כותב, "החנייה הופכת לעיסת בוץ וכורכר בכל יום של גשם. הסיבה לאי סלילת החניון על פי צחר היא 'שמדובר בשטח המיועד לפיתוח והשקעה של מאות אלפי שקלים בו תרד לטמיון'. קביעה זו מציבה אותו מצד אחד של המתרס כ'אביר איכות השלטון', החוסך כסף ציבורי, ואת אוכלוסיית תלמידי בית הספר והוריהם מהצד השני של המתרס כחומסים של כסף ציבורי, דבר שהוא מופרך מיסודו וחסר כל ביסוס".

אבירם טוען כי הפתרון שהוצע על ידי מהנדסת העיר הוא להשאיר את פיתוח מגרש החנייה במתכונתו הנוכחית. "כמובן שאנו מחויבים לכל תיקון תקלה או מהמורה והיקוות מים שאינה רצויה", היא כתבה לו לדבריו, אך אבירם אומר ש"פתרון זה אינו מקובל כלל ועיקר וזאת משני טעמים: הדבר גורם לבזבוז שוטף של כספי ציבור כתוצאה מהצורך בתחזוקה ובטיפול שוטף לחניון ותחזוקה זו אינה פותרת את הבעיה מראש אלא מגיבה בכל פעם לבעיה ידועה לאחר היווצרותה".

חניון בית הספר רחל המשוררת

חניון בית הספר רחל המשוררת

לסיום כותב אבירם כי למיטב ידיעתו "כל הבניינים בשכונה הירוקה ניבנו רק לאחר קבלת היתר בניה. קבלת היתר בניה מותנית תמיד בהסדרת תשלום היטלי פיתוח. היטל פיתוח הוא תשלום חובה הנדרש לצורך סלילת כבישים ומדרכות, חפירת תעלות תיעול וניקוז, צנרת הולכת מים, צנרת הולכת ביוב וכיו"ב. מהאמור לעיל נראה כי כסף ששולם עבור היטלי פיתוח לעיריית כפר סבא, על ידי ועל ידי שאר הורי התלמידים בבית הספר, מצוי כעת כבן ערובה בידי עיריית כפר סבא מבלי שבוצע בו השימוש החוקי, הנכון והראוי במלואו. כך או אחרת אבקש את התערבותך בהפיכת החלטה מקוממת זו וסלילת חניון ראוי וקבוע לבית הספר רחל המשוררת".

תגובת העירייה: "מדובר בשטח עליו ניבנו בית הספר ע"ש רחל המשוררת וגני ילדים, ובעתיד מתוכנן לקום במקום גם מוסד חינוכי נוסף. כפתרון זמני בלבד הוכשר במקום חניון לרווחת ההורים וזאת לאחר שועד ההורים עודכן בתוכנית העתידית. יש לציין כי במרחק של כמה עשרות מטרים משם קיימים מפרצי חניה מסודרים והתושבים מוזמנים לחנות שם את הרכבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. רונן ג.

    צודק 100%
    המקום הינו סכנתה חיים עבור כל העובר שם.
    מכוניות חונות על המדרכה וחוזמות את הראיה מהכביש הראשי רק כדי לא להיכנס לאזור החניה עצמו שמותך ממים ומלא בבורות עמוקים.
    עניין של זמן עד שמישהו יפגע ו/או יהרג.
    העירייה חלם!!!

  2. אורי

    בכלל לא צריך שם חניון עבור בית הספר. סתם מפונקים בכיינים. שישתלו שם גינה יותר טוב ובריא.

  3. מורן

    איתי צחר צודק!
    זה פתרון זמני לחנייה "קרובה" לבית הספר. כך רחוב נעמי שמר מלא בחניה במרחק של פחות ממטר. דיירי הרחוב שגרים ממול אותו חניון בקשו מצחר את התוכניות של השטח הזה, והתחננו שלא יהיה שם חניון. הסירחון עולה על הרעש. כל היום ריח של בנזין!!!

    כל הכבוד איתי! לא סתם אתה מתקדם בתפקיד שלך. כשתרוץ לראשות העיר תדע שאנחנו איתך.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר