צביקה צרפתי. צילום רמי זרנגר
צביקה צרפתי. צילום רמי זרנגר

ראש עיריית כפר סבא עד חודש אוקטובר: צביקה צרפתי

ממלא מקום ראש העירייה נבחר ברוב של 14 תומכים מול מתנגד אחד. שלושה חברי מועצה נמנעו. חבר המועצה שנכנס במקום בן חמו: יעקב אביטל

פורסם בתאריך: 26.2.18 20:23

חברי מועצת עיריית כפר סבא בחרו לפני שעה קלה, בישיבת מועצה שלא מן המניין, בצביקה צרפתי כממלא מקום ראש עיריית כפר סבא עד לבחירות המוניציפאליות באוקטובר הקרוב, בעוד כתשעה חודשים. הוא נבחר ברוב של 14 חברי מועצה (צרפתי עצמו, יובל לוי, אתי הדנה, אורן כהן, שמעון פרץ, ענת קלומל, רביטל שלום עמר, מתי פז, דבי שני, יעקב אביטל, אמיר קולמן, איתן צנעני רויטל לן כהן ויהודה יוגד). אחד התנגד (עילאי הרסגור-הנדין) ושלושה נמנעו (עמירם מילר, ממה שיינפיין ואמיר גבע).

צרפתי שימש בתפקיד מאז נעצר ראש העירייה לשעבר יהודה בן חמו בחודש פברואר אשתקד, ועבד לצדו כממלא מקומו בשעה שהאחרון עבד בתנאים מגבילים מחוץ לבניין העירייה. נזכיר כי בתחילת השבוע שעבר בן חמו התפטר מתפקידו לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בארבעה סעיפים שונים. שניים היו מועמדים להחליפו, זקן חברי המועצה עמירם מילר ממפלגת העבודה וצרפתי עצמו מסיעת מעו"ף.

מימין: לוי, צרפתי, מילר. צילום אריה אברמזון

מימין: לוי, צרפתי, מילר. צילום אריה אברמזון

מילר הסיר בתחילת השבוע את מועמדותו לאחר שהבין כי אין לו רוב להיבחר. יו"ר האופוזיציה, יו"ר סיעת תפוח, המועמד לראשות העיר יובל לוי, החליט להעביר את תמיכתו ממילר לצרפתי, לדבריו כדי להפסיק את ה"סחר מכר" כלשונו של חברי מועצה לכאורה בתמורה לתמיכתם במי מהמועמדים. בישיבה גם הצהיר אמונים חבר המועצה הנכנס יעקב אביטל, שמחליף את בן חמו.

עמירם מילר אמר בישיבה: "לפני כמה חודשים במסיבת הרמת כוסית של פסח באגף ההנדסה ציתתי מתוך שיר של אלתרמן בשם נאום תשובה לרב חובל איטלקי". לאחר שהקריא את השיר הוסיף: "נשארנו ללא קפיטן והדברים התגלגלו לאן שהתגלגלו. אני לא יכול לומר שלא רציתי להתמודד בתקופה הזמנית הזאת, לא מתוך תאוות שררה ובצע כסף אלא מתוך אהבת העיר. הדברים לא הסתייעו והיו מחלוקות ובסוף החלטנו להתאחד מול מועמדותו של צביקה. אני מאחל לצביקה הצלחה רבה".

חבר המועצה החדש יעקב אביטל. צילום אריה אברמזון

חבר המועצה החדש יעקב אביטל. צילום אריה אברמזון

צרפתי פתח ואמר מיד לאחר בחירתו: "זה יום מרגש ולא פשוט. זה לא טריוויאלי שיש הצבעה לראשות העיר לקראת סוף קדנציה. הרגשות המעורבים אבל הדברים האלה צריכים לקרות. אני חושב שהדברים שאני הולך להגיד עכשיו הם כאלה שלאורך כל השנים מי שמכיר אותי אישית הם לא מהפה החוצה אלא באים מתוכי. אני רוצה להודות לחברי המועצה. אני שמח שהצלחנו להבין שיש עוד שמונה חודשים לעבוד לטובת העיר לפני הכל. עברנו שנה מאתגרת בשנה האחרונה. אני כממלא מקום ראש העיר, שמאוד הערכתי אותו, ראיתי חובה להוביל את הספינה שנקראת עיריית כפר סבא בדרך בטוחה. יש פה מעלה 107 אלף תושבים שצריכים להמשיך לקבל שירות. צריך להשיט את הספינה הזאת להוביל את העיר בדרך הבטוחה ואני שמח שהייתה לי שותפות נהדרת. חשוב לי לנטוע ביטחון בעובדים שעברו טלטלה בשנה האחרונה. גם הראשונה וגם עזיבת המנכ"לית, צריך לתת לעובדים תחושה שיש פה יציבות והעיר מתפקדת. הודות לעבודה המשותפת המשכנו את התוכניות שהתחלנו".

לסיום אמר: "אני מקווה מאוד שגם אני לא אסטה מהדרך הזו. יהיו וויכוחים אבל חשוב להוביל את העיר הזאת יחד. אני אעשה את הכל כדי להוביל את העיר בחכמה מקצועית וביושרה ולהוביל אותה בדרך הטובה ביותר. אני רוצה להודות למשפחה היקרה שלי, במיוחד לזוגתי, אני מצדיע לה".

 

חבר מועצת העיר, עו"ד יובל לוי: "אדוני ראש העיר צביקה צרפתי, הטבע של הדמוקרטיה שיש בה תחרות, ובזה קיבלת את רוב הקולות. זה לא משנה שבעוד שמונה חודשים אתמודד נגדך. אני מברך אותך מאחל לך בהצלחה. אני יודע שעמדו בפניך דרישות ושאלות קשות – האחריות שלך כלפי כל הציבור והעיר גרמה לנו להעביר את התמיכה כדי לעצור את המחול שהיה פה, כדי להשאיר את העניינים כפי שאנחנו יודעים שאתה מתכוון לעשות, אנחנו נעזור לך".

צרפתי: "כשקיבלתי את המייל של יובל הייתי בפסגת המצדה. גם כבשנו את המצדה וגם הגיע המייל מיובל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. David sela

    הכיצד יד ימינו והבולדוג של ראש עיר בן חמו שהורשע בפלילים !ניבחר למלא מקומו ? ולהמשיך בדרכו ! הופעל מכבש עירוני לבחירתו , מה פחדו בעירייה שיחשף ומי פחד יותר ? ומי קיבל פלח רציני ושמן מהעוגה בבחירות אלה שיחשף ? היום הורד דגל כפר סבא לחצי התורן אם אלו נבחרי הציבור שתושבי העיר בחרו בהם לייצג אותם בעיר ? ביד ימינו של מושחת ?. אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו איזובי הקיר?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר