מרוץ כפר סבא. צילום עיריית כפר סבא, עזרא לוי
מרוץ כפר סבא. צילום עיריית כפר סבא, עזרא לוי

"המרוץ הזה מאוד חשוב למשפחה שלנו"

מרוץ כפר סבא על שם תושב העיר רס"ל זיו בלאלי ז"ל, יתקיים בשבת הבאה. גם בגיל 65 ממשיך אביו אלי לעשות מילואים: "אני מקיים את הצוואה של זיו"

פורסם בתאריך: 27.2.18 13:23

כעשרת אלפים משתתפים צפויים לקחת חלק במרוץ כפר סבא ה-28 על שם רס"ל זיו בלאלי, תושב העיר שנפל במלחמת לבנון השנייה. המרוץ העירוני המסורתי, בהפקת עיריית כפר סבא, יתקיים ב-10 במרץ.

רס"ל בלאלי נפל ב-6 באוגוסט 2006, בעת הכנות ליציאה לקרב, מירי קטיושות על כוח מילואים שחנה ליד כפר גלעדי. "אנחנו ממשיכים לתמוך במרוץ הזה", אומר היום אביו של זיו, אלי בלאלי, "אני דואג שיבוא כל מי שיכול לבוא, ואנחנו ממשיכים לפרסם את המרוץ ברבים. אני עצמי נמצא בקהילת התריאטלוניסטים, וזה מירוץ הדגל של העיר, בדגש על תלמידי בית הספר והנוער. חשוב לנו להעביר את המורשת של זיו הלאה ובכל שנה אני עושה שיחות לתלמידים בבתי ספר. יש גם קבוצה של אנשים בוגרים בעלי מוגבלויות שמתכוונת להצטרף במירוץ, ובקרוב אפגש איתם ואספר להם על זיו ועל מהות המרוץ".

מרוץ כפר סבא ע"ש זיו בלאלי ז"ל. צילום עיריית כפר סבא

מרוץ כפר סבא ע"ש זיו בלאלי ז"ל. צילום עיריית כפר סבא

איך אתם עוד מנציחים את זיו?

"יש עוד מירוץ ניווט ברמת גן, בפארק ובספארי. מדי שנה מתקיימת הרצאה שנתית בחוג למזרח תיכון ואפריקה בו למד זיו באוניברסיטת תל אביב, לזכר חללי החוג. היו שלושה וזיו היה האחרון שנפל. יש כאמור קבוצת תריאטלון בקאנטרי קלאב שקרויה על שמו של זיו בה אני פעיל, יש כיתה על שמו באוניברסיטת תל אביב ויש עמותת ספורט ותרבות לזכרו של זיו שהקמתי".

רס"ל זיו בלאלי ז"ל. צילום עזרא לוי

רס"ל זיו בלאלי ז"ל. צילום עזרא לוי

בקיץ הקרוב יעברו 12 שנה מאז שזיו נהרג.

"זה קושי שהולך וגדל מדי יום. אבל אנחנו מרימים את הראש ואני ממשיך את המורשת של זיו. אני מקיים את הצוואה שלו ועושה מילואים גם כשאני חוגג ביום ראשון הקרוב יומולדת 65. כל עוד הצבא יצטרך אותי אני פה".

מה אתה עושה במילואים?

"אני בלשכת מבקר הצבא".

הייתה לפני כשנתיים הצעה לשנות את המרוץ כך שיהיה על שמם של כל החללים תושבי העיר.

"אני חושב שאם באתי עם הרעיון, אז זה מה שנקרא התחלתי ואני ממשיך. יש עוד הרבה פרויקטים שאפשר לעשות לזכר החללים בעיר ואני בעד. אפשר לעשות בפארק שדרות על שם חללים, אפשר לנטוע עצים. אגב, לא כולם רוצים הנצחה דרך המרוץ. לא כולם אוהבים את הרעיון שזה יהיה בשבת. אני הרמתי את הכפפה, יהודה בן חמו תמך ברעיון ואמר בוא נצא לדרך. המרוץ הזה מאוד חשוב למשפחה שלנו. הוא חלק מהמלט שיוצקים לתוך הנשמה שלנו כדי להחזיק אותנו בפריים".

אתה אוהב את מה שקורה בצבא היום?

"בנפול בני אמרתי, גם תוך כדי המלחמה, שהצבא הוא צבא מקצועי, עם מוסר וערכים. תנו לאנשי הצבא לנהל את הצבא והם יודעים לעשות את זה מצוין. בזמנו אמרו על ראש הממשלה אולמרט שהוא לא ניהל נכון את הממשלה בזמן המלחמה. אני אומר תנו לו לנהל. גם אם הקרבתי את הקורבן האישי שלי, זה לא אומר שהדברים לא נעשו כמו שצריך. צריך לתת לצבא לנהל את הצבא ולא להתערב בתהליכים כאלה ואחרים. הצבא צריך להישאר מחוץ לתחום של כולנו. אין לנו מדינה אחרת. שאף אחד לא יתבלבל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב דתי מכפר סבא

    עם הרבה כבוד למשפחה, חבל שהמירוץ בשבת.
    יוצא מזה שלא כל מי שרוצה לבא באמת יכול.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר