שדות ירחיב והדמיית תחנת ריינדיר. צילום זאב שטרן, הדמיה Reindeer Energy

בחמישי הבא: הפגנת תושבים נגד הקמת תחנת הכוח מזרחית לכפר סבא

במטה המאבק המשותף נגד הקמת תחנות כוח בשרון החליטו היום על החרפת המחאה

פורסם בתאריך: 27.2.18 17:17

מטה המאבק האזורי נגד הקמת תחנות כוח חשמליות מונעות בגז באזור השרון החליט, בישיבה שנערכה הבוקר במשרדו של ראש המועצה האזורית דרום השרון ד"ר מוטי דלג'ו, להחריף את צעדי המחאה נגד הקמת תחנות הכוח. בין השאר החליטו במטה המשותף לתושבים ולרשויות המקומיות באזור, לקיים הפגנת תושבים בתחנת דלק השלום ביום חמישי, 8 במרץ, בשעות הבוקר.

נזכיר כי באפריל 2017 קיבלה ממשלת ישראל החלטה במסגרתה הוסמכו שבע חברות פרטיות לתכנן את הקמתן של 15 תחנות כוח במיקומים שונים ברחבי הארץ, בהן שתי תחנות באזור השרון – האחת במפגש השלום, שני קילמוטר מזרחית לכפר סבא, על ידי חברת ריינדיר אנרגיה והשנייה בשטחי המושב צור נתן, על ידי חברת אדלטק.

ישיבת מטה המאבק האזורי, היום

ישיבת מטה המאבק האזורי, היום

בישיבה היום לקחו חלק ראשי הרשויות של כפר סבא, המועצה האזורית דרום השרון, אלפי מנשה, כוכב יאיר – צור יגאל, נציגי ג'לג'וליה ונציגי מטה מאבק התושבים. מהמועצה האזורית דרום השרון נמסר כי דלג'ו הציע להחריף את צעדי המאבק, לפעול לביטול ההסכמים בין היזמים השונים ומחזיקי הקרקע, לבצע סקרים סביבתיים על ההשפעות של תחנת הכוח על הישובים הסמוכים, לפנות למשרדי הממשלה במסגרת חוק חופש המידע ולדרוש לקבל מידע על התהליך שקדם להחלטת הממשלה בדבר בחירת האתרים והיזמים להקמת תחנות הכוח. כמו כן, הציע להגיש התנגדות לוועדה לתשתיות לאומיות, לצרף את עיריית ראש העין כחברה בפורום ולתמוך במטה המאבק של התושבים. הצעתו אושרה פה אחד על ידי כל נציגי הרשויות.

הדמיית תחנת הכוח של חברת ריינדיר אנרגיה

הדמיית תחנת הכוח של חברת ריינדיר אנרגיה

בדיון אמר ראש עיריית כפר סבא צביקה צרפתי כי "לא ניתן להפוך את אזור השרון לחצר האחורית של מדינת ישראל". באשר לתחנת הכוח בצומת קסם, אמר דלג'ו כי קיימת התנגדות רחבה להקמתה בקרב יישובי המועצה האזורית דרום השרון, דבר שבא לידי ביטוי בדיון מיוחד שהתקיים במליאת המועצה האזורית בשבוע שעבר. כמו כן, גם עיריית ראש העין מתנגדת להקמת התחנה.

בישיבה גם נמסר דיווח על ידי היועצים המשפטיים שנשכרו לנושא בדבר המצב המשפטי והסטטוטורי של תחנות הכוח המתוכננות בצומת קסם, בשטח תחנת דלק השלום ובשטחי צור נתן.

יעל בנט מאיר, ממובילות המאבק, טוענת: "יש בעיות עיקריות בנושאים המינהליים, בכל נושא חופש המידע, כי לא משתפים איתנו פעולה ואם שולחים לנו משהו זה מאוד קלוש. לשמחתנו, גם עיריית ראש העין נכנסו למאבק וגם פתח תקווה רוצים. כך המאבק יהפוך להרבה יותר מהותי. השורה התחתונה היא שאנחנו יוצאים להפגנה ראשונה מתוך מספר הפגנות מתוכננות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר