גורים לאימוץ

בתוך חודש: עשרה כלבים נטושים נמצאו באזור כפר סבא

בעמותת כפר סבא ורעננה אוהבות חיות מפצירים בבעלי הכלבים לסרס ולעקר אותם: "יש לחץ גדול, אבל אנחנו יכולים לקלוט רק מספר מוגבל של כלבים"

פורסם בתאריך: 1.3.18 18:25

בתוך חודש אחד נמצאו עשרה כלבים, גורים ובוגרים, נטושים באזור כפר סבא. בעמותת כפר סבא ורעננה אוהבות חיות מספרים כי שני גורים נמצאו באחת מתחנות הרכבת באזור בתוך ארגז, כלבה עם ארבעה גורים נמצאו בשדות בין כפר סבא להוד השרון וגור אחר נמצא משוטט לבדו. גורים נוספים נמצאו באזור. בעמותה מספרים כי מדובר במספר חריג יחסית של כלבים נטושים שנמצאו, שמקורו כנראה בעונת ההמלטות, אולם מסבירים כי כלבים ננטשים ברחבי הארץ בכל יום, במשך כל השנה.

"אנחנו מרגישים לחץ הרבה יותר גדול בעת האחרונה והרבה יותר פניות מגיעות אלינו", אומרת חברת העמותה מורן פושינסקי, "יש הרבה פחות עמותות שפועלות בשטח, והעמותות שקיימות עובדות קשה יותר. הבעיה היא שאנחנו יכולים לקלוט מספר מוגבל של כלבים, על פי התקציב שלנו, ושאר הכלבים הולכים לכלביות העירוניות ומשם, ברוב המקרים, להמתה. יותר מ-100 אלף כלבים מורדמים בכל שנה בארץ, כך לפי דוחות של עמותת 'תנו לחיות לחיות'".

איך זה שכל כך הרבה כלבים נמצאים נטושים ברחובות?

"אנשים מאמצים כלב או כלבה ולא מעקרים או מסרסים, וזאת למרות שבהרבה מאוד מקומות ניתן לעשות את ההליך הזה ללא כל עלות. כל החכמולוגים שאומרים 'לא נורא, ניתן לכלבה להמליט ונמצא לגורים בית, נתקעים בסופו של דבר עם הגורים ולרוב משליכים אותם. זו גם אחת הסיבות לכך שרואים באזור יותר ויותר להקות של כלבים לא מבוייתים. אלה להקות של גורים שננטשו ומנסים יחד לשרוד בעולם. לצערי, אחד הטלפונים הכי שכיחים שאנחנו מקבלים הוא של אדם שמדווח שמצא כלב".

גורים לאימוץ

חבר אחר בעמותה מוסיף: "אתה יודע לכמה אנשים אני אומר שיבואו לסרס את הכלבים בחינם? רק שיביאו את הכלבים ויקחו בחזרה. הם עונים לי, 'כן, אבל זה בניגוד לתפיסה שלי'. אבל אחר כך לטפל בשישה גורים זה כן בתפיסה שלך? אז זורקים את הגורים בקרטון. אבל הדג מסריח מהראש. אם היה שר חקלאות מתפקד, והיה תקציב לעיקורים וסירוסים במדינה, הכל היה נראה אחרת. לא סתם מרדימים כל כך הרבה כלבים בארץ. אין מה לעשות אותם, כל הכלביות מפוצצות. אין שום מדיניות והכלבים האלה מוצאים את עצמם בתוך שקיות ניילון בזבל".

עמותת "כפר סבא ורעננה אוהבות חיות" מקיימת מידי שבת יום אימוץ בפארק כפר סבא. "בפועל אזור השרון נחשב מאוד איכותי מבחינת העמותות והאוכלוסייה היא כזו שמאמצת כלבים", מסכמת פושינסקי, "לאחרונה יש גם נהירה מהפריפריה להגיע לפה לימי אימוץ. אבל בסופו של דבר סטטיסטיקה היא סטטיסטיקה, כי אנשים לא מסרסים את הכלבים. אנשים צריכים להבין שיש למעשים שלהם השלכות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר