הפגנה נגד סגירת עסקים בשבת בכפר סבא
ההפגנה נגד סגירת עסקים בשבת בכפר סבא, הערב מול עיריית כפר סבא

עשרות תושבי כפר סבא הפגינו מול בניין העירייה נגד סגירת עסקים בשבת

ההפגנה היתה אמורה להתקיים בפתח ישיבת המועצה, שבה היה אמור לעלות לדיון התיקון לחוק העזר שהציעה מרצ, אך הישיבה בוטלה

פורסם בתאריך: 4.3.18 16:53

יותר מ-50 תושבי כפר סבא הגיעו הערב (א') להפגין מול בניין העירייה נגד סגירת עסקים בשבת ובעד שינוי חוק העזר העירוני לפתיחת וסגירת עסקים בשבת בעיר. בהפגנה, שהחלה בשעה 19:00, נשאו המפגינים שלטים עליהם נכתב בין השאר "כפר סבא חופשית", "תנו לנו לחיות", "לא תסגרו את השבת" ו"כפר סבא של כולם". מארגני ההפגנה, חברי מועצת העיר מסיעת מרצ באופוזיציה, עילאי הרסגור-הנדין ופליאה קטנר, אומרים כי הם לא מאוכזבים ממספר המפגינים וכי הם מאמינים שהמספר הזה ילך ויגדל בהפגנות הבאות.

הרסגור-הנדין: "אני שמח שהגיעו עשרות תושבים על אף העובדה שישיבת המועצה בוטלה. הציבור הכפר סבאי לא פראייר ולא ייתן לסגור לו את השבת החופשית. מדובר במאבק על אופי החיים בכפר סבא. חוק העזר חייב להשתנות. עיריית כפר סבא חייבת להצטרף לבג"ץ נגד חוק המרכולים ובשום פנים ואופן אסור להשאיר את המצב החוקי לפיו העסקים הפתוחים בשבת נמצאים לפני מתן קנסות. אני מתכוון לנצל את הזמן שהתפנה לנו עד ישיבת המועצה הבאה כדי להידבר עם חברי המועצה ולנסות להגיע לנוסח מוסכם שיבטיח לנו רוב. אני קורא לכל חברי המועצה לשבת איתי, להתאמץ, ולעשות את הצעד ההיסטורי הזה".

ההפגנה נגד סגירת עסקים בשבת בכפר סבא

ההפגנה נגד סגירת עסקים בשבת בכפר סבא, הערב

ההפגנה תוכננה להתקיים בפתח ישיבת מועצת העיר שאמורה הייתה להיערך הערב, ולדון בשינוי חוק העזר העירוני בנושא פתיחתן וסגירתן של חנויות בשבת, ישיבה שבוטלה בסוף השבוע שעבר. את ההצעה לדיון בשינוי חוק העזר שהגישו הרסגור-הנדין וקטנר. לפי ההערכות חברי מועצת העיר, הישיבה בוטלה משום שראש העירייה, צביקה צרפתי, חשש שאין לו רוב להתנגד להצעה עקב מתיחות לכאורה מול חלק מסיעות הקואליציה, לאור מה שנטען כי התרחש מאחורי הקלעים של בחירתו בשבוע שעבר לראשות העיר. נזכיר כי לאור דיבורים על "סחר מכר" שעשו חלק מחברי הקואליציה עם המועמדים כדי לתת להם את קולם, החליט יו"ר האופוזיציה עו"ד יובל לוי מסיעת תפוח להפוך את הקערה ולהעביר את קולות סיעתו מעמירם מילר לצרפתי.

ב-6 בפברואר נשלח מייל לכל חברי המועצה לפיו לא ניתן לקיים את ישיבת מועצת עיר במועדה משום שמנכ"ל העירייה, איתי צחר, שוהה במועד הזה בחו"ל. לחברי המועצה ניתנו שני תאריכים אפשריים ונקבע בסופו של דבר כי הישיבה תתקיים ב-4 במרץ. בשבוע שעבר, ב-27 בפברואר התקבלה הודעת ביטול בלי הסבר. לצומת השרון כפר סבא נודע כי מספר חברי מועצה ביקשו שלא לערוך את הישיבה הערב והיא בוטלה מאחר ולא ניתן לקיים אותה שלא ביום הקבוע שלה (רביעי) ללא הסכמה של כל חברי המועצה. למרות זאת, הוחלט על קיום ההפגנה. 

"אני לא יודע למה ביטלו את הישיבה אבל בכל מקרה לי זה מאוד חבל כי הנושא המרכזי שעל סדר היום היה שינוי חוק העזר לפתיחת עסקים", אמר הרסגור-הנדין טרם ההפגנה, "אני חושב שהיה ראוי שהדיון הזה היה מתקיים. אני מקווה שנוכל לנצל את הזמן עד הישיבה הבאה כדי להגיע לנוסח מוסכם על רוב חברי המועצה. ביקשתי שוב ושוב מחברי המועצה במהלך החודשים האחרונים, מאז שפרסמתי את הצעתי, להגיב ולהעיר הערות על מנת שנוכל להגיע להסכמה. אני רוצה שההצעה הזו תעבור אך ברור לי שכרגע אין רוב להצעה. אנחנו נמשיך בפעולות על מנת ליצור לחץ על חברי המועצה לתמוך בהצעתנו. כבר הערב תיערך הפגנה מול עירית כפר סבא במועד המקורי שנקבע ובמקביל נמשיך בניסיונות ההדברות עם שאר חברי המועצה מכל הסיעות על מנת להגיע לנוסח מוסכם שיקבל רוב בהצבעה במועצת העיר". הרסגור הפגין קרא "לכל תושבי כפר סבא שרוצים שבת חופשית ולחיות לפי אמונתם לבוא ולהצטרף אלינו בשעה 19:00 מול בניין העירייה ברחוב ויצמן 135".

במקביל הפיץ הפעיל הכפר סבאי רן בן עטיה, הודעה הקוראת לתושבים להגיע להפגנה: "מגיעים לדרוש מחברי המועצה לשנות את חוק העזר העירוני", נכתב. "ישנה עתירה מצד בעלי עניין הדורשים לאכוף את חוק העזר העירוני הקיים, בניגוד לסטטוס קוו הקיים בכפר סבא במשך שנים רבות. אם חוק העזר העירוני לא ישונה, ההתראות יהפכו לקנסות, וכרגע חברי המועצה לא מבינים שתפקידם לשמור עלינו. לאחר חוק המרכולים שעבר בכנסת, כל חוק עירוני מחויב באישור שר הפנים. לאחר ששר הפנים לא יאשר את השינוי של יותר מעשר עיריות ורשויות, הן יפנו לבג"צ, וכפר סבא תישאר בחוץ ולא תוכל לשנות את החוק הקיים בתחומה. אני קורא לכולם להצטרף ביום ראשון הקרוב בשעה 19:00 להפגין למען שבת חופשית בכפר סבא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר