הפגנת תושבים נגד הקמת תחנת הכוח במפגש השלום, מרץ 2018
הפגנת תושבים נגד הקמת תחנת הכוח במפגש השלום, מרץ 2018

צפו: מאות בהפגנה נגד תחנות הכוח. המפגינים חסמו את הכביש

הפגנת כוח גדולה של תושבים הבוקר, כשמאות מתושבי הסביבה הפגינו בכביש 444 נגד הקמת תחנות הכוח מזרחית לכפר סבא. צפו בתמונות וסרטונים

פורסם בתאריך: 8.3.18 09:04

מאות תושבים מכפר סבא, יישובי המועצה האזורית דרום השרון, אלפי מנשה, כוכב יאיר ויישובים נוספים, הפגינו הבוקר בכביש 444, סמוך לתחנת הדלק מפגש השלום, נגד הכוונה להקים שלוש תחנות כוח באזור, האחת במפגש השלום, שני קילמוטר מזרחית לכפר סבא, על ידי חברת ריינדיר אנרגיה, השנייה בשטחי המושב צור נתן, על ידי חברת אדלטק והשלישית תחנת "קסם", סמוך לראש העין. במהלך ההפגנה שהתקיימה תחת הכותרת "נלחמים לחיות באזור השרון", חסמו כ-300 המשתתפים את הצומת לתנועת רכבים באישור המשטרה וקראו "לא לזיהום האוויר".

בהפגנה השתתפו בין השאר ראש מועצת כוכב יאיר, שימי אליאל, ראש מועצת ג'לג'וליה פאיק עודה, ומתמודדים לראשויות היישובים באזור. על קיום ההפגנה החליט בשבוע שעבר מטה המאבק נגד הקמת התחנות, המשותף לתושבי היישובים בסביבה ולראשי הרשויות כפר סבא, המועצה האזורית דרום השרון, אלפי מנשה, כוכב יאיר – צור יגאל וג'לג'וליה.

צפו בסרטונים ובתמונות:

תושב היישוב מתן, מארגן ההפגנה והמתמודד לראשות המועצה האזורית דרום השרון, איציק אזרי: "אני מרוצה מאוד ממספר האנשים שהגיע, מתמהיל התושבים, גם מהמגזר, הקיבוצים, היישובים הקהילתיים, גם תושבי אלפי מנשה הגיעו וגם תושבי כפר סבא. ההפגנה היא יריית הפתיחה שלנו. יהיו עוד הפגנות וצעדי מחאה. המטרה היא שלא יהיו תחנות כוח מונעות בגז ומזהמות באזור השרון. זה יהיה הניצחון. יש פתרונות אחרים שישרתו את משק החשמל הישראלי. אפשר למשוך את צינור הגז בעלות כספית ולהרחיק את התחנות לאזור יהודה ושומרון עם מיעוט תושבים. אזור השרון לא חייב תחנה פה, ובטח לא שלוש. היו ארבע ואחת ירדה. צריך להוריד את כולן. אפשר לעשות פאנלים סולריים על גגות של בתים, בתי ספר ומוסדות ציבור".

אחד ממובילי המאבק נגד זיהום האוויר בשרון, יניב בלייכר: "האזור שלנו, מזרח השרון, סובל כבר היום מזיהום אוויר חמור כתוצאה משריפות הפסולת וממפגעים נוספים. במקום שהרשויות יטפלו במצב זיהום האוויר שקיים היום הם פועלות להוסיף עוד גורם זיהום משמעותי. תושבי כפר סבא ומזרח השרון לא יתנו לתחנות הכוח לקום באזור. לא ייתכן שהחלטות כל כך גורליות לתושבי האזור מתקבלות בהליך שהוא לא תקין, במחטף במחשכים ללא שיתוף הציבור ואנחנו לא מסכימים שתחנות הכוח יקומו".

ממובילות המאבק נגד תוכנית המתאר, והמתמודדת לראשות עיריית כפר סבא, מירית שקד ברק, שהשתתפה בהפגנה אמרה: "גילינו גם את תחנות הכוח במקרה בתוכנית המתאר. תחנות הכוח מזהמות ומהוות סיכון בטחוני לתושבי העיר . כמו שנעצור את תוכנית המתאר, נעצור את תחנות הכוח. מדובר במאבק לא פשוט שהוא נגד החלטה שהתקבלה ברמת מדינה, אך בנחישות ובהתמדה גם את הקרב הזה ננצח".

ראש עיריית כפר סבא, צביקה צרפתי אמר: "עיריית כפר סבא מובילה את המאבק במפגעים הסביבתיים ואנו מביעים התנגדות נחרצת להקמת תחנות הכוח על פי המתווה המוצע ולדרך שבה קידומו נעשה עד היום. לא ניתן שכפר סבא תהפוך לחצר האחורית של מדינת ישראל. כראש העיר אני מביע התנגדות נחרצת למהלך ובעיקר לחוסר השקיפות וחצאי האמיתות איתן אנו נאלצים להתמודד. עיריית כפר סבא עושה לילות וימים על מנת להתמודד עם זיהום האוויר באזורה ותהיה זו החלטה חסרת היגיון להכניס עוד מפגע סביבתי קשה לאזור. התכנון הנוכחי צופן לא רק סכנות סביבתיות כי אם גם סכנות ביטחוניות שיש לבררן לעומקן. אני מפציר בכל הגורמים הנוגעים בעניין לקיים הליך שקוף וראוי ולמסור לידינו את מלוא האישורים הנדרשים, חומרי התכנון, פרוטוקולים רלוונטיים וחוות דעת, על מנת שנוכל לבחון את הנושא כנדרש".

ההפגנה נגד הקמת תחנת הכוח בתחנת הדלק השלום

ההפגנה נגד הקמת תחנת הכוח בתחנת הדלק השלום

מירית שקד ברק בהפגנה

יוסי סדבון ושימי אליאל בהפגנה

יוסי סדבון ושימי אליאל בהפגנה. צילום יעל שריג

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. פוליטיקל קורקט

    אני תומך גבאי אבל נדמה שהמאבק כאן זה נגד כחלון ולא התחנה. זה בולט חברים לאנשי מקצוע.

  2. מי שהפגינה היום

    אתה טועה מאוד
    מדובר במאבק שהוא נטו מול תחנת הכח.
    שמו של כחלון עולה כיוון שהוא זה שמקדם את הנושא.
    מכיוון שזה עתיד להבנות על קרקע פרטית רק הממשלה תוכל למנוע את ההקמה של תחנת כח זאת.
    לכן הלחץ מופנה למי שמקדם את הנושא בממשלה…..

  3. מתווך

    נראה שזה יוריד מחירי הדירות בחצי מיליון לפחות. חייב להעצר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר