פרופסור מרקו אלטרס. צילום באדיבות המשפחה
פרופסור מרקו אלטרס. צילום באדיבות המשפחה

פרופ' מרקו אלטרס, מבכירי רופאי הנשים בכפר סבא, הלך לעולמו

פרופ' אלטרס, ממקימי מחלקת היולדות במאיר, התמודד בשנים האחרונות עם מחלת האלצהיימר. חתנו יובל קדוש: "אם היית מזכיר את שמו בפני הדור הוותיק של העיר, כולם היו עומדים דום"

פורסם בתאריך: 13.3.18 17:53

פרופ' מרקו (מרדכי) אלטרס, תושב כפר סבא, מבכירי ומוותיקי רופאי הנשים בכפר סבא, הלך לעולמו והוא בן 74. הלווייתו תתקיים מחר (רביעי), בשעה 13:00, בבית העלמין פרדס החיים בכפר סבא. המשפחה יושבת שבעה בבית המנוח, רחוב חטיבת גולני 6 בכפר סבא.

אלטרס עבד יותר מ־30 שנים במחלקת היולדות והנשים בבית החולים מאיר, והיה מקימי המחלקה ה"חדשה" בבית החולים.הוא פרש לפני כעשר שנים, והתמודד בשנים האחרונות עם מחלת האלצהיימר. הוא היה רס"ן במיל', שירת כרופא מבצעי מוטס ביחידת החילוץ 669 של חיל האוויר, היה מפקד גף רפואה בחצרים ורופא בית הספר לטיסה.

פרופ' אלטרס הותיר אחריו שלושה ילדים ותשעה נכדים. חתנו יובל קדוש: "מרקו היה אדם מיוחד מאוד, אחד מרופאי המשפחה הכי מוכרים בכפר סבא, ואם היית מזכיר את שמו בפני הדור היותר ותיק של העיר, כולם היו עומדים דום. הוא עלה מטורקיה ב־1968, התמחה בסורוקה, והמשיך למאיר. כבר ב־1978 הוא פתח את מחלקת היולדות החדשה בתחומי בית החולים מאיר, שעברה לשם מבית היולדות המיתולוגי ברחוב גלר. במאיר הוא היה סגן מנהל מחלקת הנשים, והיה גם חוקר, פורץ דרך במחקר של גניקולוגיה אונקולוגית ומרצה באוניברסיטת תל אביב. בתו, אשתי נעמי, עוסקת כיום בקידום שמירת דם טבורי בישראל, ובעצם עוסקת בענף שבו עסק אביה, אבל ממקום אחר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ד"ר מרק רויטמן - פסיכיאטר

    רק היום נודע לי על מותו ועל מחלתו שקדמה לכך. אני זוכר את מרקו עוד מבה"ח סורוקה ב- 1974-75, איפה שהוא היה מתמחה ואני סטג'ר. רופא מסור, לא מאבד קור רוח במצבי חרום. תמיד היה אפשר לפנות אליו לקבלת עצה. לא אשכח, איך הוא הציל אישה בדוית ואת התינוק שלה, שהגיעה למיון עם חבל התבור בחיץ. רצנו דרך כל בית החולים לחדר ניתוח, כאשר מרקו מחזיק את ראשו של התינוק. עברו שנים. בתחילת שנות 2000 עבדתי כפסיכיאטר ייועץ בבה"ח מאיר. ישבנו בחדר אוכל. אמרתי לו, שאני לא יודע, אם הוא זוכר, והזכרתי לו את המקרה. הוא אמר- מה זאת אומרת? – זוכר, כאילו קרה אתמול, ותיאר בפרטי פרטים את הסצנה כולה. כזה הוא נשאר בזכרוני – אמיץ, נחוש, גברי. יהיה זכרו ברוך!

  2. גם אני - פציינטית לשעבר -

    הכרתי את פרופ' אלטרס , ועוד בבית החולים בבאר שבע. הוא היה רופא נהדר. איש מקסים. ואדם ידידותי וקשוב . תנחומים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר