עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר
עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

בלאגן באגף ההנדסה: שמונה משרות פנויות וטענות על אווירה קשה

העירייה מחפשת בין השאר מנהל למחלקת הרישוי והבניה, סגן מנהל מחלקת תכנון עיר, אדריכל נוף ומידען תכנוני. גורם באגף: "הבלאגן מורגש". העירייה: "תחלופה טבעית"

פורסם בתאריך: 14.3.18 18:47

עיריית כפר סבא פרסמה בעיתוני סוף השבוע האחרון רשימה ארוכה של שמונה משרות פנויות, כולן לתפקידים באגף ההנדסה בעירייה. בין המשרות: מנהל התחדשות עירונית, מנהל מחלקת רישוי ובניה, סגן מנהל מחלקת תכנון עיר, אדריכל נוף, מידען תכנוני, מזכיר מחלקת תכנון עיר ומפקח תחזוקה ושיפוצים במחלקת תחזוקת מבנים.

מי שעזבה אחרונה את תפקידה היא מנהלת מחלקת הרישוי, חנה רנד, שעזבה בשבוע שעבר. "היא ברחה", אומרים גורמים בתוך אגף ההנדסה, "היא והמהנדסת לא הסתדרו מזה תקופה ארוכה. חנה החליטה שהבריאות שלה שווה יותר ועזבה, ועכשיו מחפשים מנהלת מחלקת רישוי חדשה. תאמין לי, לא ימצאו לה מחליפה ראויה. אין סיכוי".

"בעבר היו באגף ההנדסה שני ראשים – מהנדס עיר ואדריכל, כשמהנדס שולט על הכל", מסביר גורם אחר. "לאורך שנים ארוכות, בכל מחלקת הנדסה מתוקנת, היו שני תפקידים מקבילים שהיו אחראים על תחומים שונים וישלימו אחד את השני. כשאחד האדריכלים עזב לפני מספר שנים, בתקופה שארז אייזנר היה מהנדס, הביאו תחתיו אחרת והיא גם עזבה. ואז החליטו שענת תהיה המהנדסת. ענת היא לא מהנדסת, היא אדריכלית, והיא לא מינתה אדריכל עיר לתפקיד. במקום זה יש ממלא מקום אדריכל והתכנון די מופקר".

ענת צ'רבינסקי

ענת צ'רבינסקי

לדברי הגורמים באגף מינו מנהלת מחלקת תכנון שהיא לא הנדסאית, והיום מחפשים לה עוזר. "עכשיו גם מחפשים פקידה לאדריכל, המידענית עזבה, הביאו מידענית אחרת אבל עכשיו מחפשים שוב מידען. אז או שפתאום צריך שתי מידעניות או שזו לא מספיק טובה. בנוסף, מחפשים גם אדריכל כי הביאו אחת צעירה בלי ניסיון. גם מחפשים עוד פקידה לאגף ההנדסה ברישוי כי מי שעובד לא מספיק. הבלגן מורגש".

מה הסיפור של אדריכל הנוף?

"אנחנו לא יודעים למה מחפשים אחד נוסף, אבל הבדיחה היא שהייתה אדריכלית נוף שהתפטרה והביאו לה מחליפה כשידעו מראש שזה יהיה לתקופה מוגבלת. מי שהיתה אמורה להחליף אותה נמצאת בחופש. יש זלזול במקבלי השירות".

מה האווירה באגף?

"האווירה מאוד קשה. מאוד קשה לקבל שירות באגף, בעיקר בימים של קבלת קהל ואז אין סיכוי שיענו לך בטלפון".

יו"ר האופוזיציה, המתמודד לראשות העיר, עו"ד יובל לוי: "תקופת השיקום של עיריית כפר סבא צריכה להתחיל. לצערנו, כרגע התושבים ישלמו מחיר יקר ואנחנו לא רואים כיצד התהליך מתחיל. מכרז לצוות תכנון ורישוי שלם מעיד על כישלון ואובדן דרך ניהולית. העיר צריכה לצאת לדרך ניהולית חדשה שתשחרר את העובדים לעבודה בלבד ותסיר מהם כל דרישה לשירות אינטרסים זרים. מן הסתם עובדים טובים עזבו אותנו כיוון שאינטרסים שהם היו צריכים לשרת לא היו אלא שלשמם באו".

יובל לוי

יובל לוי

תגובת עיריית כפר סבא: "בעיריית כפר סבא ישנם למעלה מ- 2800 עובדי עירייה באגפים ומחלקות ובמגוון תחומי העשייה העירונית. כמו בכל ארגון, ישנה תחלופה טבעית ומבוקרת של עובדים וכך גם באגף הנדסה. אנו רואים באגף ההנדסה אחד מהאגפים החשובים והמשמעותיים ביותר בארגון ובימים אלה אנו עמלים על שיפור השירות לתושב באגף תוך קידום שירותים חדשים ומתקדמים".

ממלא מקום מנכ"ל העירייה, איתי צחר, הוסיף: "אגף ההנדסה עובר בימים אלו תהליכי רה-ארגון, הכוללים בין היתר גיוס עובדים מקצועיים ושיפור השירות כחלק ממהלך עירוני כולל.

גיוסם של עובדים מקצועיים בתחום ההנדסה הינו אתגר ברמה הארצית, עמו מתמודדות רשויות מקומיות רבות. יש בי אמון מלא במהנדסת העיר, ענת צ'רבינסקי, אשר לה ניסיון מוכח בקידום תהליכים תכנוניים רחבי היקף, ובעובדי אגף ההנדסה המקצועיים והמסורים, אשר חווים תקופה קשה ומאתגרת.

ענת וצוותה ימשיכו לקדם עשייה ברמה גבוהה כשטובת תושבי העיר עומדת לנגד עיניהם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כאשר מהנדסת העיר עושה מה שהיא רוצה ומגישה את תוכנית המתאר ללא התיחסות התושבים והצגתה לתושבים בצורה גלוייה ככה זה נראה.
    הזנב מקשקש בכלב ועיר שלמה רועדת

    הכל קשור להכל. שילטון עריצות מתחיל באי מינוי של תפקידים בראש מחלקת ההנדסה ממשיך עם ריב עם מנהלי מחלקות על כח ומסתיים בזה שהפקיד הוא הריבון והוא זה שקובע כי התושבים זו סתם חבורה שלא מבינה כלום חוץ מלשים פתק בקלפי כל 5 שנים.
    אז התושבים ממתינים ליום הבוחר ומבקשים מהמועמדים לאמר היום מה הם מתכוונים לעשות ים מחלקת ההנדסה בעיר ורצוי להתחיל עם מהנדסת העיר והחלפתה עם הבחירה לראשות העיר.

  2. אנונימוס

    מהנדסת העיר ואיתי צחר, שניהם מאותו הכפר. הוא תומך בדיקטטורה שלה באגף. היא אדריכלית והיתה אדריכלית העיר. מדוע קודמה למהנדסת? מדוע שנים אין אדריכל/ית עיר? פשוט כי זה לא ישרת את הדיקטטורה שלה. חסרים אנשים בתפקידים מהותיים אבל ממציאה כל מיני תפקידים לאנשים לא מקצועיים. מישהו יעשה פה סדר? איתי בטח לא…

  3. לולו

    טוב לרענן את הצוות שאולי חלקם היו מקורבים לראש העיר, אבל בריחה המונית? אף אחד לא שואל את עצמו למה?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר