מטש כפר סבא-הוד השרון. צילום עזרא לוי
מטש כפר סבא-הוד השרון. צילום עזרא לוי

כפר סבא תקלוט עודפי שפכים ממט"ש דרום השרון שקרס

מכון טיהור השפכים המשותף לכפר סבא והוד השרון יקלוט 7,000 קוב של עודפי שפכים, שהוזרמו עד עתה לנחל הירקון

פורסם בתאריך: 25.6.17 09:50

לבקשת רשות המים הלאומית, יקלוט מכון טיהור השפכים המשותף לכפר סבא והוד השרון כ-7,000 קוב מעודפי השפכים של מכון טיהור השפכים דרום השרון. כך הודיעה הבוקר (א') עיריית כפר סבא.

מהעירייה נמסר שרשות המים הלאומית פנתה למכון הטיהור המשותף לשתי הערים בבקשה שיקלוט את עודפי השפכים מהמכון בדרום השרון שליד קיבוץ ניר אליהו שקרס, ושבעקבות הקריסה הוזרמו ממנו מי שפכים מזוהמים לנחל הירקון. "אל מתקן טיהור השפכים הזה הגיעה מדי יום כמות ביוב הגדולה מיכולת הקיבול שלו, מה שהוביל לקריסתו", מסרה העירייה, "המצב הלך והחמיר וכיום נוצר מצב קשה בו שפכים גולמיים גולשים ישירות ממערכות ההולכה אל נחל סיר, משם אל נחל קנה ולבסוף אל נחל הירקון. הזרמה זו חיבלה אנושות במאמצים להחיות את נחל הירקון. לכן, מכון טיהור השפכים בבעלות תאגידי המים של כפר סבא והוד השרון התגייס על מנת לסייע לטיפול מיידי בבעיה. תאגיד המים של כפר סבא והוד השרון ישמש כלי מרכזי במאמצים להחיות את הירקון. פתרון זה הגיע על רקע התגבשות תוכנית להתמודדות דחופה עם המצב ברשות המים, שפנתה אל מכון הטיהור של כפר סבא והוד השרון על מנת לסייע במצב החמור ולתת מענה מיידי. בהתאם לשיתוף הפעולה, ישונו מערכות הזרמת שפכים כך שכ-7,000 קוב ביום יופנו כתוספת זמנית למתקן טיהור שפכים דרום השרון, שצפוי לעבוד בספיקה מלאה, תוך התאמות תפעוליות וביצוע השקעות שיאפשרו זאת".
אלעד תמרי, מנכ"ל תאגיד המים פלגי שרון, אמר כי "בעקבות פניית משרדי הממשלה, הבנת המצב החמור ועל מנת לסייע לפרויקט לאומי, הסכמנו לתת כתף ולבצע קליטת שפכים במכון טיהור השפכים בניהולנו, המשותף עם מי הוד השרון. אנו מקווים שהדבר יסייע לפתרון זמני של הבעיה, עד להשלמת פתרון הקבע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר