הרב אליעזר ברלנד צילום Ilan Ossendryver
הרב אליעזר ברלנד צילום Ilan Ossendryver

סערה: עבריין המין, ה"רב" ברלנד יעביר היום שיעור תורה בכפר סבא

הפגנה אמורה להתקיים הערב מול אולם האירועים גינת אגוז באזור התעשייה בו צפוי הרב להופיע. חסיד ברסלב: "לא רוצים אותו בעיר שלנו"

פורסם בתאריך: 14.3.18 12:22

פרסום ראשון: תושבים בכפר סבא, חרדים וחילוניים כאחד, מתארגנים להפגנה שתערך הערב (21:30) מול אולם אירועים בעיר, שם צפוי להעביר שיעור תורה ה"רב" אליעזר ברלנד, עבריין מין מורשע שהשתחרר מהכלא רק בנובמבר 2017, לאחר שריצה אונס מאסר על תקיפת שתי נשים. ברלנד הוא מנהיג אחד הפלגים המרכזיים בחסידות ברסלב ומייסד וראש ישיבת שובו בנים. הוא הורשע על פי הודאתו לפני כשנתיים במסגרת עסקת טיעון בשתי עבירות של מעשה מגונה בנשים, ובעבירה אחת של תקיפה – ונידון ל-18 חודשי מאסר. בפועל הוא ישב כשנה.

המפגינים מבקשים לטרפד את הופעתו של הרב. שכבר נדחתה מהשבוע שעבר והייתה אמורה להתקיים באולם גינת אגוז ברחוב יוחנן הסנדלר 19 בכפר סבא. באולם מכחישים כי האירוע יתקיים אצלם הערב.

רק לפני כשבועיים פורסם פסק בית הדין המיוחד שהוקם בעידודם של זקני עדת חסידי ברסלב לבירור פרשיית הרב ברלנד. על פי המכתב החריף אין לשמוע ולהאזין להרצאותיו של הרב המוגדר על פיהם "פורץ גדרי תורה והלכה וחוטא ומחטיא בחמורות שבחמורות כאחד ומיוחד מבין רשעי הדורות, מהרסי התורה ומחריבי העולם". על מכתב חתומים הרב יעקב מאיר שכטר, הרב משה קרמר, הרב נתן ליברמנש והרב שמעון שפירא.

פסק דין רבני

פסק הדין הרבני

א', תושב העיר מחסידות ברסלב, המתנגד לקיום ההרצאה בעיר מספר: "הבן אדם הזה, הורשע אחרי ששכב עם שתי נשים נשואות. כל הסיפור שלו זה חגיגה שלמה בברסלב סביבו. הרבנים מוקיעים אותו ובצדק. לצערי יש סניף של משוגעים שדבקים בו. מהרגע שהוא השתחרר הוא ניסה להופיע בכמה ערים, אבל בכל פעם עמותות השמאל דחו אותו והוקיעו אותו והאירועים בוטלו. עכשיו הם החלו באסטרטגיה בה הם לא אומרים איפה הם מופיעים. יש פרסומת ושלוש שעות לפני כן, אומרים איפה זה כדי שלא יבטלו להם את האירוע. לדעתי הולכים לנהור לשם מעל 1,000 אנשים".

מה הבעיה בזה שהוא מופיע ונותן שיעור תורה?
"בגלל שאדם כמוך מסתכל מהצד ולא יודע מי זה ברסבלב ומי לא. זה לא בסדר שעבריין מין מקבל במה באצטלה של רב וימלא אולמות. וגם אם כן – לא בכפר סבא, תעשה את זה במקום אחר לא בעיר שלנו".

אחד ממארגני הכנס אמר לצומת השרון כפר סבא: "הולך להיות שם כנס תורני והוא ייתן שיעורי תורה. יגיעו באזור 200 איש. אני יודע את האמת שלי וכאן זה מתחיל וגם נגמר. בין אם דברים לגופם שייכים או לא, הרב שילם את חובו לציבור ויכול לעשות מה שהוא רוצה. כל האחרים למיניהם זה סתם, אין להם שום דבר מהותי עם דבר אמיתי לבטל את זה משורשו".

מה זאת אומרת?
"אלו לא חסידים מברסלב. הם מסכנים שטעו בדרך, ששייכים לרב אחר ורוצים לרצות אותו בזמן שהוא עצמו מוסת נגד הרב. אחרי הרב ברלנד נוהרים אלפי חסידים בארץ ובעולם ומי שיודע את האמת יודע. צריך לראות את הרב בעיניים ולשמוע אותו כדי להבין מי הוא".

מהבעלים של אולם גינת אגוז, גבריאל קמיאבי, נמסר בתגובה: "אני ביטלתי את האירוע והחלטתי שאני לא מכניס אותו אליי. אמרו לנו כנס אבל לא ידענו שזה איתו. ברגע שעלינו על זה ביטלנו אותו כבר בשבוע שעבר. אנשים כאלה ראוי להתרחק מהם. אולי הם העבירו את הכנס למקום אחר. אם אתה יודע איפה, אני אבוא ואפגין איתם ביחד".

א' בתגובה: "אני דיברתי עם גבריאל לפני 45 דקות והוא אישר לי שהכנס אצלם. הכנס הוא סודי והם לא פרסמו אותו עד השעה שש וחצי הערב".

מסניף מרצ בכפר סבא אישרו לצומת השרון כי הם קיבלו את הפנייה אך לא ברור להם אם יצליחו להתארגן להפגנה בהתראה כל כך קצרה. גם גורמים בתנועות נוער בעיר אישור את דבר הפנייה אליהם ובוחנים האם להצטרף להפגנה.

יו"ר סיעת מרצ במועצת העיר, עילאי הרסגור-הנדין: "ברלנד אינו רב, אלא עבריין מין. הכנסים שהוא מנסה לארגן נתקלים בהתנגדות אזרחית בכל רחבי הארץ. הפעם כפר סבא נבחרה כאתר הסודי להפצת משנתו ואת זה לא ניתן לו לבצע. אני קורא לתושבי כפר סבא להגיע ולמחות מול האיש חסר הבושה הזה. נעדכן על המיקום והמועד ברגע שנקבל מידע מעודכן על המקום החלופי שבו מתכוון העבריין לערוך את כינוסו. אני מודה לבעלי אולם גינת אגוז על הפעולה המהירה שלא אפשרה לו לקיים בו את הכנס".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    את הרב צריך לשלוח לבית הסוהר ולא לכפר סבא

  2. דני צור

    הרב ברלנד הוא ככול הרבנים .הוא פשוט נתפס ונענש האחרים עדיין לא. ומי שבא לשמוע אותו מקבל את הנורמות שלו אחת לאחת. ולפחות בזמן ההרצאה כביש 4 פתוח…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האיש הזה, לא רב ולא נעליים. סתם זקו מיוחם!!! איכסס

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם כבוד רבינו ,הרה"ג ,הקדוש עליון הזה, לא היה אומר ש"אין רשעים בישראל" – הייתי אומר לכל המבולבלים כאן שהם רשעים!
    הולכים שבי אחרי תקשורת שקרית ונלוזה.. פתאום התקשורת נהייתה "אורים ותומים" של עם ישראל….

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר