יניב בלייכר. צילום עזרא לוי
יניב בלייכר. צילום עזרא לוי

"אזרחים למען אוויר נקי" פנו לשר הביטחון: מפגע השריפות מחריף, התערבותך נדרשת

בוועד הפעולה דורשים מליברמן להפעיל את צה"ל, להדק את שיתוף הפעולה עם המשרד להגנת הסביבה ולהקים מנגנון שיתוף פעולה בנושא עם הרשות הפלסטינית

פורסם בתאריך: 19.3.18 18:09

ועד הפעולה אזרחים למען אוויר נקי, בראשות תושב כפר סבא יניב בלייכר, ועד הנאבק בשריפות הפסולת ממזרח לכפר סבא ובזיהום האוויר הנובע מהן, פנה הבוקר (שני) במכתב אל שר הביטחון אביגדור ליברמן בבקשה דחופה שיתערב באופן אישי למציאת פתרון למפגע שריפות הפסולת הפירטיות בשומרון.

במכתב מתריע ועד הפעולה מפני החרפת מפגע השריפות עם בוא האביב והקיץ, ודורש מליברמן להקצות כוח אדם ואמצעים לאכיפה, למנוע הברחת פסולת מישראל ליהודה ושומרון ולספק פתרונות לפינוי הפסולת. כמו כן, בוועד הפעולה מבקשים מליברמן להפעיל את צה"ל במתווה שנקבע למיגור מפגע המפחמות, להדק את שיתוף הפעולה עם המשרד להגנת הסביבה ועם יתר הרשויות ולהקים מנגנון שיתוף פעולה בנושא עם הרשות הפלסטינית.

בעקבות תלונות תושבי מערב השומרון ומזרח השרון, ופעילות ועד הפעולה, אושר בשבוע שעבר במסגרת תקציב המדינה סכום של עד 150 מיליון שקלים למאבק בשריפות הפסולת בישראל. בוועד אומרים כי דרושה תוכנית פעולה מסודרת גם למאבק במפגע השריפות בשומרון, וכי הפניה לשר הביטחון היא בעקבות חוסר התקדמות לקראת פתרון מפגע השריפות מעבר לקו הירוק.

מהוועד נמסר כי על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה, שריפות הפסולת הן הגורם מספר אחת בישראל לפליטת חלקיקים נשימים עדינים,  והן פולטות יותר חלקיקים מתעשייה ותחבורה יחד. הם פולטים לאוויר מגוון רעלים, ובהם גם חומרים מסרטנים. תושבים רבים מתלוננים מזה יותר משנה על ריחות שריפה, מחנק, קשיי נשימה וצריבות בעיניים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר