אולם הספורט ע"ש אריק איינשטיין. צילום עזרא לוי
אולם הספורט ע"ש אריק איינשטיין. צילום עזרא לוי

אבסורד: מועדון הגמלאים ממוקם במבואה של אולם ספורט, ואינו מונגש

מנהל המועדון, שבשכונה הירוקה, פנה אל משרד ראש הממשלה. העירייה: "בוחנים פתרונות למבנה קבע"

פורסם בתאריך: 20.3.18 17:38

יו"ר ועד שכונת 60, ומנהל מועדון הגמלאים "שישים פלוס" בכפר סבא הירוקה, משה פרוטר, פנה במכתב אל מחלקת פניות הציבור במשרד ראש הממשלה, בבקשה להתערב כדי למצוא בית חדש ונגיש עבור חברי המועדון. כיום ממוקם המועדון בקומה השנייה, במבואה של אולם הספורט ע"ש אריק איינשטיין, ברחוב יאיר רוזנבלום 12 בעיר והקשישים סובלים מבעיות נגישות קשות ביותר. מדובר היה בפתרון זמני שהפך קבוע ומקשה מאוד על הקשישים להגיע אליו.

"העירייה הקימה שתי שכונות חדשות ירוקות במערב העיר, 60 ו-80 בהם יש יחד כ-20 אלף תושבים", אומר פרוטר לצומת השרון, "אבל משום מה, השכונות תוכננו רק לרווחת הצעירים ואיש לא נתן דעתו שיתגוררו בה גם אנשים מבוגרים. יחד עם הצעירים הגיעו גם כ-3,000 מבוגרים מכל מיני מקומות בארץ, ובמשך תקופה ארוכה פשוט לא היה להם מה לעשות – שום מועדון או מתנ"ס שיערוך להם פעילויות. לפני כשלוש שנים, כשאני ואשתי עברנו לגור בשכונה, פנינו יחד עם חברה נוספת בשם אסתר לנדסמן לעירייה בטענה שצריך לעשות משהו, ויחד עם אלמוג איזמן הקמנו את מועדון קשישים פלוס שחברים בו כיום כ-140 חברים בני 60 ומעלה. לצערי, כרגע אנחנו נמנעים מלקבל עוד חברים כי אין לנו בית משלנו בגלל חוסר מקום ובעיות נגישות קשות".

חברי מועדון הגמלאים בשכונה הירוקה

חברי מועדון הגמלאים

במכתבו מפרט פרוטר את בעיות הנגישות במועדון: "הגישה העיקרית לקומה השנייה היא דרך גרם מדרגות חיצוני, לא מקורה, שנרטב גם בגשם וגם כאשר שוטפים ומנקים את הקומה שנייה, כל המים מוזרמים דרכו, וחברים החליקו כבר כמה פעמים. קיימת מעלית אבל הגישה אליה היא מתוך בית הספר הצמוד לאולם הספורט, ולכן בשעות היום, שבהן מתקיימים החוגים שלנו, הגישה למעלית חסומה. אי לכך, חברים נכים ומוגבלים בניידות לא יכולים להשתתף בפעילות המועדון".

לדבריו גם התכנון האקוסטי של המועדון גרוע. "לכן מוזיקה רועמת, מחוגים שונים המתקיימים בקומה הראשונה, מגיעה ללא בידוד לקומה השנייה, ומפריעה מאד לחברים. גם גובה המבואה שקיבלנו נמוך ביותר, ולכן מסך ההקרנות עבור ההרצאות שלנו, גם הוא מאד נמוך, כך שיושבי השורות שאחרי השורה הראשונה, לא יכולים לראות חלק המסך ונאלצים לעמוד כל זמן ההרצאה, וזה מאד קשה לחברים שנמצאים בגילאים מתקדמים. ההורים הצעירים, של הילדים שמשתתפים בחוגים, יושבים במבואה הזו, עם התינוקות והאחים/אחיות הצעירים, ממתינים לסיום החוגים, כדי לקחת את הילדים הביתה, והרעש שלהם, עם המשחקים והכדורים שעפים בחלל, לא מאפשרים שום פעילות שלנו, עד השעה 18:00 וזוהי מגבלה מאד קשה על הפעילויות שלנו".

"המועדון הזה חשוב, הוא מציל אנשים מבדידות", מסביר פרוטר. "זה הבית השני שלנו, אנחנו מקיימים הרצאות ו-17 חוגים שונים, מטיילים בארץ ומקיימים מסיבות וחגים יחד, יש לנו גם פרלמנט וגינה קהילתית – המקום הזה מהווה להמון אנשים ממש קרש הצלה נפשי. כי לשבת בבית כמו כלב עזוב, או לטפל בנכדים ולא לעשות כלום מעבר לזה, זה גורל לא נחמד. אנשים מבלים פה ימים ארוכים. נכון להיום, לצערי הרב, עיריית כפר סבא לא מציעה שום פתרון חליפי בטווח השנתיים הקרובות, ולמעשה מלבד הבטחות מעורפלות, אין כלום. בעירייה סוחבים אותנו, בהתחלה הבטיחו שיהיה פתרון, שבקניון ישכרו קומה, אבל מהר מאוד הם ירדו מזה. אחר כך אמרו שצריכה ליפול החלטה היכן יבנו את חטיבת הביניים ויבנו לנו מועדון בצמוד אליה. אמרו שההחלטה תהיה בינואר, והנה כבר פברואר ומרץ ואין החלטה ואין כלום. אנחנו גם לא רואים את זה בספר התקציב לא לשנת 2018 ולא לשנת 2019. שום דבר לא קורה".

למה לשלוח מכתב למשרד ראש הממשלה?

"במשרד ראש הממשלה יש מחלקת פניות ציבור בנושאי נגישות. יש אצלנו חבר'ה שלא מסוגלים לטפס במדרגות. במועדון שלנו יש ציבור שתרם למדינה במשך שנים וממשיך לתרום לקהילה. אלו אנשים מאוד איכותיים, חלקם מהנדסים לשעבר בתעש וברפאל ומורים ומורות, אחיות וגננות, שמתנדבים ותורמים למדינה. זהו המועדון היחידי בעיר שאין לו שום בית. זו אפליה שהגיע העת לתקן".

תגובת עיריית כפר סבא: "מדובר בפתרון זמני במטרה לתת מענה לגמלאים שביקשו לקיים את פעילותם באולם הספורט ע"ש אריק איינשטיין. עיריית כפר סבא בוחנת פתרונות למבנה קבע עבור מועדון הגמלאים בשכונה הירוקה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר