רחוב ויצמן בכפר סבא. צילום דודו בכר
רחוב ויצמן בכפר סבא. צילום דודו בכר

פסח 2018 בכפר סבא: 11 אלף תושבים מטופלים באגף הרווחה, 1,100 יקבלו סלי מזון

מנהלת שירותי הרווחה בעיריית כפר סבא, רוזי נוימן: "אנחנו מטפלים בכל מצב שבו משפחה בכפר סבא נקלעת לאיזשהו משבר"

פורסם בתאריך: 25.3.18 08:11

מנהלת שירותי הרווחה בעיריית כפר סבא, רוזי נוימן, ממלאת מקום מנהלת אגף קהילה רווחה ונוער, אחראית על כ-6,000 משפחות המטופלות באגף, שהן כ־11 אלף תושבים, כעשרה אחוזים מתושבי העיר. לקראת פסח, דואגים באגף לעדכן את הרשימה של המשפחות הזקוקות לסיוע של סלי מזון, שלדברי נוימן עומדת על כ־1,100 תושבים.

"הרבה פעמים שומעים רווחה וחושבים שמדובר רק באנשים מעוטי יכולת", אומרת נוימן, "אבל זה לא כך. אנחנו מלווים אדם מאז שנולד ועד שהולך לעולמו. גם אם יש ירידה בהכנסות, אבל גם אנשים עם מוגבלויות, אנשים עם מחלות, מטפלים בהמלצות לבתי משפט, משמורת והסדרי שהות. בנוסף אנחנו מטפלים בכ-3,000 אזרחים וותיקים. אנחנו מטפלים בכל מצב שבו משפחה בכפר סבא נקלעת לאיזשהו משבר, גם באופן פתאומי. גם אם מישהו הולך לעולמו במפתיע, אנחנו מגיעים למשפחה, מציעים עזרה, גם תמיכה רגשית וגם דברים קונקרטיים. גם בנושא החירום אנחנו מפתחים הרבה מאוד שירותים קהילתיים ומתנדבים. כלומר, אנחנו כרווחה נותנים שירות לכלל תושבי העיר. מאוד קשה לי עם זה שאנשים רואים את עצמם כמסכנים. זה לא תמיד נכון. אם בן אדם מטופל ברווחה, זה לאו דווקא קשור למצב הכלכלי שלו. ובכל אופן, אלה שזקוקים לסיוע בתלושים פעם היה להם והיום יש להם פחות ואנחנו עושים את זה בצורה מאוד דיסקרטית ומכבדת וגם בעיתון לא הייתי רוצה שזה יצטייר כאילו אנחנו עוזרים למסכנים של העיר".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

רוזי נוימן. צילום עיריית כפר סבא

רוזי נוימן. צילום עיריית כפר סבא

אם נתמקד בסיוע בחג, איך אתם מסייעים למשפחות?

"באשר לעזרה בחג יש נטייה לחשוב שזה רק בנושא הכלכלי. הוא אמנם ישנו, אבל החג מטופל אצלנו מזמן מעבר לצרכים החומריים. יש אנשים בודדים שאין להם עורף משפחתי או חברתי, אנשים שנקלעים למשברים, משפחות שההורים התגרשו במהלך חייהם ולא תמיד ברור אצל מי יהיו הילדים".

ולגבי סלי המזון?

"אנחנו השנה בעצם המלצנו לוועדת קמחא פסחה, על יותר מ-400 משפחות שיקבלו מקרנות סיוע שונות תלושים לחג. בנוסף, העמותות העירוניות מחלקות 731 סלי מזון השנה. בנוסף לזה, בכל יום אנשים פרטיים תורמים למי שצריך וזו ההזדמנות שלי לומר תודה ענקית לכל התורמים שיש להם לב רחב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר