צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

התנדבו או תרמו: העמותות המחלקות סלי מזון בכפר סבא זקוקות לכם

רגע לפני פסח, בעמותות המחלקות סלי מזון לנזקקים בכפר סבא מדווחים על עליה בביקוש לסלים בעיר ועל ירידה בתרומות

פורסם בתאריך: 22.3.18 19:28

העמותות המסייעות לנזקקים בכפר סבא עובדות בימים אלה ביתר שאת כדי לספק את סלי המזון לנזקקים בעיר לפני הפסח. הרב יואל ימיני, מנהל עמותת "אשל בכפר" מספר שבעמותה מתכוונים לחלק לקראת החג כ-600 סלי מזון לכ-300 משפחות מכפר סבא. "יש שני סלים לכל משפחה ובהם מוצרים בסיסיים כמו שמן, סוכר, יין, קמח מצות, תה, קפה, עוגיות. יש גם עופות וגם חומרי ניקוי למיניהם", הוא אומר. החלוקה של העמותה תחל ביום שלישי בשבוע הבא, בשיתוף קרן שבת, וכל המשפחות שמקבלות את הסלים מגיעות דרך אגף הרווחה העירוני. "אנחנו מפעילים במשך השנה בית תמחוי שעובד על בסיס יומי", מספר הרב ימיני, "אבל בחגים יש פעילות מוגברת. מתקשרים אלינו מהרבה מאוד ארגונים בבקשה להגיע ולסייע, כך שיש לא מעט ארגוני מתנדבים שעוזרים לנו ואנחנו לא זקוקים לעזרה מעבר לזה".
אתם חשים בעליה במספר המשפחות הפונות לתרומות?
"בהחלט, ואנחנו עובדים הרבה יותר קשה מאשר בשנים קודמות".
ב"אשל בכפר" פועלים במשך כל השנה, וגם לקראת פתיחת שנת הלימודים, עם חלוקת תיקים וחומרי כתיבה. הם מקיימים גם מסיבות בר מצווה לנערים ומפעילים קייטנות. "אנחנו מקיימים ליל סדר ציבורי ברוטשילד 54, בתיאום מראש בטלפון 09-7680050", אומר ימיני, "בנוסף, כל תרומה תתקבל בברכה".
גם בעמותת עזר מציון מחלקים השנה סלי מזון. יו"ר העמותה בכפר סבא, תמר מצרפי, מספרת כי כבר בשבוע הבא יחולקו 150 סלים, שאורזים עובדי חברת "אמדוקס". "יש לנו תורמת שהבן שלה היה מנכ"ל שם בעבר", מספרת מצרפי, "ומאז נשאר המנהג הזה, כבר שנים. הם מסדרים את האוכל בסלים במשך שעתיים או שלוש והכל מוכן. בסל מזון יש מצרכים בשווי 400-300 שקלים, עם מוצרי בשר כמו עוף ודג".
נתקלתם בבעיות השנה?
"הייתה לנו בעיה שלא היו לנו מספיק נהגי חלוקה ועשינו שמיניות באוויר כדי להשיג אותם. החלוקה החלה השבוע ונמשיך אותה גם בשבוע הבא. האמת, אני מקווה שאחרי זה יהיה לי כוח לעשות את הפסח בבית הפרטי שלי (צוחקת)".
* לתרומות אפשר להתקשר למצרפי בטלפון 052-6831023 או בטלפון 09-7472983.
גם בעמותת מלא הטנא מרגישים השנה בעלייה במספר הנזקקים הפונים אליהם לעזרה. "אנחנו מחלקים השנה 200 סלי מזון ואגף הרווחה מעביר את הרשימות", אומר יו"ר העמותה, דוד ישעיהו. "בסל יש מוצרי יסוד, כולל עוף, יינות, מצות, קמח מצות, שימורים למיניהם ומתוקים. ביום ראשון נתחיל בחלוקה. לשמחתי את האריזות כבר סיימנו, מבחינה זו יש היענות טובה ואין כל בעיות".
יש דרישה לחבילות נוספות?
"יש כל הזמן דרישה אבל אין לנו אפשרות לעלות את מספר הסלים בגלל שאין מספיק תקציבים".
אין תורמים?
"יש תורמים אבל אין מספיק, זה לא שהתרומות זורמות חופשי. וגם המוצרים מתייקרים. בכל שנה ושנה לחלק את סלי המזון מבחינה תקציבית זה קשה יותר ויותר".
* לתרומות, דוד ישעיהו, 053-5658018. 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר