דודי שטרית ויהודה בן חמו
דודי שטרית ויהודה בן חמו

משפחת שטרית מתכוננת למימונה הגדולה. גם יהודה בן חמו קיבל הזמנה

אין פוליטיקאי בכפר סבא שהיה רוצה לפספס את המימונה של דודי וסיגל שטרית. יהיה שמח

פורסם בתאריך: 6.4.18 19:20

בני משפחת שטרית משכונת קפלן בכפר סבא, ממשיכים זו השנה החמישית במסורת של ההורים, מקיימים מימונה מרוקאית מסורתית, הכוללת לא רק שולחנות עמוסים כל טוב באוכל, מתוקים ושתייה, אלא גם כפתנים, אורחים מפורסמים וריקודים עד השעות הקטנות של הלילה.

דודי (55, בעלים של עסק לבישול ביתי עד הבית, ואשתו סיגל (47, עובדת עירייה) הם הורים לשלושה ילדים (23, 17 וחצי ו־11) מתגוררים ברחוב אליהו התשבי וחוגגים מדי שנה את המימונה בביתם. עד לפני חמש שנים, הם חגגו ברוב פאר והדר עם ההורים של דודי, שרה ומסעוד שטרית שגרים בסמוך, אולם בשל הגיל עברה המימונה המסורתית אל הבן. דודי פותח את ביתו לכולם, ומשקיע בכל הפרטים, קטנים כגדולים, ממש כמו ההורים, ואפילו יותר.

המימונה אצל משפחת שטרית (עילאי הרסגור וצביקה צרפתי משמאל)

המימונה אצל משפחת שטרית (עילאי הרסגור וצביקה צרפתי משמאל)

"תמיד חגגנו עם ההורים פה בכפר סבא את חגיגות המימונה, מאז שאני זוכר את עצמי", אומר דודי, "בחמש השנים האחרונות אני עושה את החגיגה אצלי בבית, לא בגלל שההורים שלי לא רוצים, הם פשוט מבוגרים וקשה להם. חוץ מזה, שגם אני רוצה לחגוג ולארח ולשמור על המסורת בבית הפרטי שלנו, ואני נהנה לארח את המשפחה ואת האורחים בכל שנה ועושה את זה מכל הלב. אני מזמין את כולם, משפחה, חברים, שכנים, חברים של סיגל מהעבודה בעירייה, חברים שלי מהעבודה. אנחנו בית מארח ולכן מגיעים אלינו מכל הארץ, מצפת וגם מירושלים, והבית שלנו פתוח בפני כולם, לכל דכפין. גם חמותי חנה ביטון ובעלה ניסים עושים מימונה מדי שנה.

ספר לי קצת על ההכנות שלכם למימונה, מי מכין, מה?

"ההכנות למימונה לוקחות שבועיים פלוס מינוס, יש לנו כבר הכל מוכן משנים קודמות, שולחנות וכסאות, כלים, קישוטים ומפות יפות שאותם אנחנו מתחילים לסדר ולארגן כבר בזמן החג. אבל את כל ההכנות של האוכל אני עושה, וזה לוקח לי בסביבות שבועיים. מדובר בהרבה עבודה: מרציפנים, עוגיות ועוגות מיוחדות של החג עם הרבה דבש, אגוזים ודברים טובים, עוגות סולת, הרבה מתוקים, וכמובן המופלטות וגם הג'בן, קוסקוס מתוק מיוחד לחג עם צימוקים ושקדים וכל מיני דברים טובים. אני ממש יושב ומכין במו ידי את הכל. בכל שנה אני מתמקד בהכנת העוגות והעוגיות המרוקאיות ואשתי סיגל לא צריכה לעשות כלום, היא על תקן המארחת בערב הזה. חוץ מזה, אני לא נותן לאף אחד לגעת או לעשות משהו, זה הכל אני, המטבח של דודי, ממש כמו העסק שלי".

שולחן המימונה של משפחת שטרית

שולחן המימונה של משפחת שטרית

כמה אנשים צפויים להגיע?

"בסביבות 250 איש מגיעים בכל שנה להתארח אצלנו במימונה. זו לא הוצאה זולה, אבל אני לא מסתכל על זה ופותח שולחנות עמוסים בכל טוב. חוץ מכל האוכל שאנחנו מגישים יש גם הרבה שתייה וגם אלכוהול. לרוב החגיגות של המימונה אצלי בבית הן עד שתיים שלוש לפנות בוקר. השכנים מבינים ולא מתלוננים כי הם יודעים שזה רק פעם בשנה.  שקלתי בשנים עברו להביא גם רקדנית בטן אבל זה הסתדר אבל מי יודע, אולי השנה".

אתם מתלבשים בבגדים מסורתיים?

"בכניסה לבית אני מציב בכל שנה סטנד שעליו תלויים בסביבות 45 כפתנים (לבוש מרוקאי מסורתי), ואנשים באים ומתלבשים כמיטב המסורת המרוקאית. יש לי בגדים בכל מיני מידות מגיל של ילדים ועד מבוגרים, הכל תלוי בסטנד בחוץ, נקי ומסודר וכל אחד בא, בוחר ומתלבש באהבה. גם אנחנו לבושים בבגדים המסורתיים. חשוב להגיד שבמימונה הבית פתוח לכולם וזו המסורת, שאתה מארח ואומר לכולם תרבחו ותסעדו, וזו הברכה של בעל הבית שכולם באים להתארח ונהנים".

עילאי הרסגור במימונה אצל דודי שטרית

עילאי הרסגור במימונה אצל דודי שטרית

 מי מגיע למימונה שלך?

"הרבה חברי מועצה ועובדי עירייה. יהודה בן חמו הגיע בשנים עברו, וגם חבר המועצה ממה שיינפיין שגם השנה בטוח יגיע. הגיעו גם יו"ר המועצה הדתית, יו"ר האופוזיציה יובל לוי, שאולי דור, מנכ"לית העירייה הגיעה ועוד הרבה אנשים, לא רק מהעירייה כמובן. בשנה שעברה הגיע אלי אבי ממאסטר שף. אני מזמין כל שנה, ממש לפני החג, את כולם אבל יש דיבורים גם לפני זה ואנשים כבר יודעים שאני עושה מימונה כל שנה. אני רק עכשיו מתעסק בהזמנות ובטח גם אני אזמין את יהודה בן חמו".

נשמע כיף ועם הרבה בלגן. נשאר כוח לנקות?

"אני ואשתי משתדלים לנקות אחרי שכולם הולכים. אנחנו עושים את זה באהבה ומכל הלב, וגם אם אנחנו עייפים אנחנו מנקים ומסדרים ורק אחרי שהבית נקי ומסודר אנחנו הולכים לישון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר