ארון החמץ

במאיר מתירים השנה להכניס חמץ. גורמים בבית החולים: "אנחנו מקווים שזה לא יביא לתוצאה הפוכה"

יו"ר מרצ עילאי הרסגור, בין מגישי העתירה נגד משרד הבריאות: "ניצחון של ההיגיון על פני הכפייה"

פורסם בתאריך: 1.4.18 21:09

בית החולים מאיר לא אוסר על הכנסת חמץ לשטחו, בניגוד לשנים קודמות ולמרות הנחיית משרד הבריאות שלא לאפשר הכנסת חמץ לבתי החולים ברחבי הארץ.

בשנים עברו עמדו בשערי בית החולים, פרט למאבטחים, גם אנשים שתפקידם היה לבדוק אם יש חמץ בין חפציהם של המבקרים, ולאסור את הכנסתו לבית החולים. השנה עומדים בשערים רק מאבטחים שתפקידם ביטחוני בלבד, והם מונחים ליידע את המבקרים שבית החולים הוכשר לפסח ומבקשים מהם להשאיר את החמץ בארון שיועד לכך.

גורמים בבית החולים אמרו כי הם מקווים שהצעד לא יביא לתוצאה הפוכה מזו שייחל לה מי שיצא למאבק, ויביא דווקא להסדרת האיסור. "האתגר הוא לאפשר ולכבד את העולמות השונים ונקווה שיאפשרו לנו להמשיך כך", אמרו הגורמים.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

נזכיר שבפברואר הגישו חברי הפורום החילוני, בהם גם חבר המועצה ממרצ עילאי הרסגור הנדין, עתירה לבג"ץ נגד משרד הבריאות והרבנות, בדרישה לבטל את האיסור שמטיל משרד הבריאות באמצעות בתי החולים על הכנסת מזון ללא חותמת "כשר לפסח" לשטחיהם.

השלטים שהוסרו

השלטים בבית החולים

ארון החמץ שהוסר

ארון החמץ

 

הרסגור הנדין: "מדובר בניצחון של ההיגיון על פני הכפייה. הגענו בשנה שעברה למצבים אבסורדיים בהם נמנעה הכנסת מזון כשר לפסח רק משום שנקנה בבית קפה הפתוח בשבת. בני משפחה לא היו יכולים להכניס מרק חם עבור הוריהם המאושפזים והחיטוט בתיקים איבד כל קשר להתחשבות ולכיבוד המאושפזים שומרי המצוות. אני מודה להנהלת בית החולים על שינוי המדיניות, לפורום החילוני ולישראל חופשית, שאני גאה לקחת חלק ביחד איתם בעתירה לבג"ץ, ולגרי רסקין וצוות הפעילים בהובלתו שביצעו בדיקות בשטח".

עילאי הרסגור הנדין

עילאי הרסגור הנדין

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר