חותמים על התנגדויות לתוכנית המתאר בכפר סבא. צילום: מטה המאבק כנגד תוכנית המתאר
חותמים על התנגדויות לתוכנית המתאר בכפר סבא. צילום: מטה המאבק כנגד תוכנית המתאר

עשרות חתמו על התנגדויות לתוכנית המתאר. לא בטוח שזה יספיק

ועד הפעולה נגד תוכנית המתאר קיים אתמול הפנינג החתמות. חבר הוועד פדרו בטשטיין: מה שקובע זה איכות ההתנגדויות ולא כמות החותמים

פורסם בתאריך: 24.4.18 12:09

עשרות תושבים הגיעו אמש לכנס ההחתמות שארגן ועד הפעולה נגד תוכנית המתאר. על פי המועמדת לראשות העיר העומדת בראשות וועד הפעולה, מירית שקד-ברק, ישנן עשרות התנגדויות חדשות שוועד הפעולה יגיש לוועדות התכנון. נזכיר כי המועד הסופי להגשת ההתנגדויות הוא 6 במאי, בעוד כשבועיים.

נסביר כי התושבים שהגיעו לכנס, חלקם חתמו על התנגדויות מוכנות, אחרים הגישו התנגדויות מטעמם לעורכי הדין שהשתתפו באירוע במטרה לאמת אותן ולקבל תצהיר כי המגיש הוא אכן החתום על ההתנגדות כנדרש בחוק, וחלק קיבלו הסבר מהמומחים על אזור מגוריהם וניסחו בכתב יד התנגדות במקום. בוועד הפעולה בסופו של דבר אוספים את ההתנגדויות ומגישים את העותקים שלהם לוועדות המחוזית והמקומית.

באירוע נכחו עו"ד שרון כפיר, עו"ד דורון פרייאנטה ועו"ד זוהר גרינברג אשר חתמו על תצהירים ואימתו את ההתנגדויות. כמו כן, נכחו במקום מתכננים ואנשי מקצוע שהסבירו לתושבים את אשר מתוכנן באזור מגוריהם. בנוסף נכח במקום המתמודד לראשות העיר יאיר אברהם.

לדברי שקד-ברק, לאור הביקוש יערך אירוע נוסף. "כל הכבוד לתושבים האכפתיים שהגיעו וחתמו על עשרות ההתנגדויות. לאור הביקוש והזמן הרב שנדרש להסברה ואימות תצהירים, נארגן אירוע החתמות נוסף. אני קוראת לתושבים להיכנס לתוכנית המופקדת ולהיות אקטיביים לגבי המתוכנן באזור מגוריהם. כמו כן אני קוראת למועמדים הנוספים לראשות העיר, להיכנס לתוכנית ולהגיש התנגדות. יש כאן הזדמנות לפעולה והתחייבות אמתית למען טובת תושבי העיר".

על אף האופטימיות שמקרינה שקד ברק, חבר וועד השכונה הירוקה ויועץ מטה המאבק נגד תוכנית המתאר, פדרו בטשטיין, צפה שיגיעו יותר אנשים. "אני לא הייתי באירוע, אלא בישיבה בעירייה, אבל נראה לי שצריך לעבוד כדי לשכפל את התוצאות".

מה זה אומר, הצפי שלכם היה ליותר אנשים?
"כן, אבל זה לא העניין. חשוב להבין שלא כמות ההתנגדויות חשובה אלא האיכות שלהן. כרגע בקושי קיבלתי חמש התנגדויות מקצועיות, לא סתם בולשיט. אי אפשר לעשות התנגדויות בנוסח 'אני לא אוהב שיש ליד הבית שלי 22 קומות'. בתכנון ערים צריך לדעת איזה דברים חשובים ואיזה לא וממילא אי אפשר להתייחס לכל בן אדם מה הוא רוצה. יש דברים חשובים ואני פועל לפי זה. תראה, כמות אנשים יש. הרי בשנה שעברה חתמו על 500 התנגדויות ואני מאמין שעד ה-6 במאי יחתמו עוד הרבה יותר. מה שחשוב לי זה שלא יקרה כמו בהוד השרון ששם היו 2,000 התנגדויות, והשופטת אמרה שרק ההתנגדויות על התחבורה מעניינות וזרקו את כל השאר. אני לא רוצה שכך יהיה גם אצלנו".

אז כל עניין ההחתמות הוא לא רלוונטי?
"העניין להחתים הרבה אנשים זה לעשות הד ציבורי וגם ככה יש הרבה אנשים שמתנגדים. הוועדה לא מתייחסת למספר האנשים אלא לגופו של עניין. זה טוב שיש הרבה מתנגדים רק בשביל הפרסומים בעיתונות והתמיכה הציבורית. הדבר המשמעותי הוא כמה התנגדויות מקצועיות יהיו שהוועדה המחוזית לא תוכל להתנגד להן ולומר שזה לא רלוונטי".

ובכל מקרה חמש טובות זה מספיק?
"זה יותר טוב מ-2,000 אנשים שיגידו סתם 'אני מתנגד'".

מירית, כמה תושבים הגיעו לאירוע?
"הגיעו עשרות – כל הזמן היה תזרים של אנשים אבל היה קשה מאוד לטפל בכולם. לדעתי הגיעו מעל 100 איש, אבל היה צפוף, היינו צריכים אולי להיערך עם יותר עורכי דין ושולחנות".

פדרו טוען שהחשש הוא שלא כל ההתנגדויות התקבלו.
"זה נכון שאם מתכנן ערים ועורך דין מנסחים התנגדות הסיכוי שלה לעבור הוא הרבה יותר גבוה, אבל יש גם סיכוי שהתנגדויות אחרות של תושבים יתקבלו. חשוב שהציבור ידע שהנחו אותנו כי כל התנגדות חשובה, אולם אם חתמת על התנגדות בעבר – אתה לא יכול להיות חתום על התנגדות נוספת, כלומר אתה צריך לבחור על איזו התנגדות אתה רוצה להיות חתום".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנשים חושבים שאם הם יחתמו יגיע איזה קוסם וישנה את תוכנית המתאר.
    צריך להבין שחתימה לא מזיזה לועדות המקומיות והמחוזית ואינה משפיעה עליהן.
    הסיבה היא שנציגי הועדה המחוזית האחראים על התוכנית אינם נבחרים על ידי התושבים.
    וכאן מגיעה התשובה.
    מה כן צריך לעשות?
    מארגני ההתנגדות צריכים להיערך אחרת.
    לגייס כספים מתושבי העיר לצורך שכירת מומחים שיביאו נימוקים לתוכנית.
    להכין תבניות של התנגדויות כאשר כל תבנית מכילה בין 2-3 סעיפים מנומקים.
    להכין מאות גרסאות שונות ומגוונות של התבנית.

    צריך שכל תושב ימלא תבנית התנגדות לתוכנית עם תיאור של ההתנגדות שלו מנומק.
    חתום בשמו עם תעודת זהות שלו.
    צריך שכל תושב יחתים עורך דין על הגשת ההתנגדות
    צריך לשלוח את זה לועדה בדואר רשום ולהגיש עותק לועדה, עותק לועדה המקומית.
    רק ככה אח יוגשו אלפי התנגדויות מגוונות שונות ענייניות תוכלו להיאבק ולשנות.
    אחרת זו טחנת רוח.

  2. שולה

    החתמה פוליטית שבצורה ברורה לא שווה הרבה חוץ מיחסי ציבור בגרוש.
    חבל שמטעים ציבור תמים ועושים עליו סיבוב פוליטי.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר