המדרכה ברחוב תל חי צילום משמר האילנות
המדרכה ברחוב תל חי צילום משמר האילנות

חלם: העצים ניטעו, נעקרו וניטעו מחדש. ובסוף המדרכה נותרה בלי צל

יו"ר משמר האילנות: "נמשיך לעקוב כדי שיינטעו עצים במרכז המדרכה". העירייה: "העצים ניטעו על ידי קבלן פרטי ללא תיאום"

פורסם בתאריך: 3.5.18 08:27

חלם: קבלן שמשפץ את חזית הבניין ברחוב תל חי 62, כחלק מתהליך השיקום העירוני, בנה ברחוב תל חי מדרכה חדשה ורחבה. אולם העצים שנטעו על המדרכה היו צמודים מדי לקיר. רק לאחר שיו"ר משמר האילנות, פנחס כהנא, פנה אל הקבלן והעיר לו כי באופן הזה העצים גם יפריעו לדיירים וגם לא יתנו צל על המדרכה, העצים נעקרו. אך במקום להציב את העצים במיקום הגיוני יותר, הגומות כוסו במרצפות משתלבות וכך נותרה המדרכה מיותמת מצל. בעירייה אומרים כי הקבלן שתל את העצים ללא תיאום עמם והוא התבקש להעתיקם למקום אחר.

המדרכה ברחוב תל חי צילום משמר האילנות

המדרכה ברחוב תל חי צילום משמר האילנות

הכל החל עם בניית בית חדש ברחוב תל חי 62 ועבודות הפיתוח הסביבתי שבעירייה עשו בעקבותיו. במדרכה הרחבה החדשה מול הבית נטעו מספר עצים. כפי שניתן לראות בתמונה, רוב העצים צמודים לקיר ובמקום אחד גם הם גם תחומים בין קירות. "ברור לי היה שבתוך זמן קצר יבקשו לכרות העצים כי הללו יפגעו בחומה ויפריעו לדיירים", מסביר כהנא, "בנוסף הגומות לא תקניות, כעשרה ס"מ כל צלע. אין ספק שמשעות הצהריים העצים לא יתנו צל על המדרכה. זה אזור שבו גם מוסדות חינוך ותלמידים עוברים בו מדי בוקר וצהריים וחייבים להעביר את העצים למרכז המדרכה. בתחילה במחלקת גנים ונוף לא הכירו את המקרה. רק לאחר פניה נוספת נאמר לי שהעצים נטעו שלא לפי התכנית. הבנתי שהסיבה שהעצים נטעו כך היא שביל אופניים שמתוכנן שם".

המדרכה בלי העצים ברחוב תל חי 62 בכפר סבא. צילום משמר האילנות

המדרכה בלי העצים ברחוב תל חי 62 בכפר סבא. צילום משמר האילנות

כהנא שהבין שכל ההתנהלות אינה מקצועית, התעקש כדרכו כדי לשנות את מצב, כדי לשפר את איכות החיים ברחוב ובמרחב הציבורי. "בסופו של דבר, הקבלן העביר את העצים מאחורי הבית ולדבריו הם אמורים להישתל שם במעין גינה קטנה. המדרכה נשארה יתומה מעצים משום שהם מעדיפים כעת לגמור את התכנון ולהבין היכן יעבור שביל האופניים. אני לא יודע מה אמרו בעירייה לקבלן מראש, אם אמרו לו לנטוע את העצים או שהוא נטע אותם מיוזמתו, אבל מה שברור הוא שזה היה לא נכון – וטוב שהקבלן הקשיב והוציא את העצים. נמשיך לעקוב כדי שבסופו של דבר יינטעו שם עצים במרכז המדרכה לרווחת כולם".

תגובת העירייה: "במקום נשתלו עצים חדשים על ידי קבלן פרטי ללא תאום עם גורמי המקצוע בעירייה, ולכן הוא התבקש להעתיקם למיקום אחר. אנו עוקבים אחר הטיפול".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר