מדורת ל"ג בעומר. צילום גיל כהן מגן
מדורת ל"ג בעומר. צילום גיל כהן מגן

ל"ג בעומר: עשרה בני נוער פונו למאיר עם הרעלות אלכוהול, שברים וכוויות קלות

פרט לכך לא נרשמו אירועי בטיחות חריגים בכפר סבא. מנהל אגף הביטחון בעירייה שיי זייד, שניהל את ההיערכות העירונית למדורות: "כבוד גדול לעיר שיש לה מתנדבים כאלה"

פורסם בתאריך: 3.5.18 11:50

עשרה נערים ונערות שהשתתפו במדורות ל"ג בעומר, הגיעו אמש למיון ילדים בבית החולים מאיר בכפר סבא. בני הנוער סבלו חלקם מהרעלת אלכוהול, חלקם מכוויות קלות וחלקם משברים. מבית החולים נמסר כי הם טופלו במיון ושוחררו לבתיהם, למעט נערה אחת שאושפזה לצורך השגחה.

פרט לכך לא נרשמו אירועי בטיחות חריגים ומנהל אגף הביטחון בעירייה שיי זייד סיכם את היערכות העירייה לל"ג בעומר כמוצלחת. "נערכנו על פי תוכנית סדורה ומתוכננת, בסיוע כוחות חילוץ והצלה ויחידות המתנדבים של העיר, ואגב כבוד גדול לכפר סבא שיש לה מתנדבים כאלה", אומר זייד, "היו כמה אירועים של שתיית אלכוהול שבהם נאלצנו להפעיל את פקחי השיטור העירוני שביצעו שפיכות של המשקאות בכל מקום שבו אותר אלכוהול, ובמקביל הפעלנו גם את מתנדבי סיירת ההורים ששוחחו עם הנערים. בכל המקומות שבהם זיהינו מקרים של שיכרות, ברמה כזאת או אחרת, דאגנו להישאר בשטח עד שהובטח פתרון לכל מי שהיה זקוק לו".

אנשי העירייה והמתנדבים בל"ג בעומר

אנשי העירייה והמתנדבים בל"ג בעומר

זייד מספר שבסיורים הליליים שיזמה העירייה בין המדורות, השתתפו יותר מ-100 מתנדבים שפעלו לפי חלוקה שיטתית לאזורים כשאת הכל מנהל המוקד. "באופן מסורתי מתקיים בכפר סבא סיור ליל מדורות שמטרתו להבטיח ככלל את ההתנהלות הבטוחה בערב ל"ג בעומר, ובפרט לדאוג לבני הנוער שיחזרו בצורה בטוחה לבתיהם. הסיור מאורגן על ידי שרון ג'ורג'י, מנהלת פרויקט עיר ללא אלימות, ולקחו בו חלק מתנדבי סיירת הורים, מתנדבים מיחידות כמו פאפות כפר סבא, כוחות מקצועיים של השיטור העירוני, אגף הביטחון ומחלקת הנוער, מדריכי מוגנות ואחרים. לאורך כל הערב היה לנו שיתוף פעולה מלא עם כוחות ההצלה; איחוד הצלה, המשטרה, כיבוי אש ומד"א. פרט לכך, דאגנו עוד קודם לבצע בקרה באזורים שבהם היתה צפויה הדלקת מדורות, וידאנו שלא קיימים מפגעים בשטח, וכתוצאה מהערכות מצב שקיימנו גם הגבלנו שטחים למדורות".

וגם רחפן עלה אתמול לשמי כפר סבא: "העלנו רחפן תרמי, שהפעיל אודי רם, מתנדב ומפקד יחידת הרחפנים", מספר זייד, "הרחפן, שיכול לפעול בחשיכה מוחלטת ומאתר מוקדי חום, שימש למיפוי של מדורות שכובו, ובאמצעותו הכוונו את הכוחות כדי לראות שהכל בטוח".

ג'ורג'י הוסיפה: "היתה לנו מטרה מרכזית אחת – להחזיר את הילדים ובני הנוער הביתה בשלום. יותר מ-100 אנשי צוות, מתנדבים ומתנדבות השקיעו ממרצם ומזמנם למען מטרה חשובה זו. מדהימה הרוח והנתינה הכפר סבאית וזה מרגש כל פעם מחדש. סיימנו ערב מוצלח בו אירועים טופלו בזמן וביעילות. אנחנו הסיור הגדול ביותר בארץ, ויש לנו במה להתגאות".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר