השכונה הירוקה הדרומית. צילום עזרא לוי
השכונה הירוקה. צילום עזרא לוי

נגד מגדלים, בעד תיכון: עמדות החתמה נגד תוכנית המתאר הוצבו מחוץ לבתי הספר בירוקות

יום ראשון הוא המועד האחרון להגשת ההתנגדויות. אחד ממובילי המתנגדים בירוקות: "התוכנית תגרום לאסון תחבורתי שלא נצא ממנו"

פורסם בתאריך: 3.5.18 19:10

הולכת ומתרחבת ההתנגדות לתוכנית המתאר של כפר סבא. ביום שישי נערכו החתמות של תושבים על התנגדויות לתוכנית, בעמדות החתמה מסודרות שמתכוונים להקים פעילי קבוצת התושבים "ועד הפעולה להצלת השכונה הירוקה", מול בתי הספר לאה גולדברג, רחל המשוררת, ש"י עגנון ובקניון השכונה הירוקה. במקביל, הפיץ הוועד עצומה דיגיטלית נגד התוכנית. נזכיר כי המועד האחרון להגשת ההתנגדויות הוא היום, יום ראשון.

במקביל, כזכור, החתים מטה המאבק נגד תוכנית המתאר בראשות המועמדת לראשות העיר, מירית שקד-ברק, מאות התנגדויות עד כה, חלקן הגדול כבר הוגש לוועדה המחוזית.

בוועד הפעולה מסבירים כי ההתנגדות לתוכנית נובעת בין השאר בעקבות הכוונה להקים מכוחה תוספת של כ-1880 יחידות דיור, מגדלים שיגיעו לגובה של עד 22 קומות ובנוסף תוספת של אלפי מ"ר לשטחי מסחר ותעסוקה שלא יופרדו מהשכונה. כל זה יביא לדבריהם, פרט לשינוי אופי השכונה, גם לקטסטרופה תחבורתית כשלטענתם התוכנית לא מציעה שיפור של תשתיות התחבורה.

בוועד טוענים גם כי בתוכנית לא מתוכננת בנייה של מוסדות ציבוריים חדשים או הגדלה של מוסדות ציבור קיימים, אין התייחסות לשינוי במבנה מערכת החינוך כמו הצורך לבנות מוסדות חינוך על יסודיים בשכונה או בקרבתה, וכן היא מתעלמת לטענת הוועד מהצורך לנייד יותר מ-2,000 תלמידים מדי יום למתחמי החטיבות העליונות.

"התוכנית הינה פרי הליך תכנוני אשר נעשה שלא בשיתוף ציבור והזרעים אשר נשתלו בתוכנית זו עלולים להניב פירות באושים", כותב הוועד בהתנגדות, "נדגיש כי בנסיבות דנא ראוי להחזיר את התוכנית לתיקונים וגיבוש מחדש על ידי העירייה ועל ידי התושבים. נציין בין הנסיבות כי ראש העירייה אשר גיבש את התכנית התפטר עקב הגשת כתב אישום נגדו, הנוגע בין השאר לעבירות מתחום התכנון והבנייה, החלטת מועצת העיר פה אחד למשוך את תוכנית המתאר ולבצע בה תיקונים והתפטרות מהנדסת העיר ומנכ"לית העירייה אשר קידמו כהנהלת העירייה את התוכנית דנא. ראוי כי התוכנית תושב לגיבוש ולתיקון בשיתוף ציבור מלא וכי הועדה מחוזית תאפשר לנבחרי הציבור את מימוש זכותם לעצב לפי חזונם לעיר כפר סבא, את תוכנית המתאר, בפרט כאשר הבחירות למועצה ולראשותה הינן במרחק של מספר חודשים בודדים".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

ליאור שלזינגר, ממובילי ועד הפעולה להצלת השכונה הירוקה: "אנחנו נתפרס עד השעה 13:00 בשכונות, בעמדות שפרסמנו, ובגדול נחתים אנשים על ההתנגדות שאנחנו מתכוונים להגיש ביום ראשון. הם יכולים לבוא לקרוא – אף שאת הטקסט המלא פרסמנו ברשתות החברתיות עם לינקים. חשוב לי לומר למי שעוד מתלבט, שהגזירות של התוכנית הזו יביאו לכדי אסון תחבורתי שלא נצא ממנו. התוכנית לא מתאימה ומיושנת גם אל מול התוכנית האסטרטגית לחינוך שפורסמה השבוע. יש עוד הרבה פרמטרים שיפגעו בנו ולכן צריך לעשות כל שניתן כדי לעצור אותה".

נזכיר שבשבוע שעבר קיים ועד פעולה אחר, ועד הפעולה נגד תוכנית המתאר בראשות המתמודדת לראשות העיר, הפנינג החתמות נגד תוכנית המתאר. שקד-ברק: "הצלחנו לעצור את תוכנית המתאר ההרסנית כבר מעל לשנה. אני קוראת לתושבי העיר קחו אחריות על עתידכם ועתיד ילדכם, גשו לעמדות בשכונות הירוקות והצטרפו להתנגדות. כשאהיה ראש עירייה, אפעל במלא המרץ למשיכת התוכנית ותכנון תוכנית חדשה, שתשמור על צביונה הכפרי של העיר, פיתוח תשתיות תחבורה ציבורית, שבילי אופניים והולכי רגל, עצירת אזורי התעשייה המזהמים ומשיכת היי טק ומשרדים לחיזוק העיר, הכל תוך שקיפות מלאה ושיתוף ציבור אמיתי".

מירית שקד ברק צילום אבישג שאר-ישוב

מירית שקד ברק צילום אבישג שאר-ישוב

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר