ניר קבריטי. צילום רז מאיר
ניר קבריטי. צילום רז מאיר

על Street Workout שמעתם? ספורטאי הרחוב בכפר סבא רוצים הכרה מהעירייה

חברי קבוצת האימונים הכפר סבאית נאלצים לנדוד לראשון לציון ונתניה כדי להתאמן, ומבקשים מהעירייה להקים מתקן אימונים גם בכפר סבא

פורסם בתאריך: 6.5.18 08:12

חברי קבוצת האימונים "Street Workout" בכפר סבא מבקשים מזה תקופה מעיריית כפר סבא שתקים עבורם מתחם אימונים, כפי שנעשה בערים אחרות בארץ, אך ללא הועיל. החברים הם חלק מתנועה ארצית הולכת וגדלה של שיטת האימון הזו המבוססת על אימוני משקל גוף במתקני מתח ומקבילים, במרחב הציבורי וללא דמי מנוי חודשיים. מדובר בספורט אופנתי חדש שלמעשה הופך את הפארקים הציבוריים לחדרי כושר. בעירייה הסכימו להציב מקבילים במתחם גלילי כצנלסון אולם אלו נבנו במידות הלא מקובלות ואינם מתאימים לצרכים של הספורטאים. "נראה שעד כה העירייה לא מבינה את הפוטנציאל ועושה מעט מדי, וגם הפעולות שנעשו היו ללא הבנה אמתית של הצרכים", טוען אחד המשתתפים, "חשוב לנו ליצור מודעות ציבורית לנושא".

ניר קבריטי, תושב העיר כבן 20, מתאמן בספורט מזה שלוש וחצי שנים וזכה לאחרונה במקום השני והמכובד בתחרות שהתקיימה בראשון לציון. הוא מסביר כי אלמנט מרכזי וחשוב בספורט זה הוא הגיבוש החברתי, מבני נוער צעירים ועד אנשים בוגרים שמתקבצים יחדיו כדי ללמוד כיצד מתעמלים על פי השיטה. לצערם, בשנים האחרונות, הם נאלצים מידי מספר חודשים לקיים מפגש בערים אחרות שהציבו מתקנים מתאימים לכך. "כדי להשתפר, חלק גדול מחברי הקבוצה יוצאים מחוץ לעיר ומתאמנים בפארקים בערים אחרות, למשל בפארק המושקע ב'גן בעברית' בראשון לציון, ובפארקים אחרים בנתניה ואפילו בקרית ביאליק. פנינו מספר פעמים לעירייה בנושא ולבסוף הם הבינו שמתחם כזה עולה בין 80 ל-100 אלף שקל והשיבו לנו שנחכה לישיבת התקציב בנובמבר 2017. אבל גם לאחר מכן לא הייתה באפשרותם להקים מתחם עבורנו והחליטו רק לבנות זוג מקבילים גדולים בתור התחלה. הקמת המקבילים נעשתה באמצעות ספק אחר, שלא המלצנו עליו, והמידות לא תאמו את המידות המדויקות שביקשנו. חשוב להבין שסמוך לגלילי וכצנלסון יש שטחים נרחבים שניתן לנצל אותם לבניית מתחם ראוי".

תסביר קצת על הספורט הזה.

"התחום הזה נולד בכלא, כשאסירים בארה"ב שלא היו להם מתקני כושר ראויים החלו לעשות מתח, שכיבות שמיכה וכו'. מי שהביא את זה לארץ הוא אדם בשם ניקיטה קורדין, שנתן השראה להרבה אנשים בארץ ובעולם".

ומה עושים בו בדיוק?

"זה ספורט שבנוי רק מתרגילי משקל גוף והוא מבוצע ברחוב. לומדים לייצב את הגוף בשווי משקל תוך עמידת ידיים, עמידה על יד אחת ואלמנטים מסוימים על המתח והמקבילים שמזכירים תרגילי טבעות באולימפיאדה שמתבססים על כוח. מעבר לזה, זה ספורט שמאתגר ומגבש".

כמה משתתפים יש בכפר סבא?

"הקבוצה מונה בין 30-20 אנשים ואנחנו גדלים מיום ליום. יש לאחרונה הרבה מצטרפים חדשים ורק עכשיו הצטרפו עוד שמונה. יש צעירים בני 16-15 והכי מבוגר בן 30. אבל זה ספורט שהגיל לא חשוב בו ואתה יכול למצוא חברים מכל הגילאים. בראשון לציון למשל יש גם משתתף בן 45".

מה יש לך לומר לאנשי העירייה?

"שאנחנו מאוד רוצים מתקן בעיר. לצערי, למרות שיש מצטרפים חדשים, חברים שלי שלא היה להם איך להתקדם בספורט הזה הפסיקו להתאמן. המגרש הזה צריך לכלול מקבילים בגבהים שונים, בהרכבים שונים ומתקני מתח. אם למשל ילד בן עשר רוצה לתרגל הוא לא יכול לעשות את זה על מתח גבוה. אלו דברים שצריך לעשות בהדרגה. פנינו למנהל אגף הספורט שאול מיטלברג וגם למנהלת הפרויקטים בעיר. לדעתי הם לא הבינו את החשיבות של זה, וזה משהו שחשוב להבהיר להם".

רונן ארדיטי, אחד המתעמלים מוסיף: "חשוב לנו להבהיר שאין לנו שום טענות לאיש. אין פה אינטרס אישי של אף אחד מהאנשים בעירייה לסרב לנו, אבל מצד שני עיריות רבות מבינות את המצב ושיתפו פעולה. הם ראו שהרבה אנשים הביעו עניין בתחום וכולם יצאו מורווחים ובהשקעה חד פעמית הקימו פארקים מאוד יפים. אני יודע שזה תהליך ואין לי רגשות שליליים כלפי אף אחד בעירייה. אנחנו פשוט צריכים להמשיך להתעקש עד שזה יצא לפועל".

רונן ארדיטי

רונן ארדיטי

תגובת העירייה: "הקמת מתחם ייעודי לענף זה דורשת עלויות גבוהות מאוד, ומסיבה זו הנושא יבחן במסגרת תכנית העבודה העתידית ובכפוף לאישור תקציבי. יש לציין כי רשות הספורט העירונית עומדת בקשר רציף עם נציגי הענף בעיר, ובמטרה לענות לצרכיהם באופן מhידי הוצבו מקבילים במתחם הכושר באצטדיון גלילי- כצנלסון".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר