גל סדבון, ברק נגר צילום מתוך עמוד הפייסבוק
גל סדבון, ברק נגר צילום מתוך עמוד הפייסבוק

גל סדבון סוגר את פרשת ניסיון הרצח עם הרבה שאלות פתוחות. ראיון

החרדות, ההקלה והמניע שנותר בגדר תעלומה: ראיון עם גל סדבון, רגע אחרי שבית המשפט הכניס את החבר שניסה לרצוח אותו ל-12 שנה בכלא

פורסם בתאריך: 11.5.18 15:25

12 שנות מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי ופיצויים בסך 180 אלף שקל. זה העונש שגזר ביום שני השבוע בית המשפט המחוזי בתל אביב על ברק נגר, שהורשע בניסיון לרצוח לפני כשנתיים את גל סדבון, שופט כדורעף ובנו של המתמודד לראשות עיריית כפר סבא, ניצב בדימוס יוסי סדבון.

על פי גזר הדין נגר, שגילה כי חברו לאיגוד שופטי הכדורעף סדבון, ולא הוא, נבחר לתפקיד שופט בתחרות בינלאומית, החליט לרצוח אותו ולבתר את גופתו. "הנאשם רקם בקפידה את תכנית הקטילה", נכתב, "הצטייד במסור, סכין, חבל, שקיות אשפה וכדורי שינה והרגעה. במסגרת ההכנות המית הנאשם, באמצעות סכין, חתול שהופקד על שמירתו וגורת כלבים שאימץ. ב-10 ביוני 2016 הזמין נגר את סדבון לדירה בה שהה, הגיש לו משקאות אלכוהוליים בהם המיס כדורי הרגעה ושינה, וכשזה נרדם דקר אותו בצווארו שלוש פעמים. באותו שלב, הקיץ סדבון וביקש מנגר לחוס על חייו. בתגובה ניסה נגר לחנוק אותו בידיו ונאבק בו. באורח נס, הצליח המתלונן להתגבר על הנאשם ונמלט מהדירה כשהוא שותת דם".

בשיקולים למתן העונש כתבו השופטים שרה דותן, מרדכי לוי וירון לוי, כי "חוסר ההפנמה של הנאשם את חומרת מעשיו עולה באופן חד מדבריו לאחר העימות עם המתלונן, כפי שנכתב בדוח הקרימינולוגית כשאמר: 'בסדר גמור, הפנס (החתך בצווארו של סדבון) לא כאב, בגילוח כואב יותר'. קשה להתעלם מדבריו הצורמים של הנאשם ומהיחס הקר והאדיש כלפי נפגעי העבירות".

סדבון, כיום הרכז הכדורעף ארצי בבתי הספר בהתאחדות הספורט, ושופט במשחקים, מתקשה בתחילה להתייחס לגזר הדין. "אין לי האמת מה להתייחס לזה, אין בי שמחה – הרגשות מעורבים", הוא אומר בראיון לצומת השרון.

היית באולם בעת הקראת גזר הדין?

"לא הייתי באולם, רציתי להיות אבל לא הסתדר לי. הייתי בכל הדיונים חוץ מהשניים האחרונים מכיוון שלא יכולתי לצאת מהעבודה".

הוא עצמו היה בדיונים?

"הוא הגיע לכל הדיונים, אבל לא היה בינינו קשר עין לאורך הזמן הזה. בהתחלה, להיות שם כשהוא נוכח היה מוזר, סיטואציה לא קלה. אבל לאורך שנה ומשהו בה התנהל המשפט מתרגלים – פשוט לומדים שהוא שם".

מה זה אומר סיטואציה לא קלה?

"בהתחלה הדופק מהיר ואתה מתרגש ואז אתה מתרגל. תראה, ברור שכשהוא דיבר זה מעורר הרבה דברים".

אם היית בעבודה, מי סיפר לך כמה גזרו לו?

"הפרקליטה התקשרה אלי ראשונה".

ומה התחושות?

"עוברות בי הרבה תחושות, אין משהו אחד. מדובר בכל כך הרבה אמוציות מכל כך הרבה כיוונים שאני לא יכול לומר שאני שמח, אין בי שמחה. אומר זאת כך: יש בזה משהו שמקל – ויש חלק אחר שגורם לאיזשהו התפרצות של רגשות. וזה כן שני צדדים שונים של אותה מטבע, כי זה נותן תחושה של רוגע ומצד שני זה גם גורם לבכי. זה תהליך שאני עדיין עובר. לפחות הפרק הזה הסתיים, כי הראש היה כל הזמן שהתהליך לא נגמר. עכשיו אני צריך להתמקד הלאה, כל זה היה מאוד קשה".

גל סדבון צילום מתוך הווטסאפ

גל סדבון

איך אתה מטפל בעצמך?

"מיד אחרי האירוע הלכתי לפסיכולוג אבל הפסקתי את הפגישות. אחת החוקרות אמרה לי עוד בזמן החקירות – כי שאלתי אותה הרבה שאלות על המניע, ויש המון שאלות שאין עליהן עדיין תשובה כי אלו דברים שרק הוא יודע –  שעדיף שאני אתמקד בעצמי ואנסה להמשיך הלאה. אימצתי את זה עד כמה שאני יכול. אני משתדל להמשיך הלאה כמה שאני מצליח, כלומר להיות עסוק בעבודה, לדבר על זה הרבה עם חברים ומשפחה. אולי אם אני ארגיש שזה יותר מדי עבורי, אחזור לטיפול מקצועי. כרגע אני מרגיש שזה בסדר".

אתה מרגיש ש-12 שנה בכלא זה עונש מתאים למה שהוא העביר אותך?

"מראש הייתי עם ציפיות מאוד נמוכות כי פחדתי להתאכזב. לא רציתי להית במקום שאני אשמע מספר נמוך ואז ארגיש מאוד לא טוב. לכן מבחינתי כל תוצאה הייתה טובה וכרגע 12 שנה זה טוב מבחינת הפרקליטות, אז בוא נגיד שלא התאכזבתי. תראה, העונש שלו לא ממש מטריד אותי, זה לא באמת זה נותן לי איזושהי אסמכתה. העונש חמור וזה נותן לגיטימציה שבאמת קרה שם משהו דרמטי מאוד. אבל אישית, זה לא ישנה לי כי מה שקרה כבר קרה ואת המקום שזה שם אותי ומה שעברתי שם באותו היום שום דבר לא ישנה. הבנתי את זה מהיום הראשון ולכן לא מצאתי בזה משהו שיביא לי שמחה. לא הייתי שמח אם הוא יקבל חמש שנים או 20 שנה. כל מה שרציתי הוא שהוא יהיה במקום שייתן לי תחושת ביטחון, לי ולכולם".

אני חושב על הרגעים שהיית צריך להתמודד מולו, ואני לא בטוח שאתה יודע מאיפה אתה שואב את הכוחות להתמודד עם סיטואציה כזו באותו הרגע. ואז כולם בטח אומרים לך שאתה גיבור. הרגשת ככה?

"שאלו אותי אם אני גיבור ואם קרה לי נס, אבל אני חושב שהיה לי הרבה מזל. זה לא שהייתי גיבור כמו שפשוט, לשמחתי, היו שם כמה צירופי מקרים ואולי קצת תעוזה. אבל אין לך באמת אפשרות אחרת. האפשרות השנייה הייתה לא לצאת משם בכלל – וכשזאת האפשרות אין ממש מה לעשות. אם משהו היה מתנהל קצת אחרת הכל היה שונה. לכן, מבחינתי, שום דבר באותו הערב לא היה יכול להיות אחרת – זו התוצאה הכי טובה שיכולה הייתה להיות".

אתה נזהר מאנשים מאז?

"בהתחלה שמתי לב שמאוד. זה קצת הרחיק אותי. היו כמה סיטואציות שהבנתי שאני נזהר אפילו יותר מדי. אבל אני מאוד משתדל שזה לא יעכב אותי ואני מרגיש שאני נזהר כיום ברמה שהיא בריאה, יותר נזהר מבעבר, אבל לא ברמה שגורמת לי לא לראות אנשים. אני בהחלט משתמש באינטואיציה שלי, בתמרורי האזהרה הטבעיים שלי. אספר לך סיפור – בערך שלושה שבועות אחרי האירוע נפגשתי עם בן אדם חדש שלא הכרתי לפני כן והוא הציע לי מים. אמרתי לו שאני אשמח למים. חיכיתי בסלון, אבל אז לא הצלחתי להתאפק והלכתי בסוף אחריו לראות מאיפה הוא מביא את המים. זה היה קשה, ובאותו הרגע הבנתי שאני היסטרי, שזה לא מהלך הגיוני לבדוק מאיפה כל אחד מביא לי מים. הייתי מאוד מודע למה עשיתי את זה ונלחמתי שזה לא יקרה בכל פעם. חשוב לי שיבינו שאין לי היום חרדות מאנשים. אני בהחלט נזהר יותר, אבל זה משהו שכדאי שכל אחד יעשה, ברמה האובייקטיבית לדעת איפה מקום בטוח בשבילך ואיזה לא. היו שם מאפיינים בערב שהיה קשה להתחמק מהם".

אתה כועס על עצמך שלא ראית את זה מגיע?

"הוא פשוט עבד עלי טוב. יש דברים שאתה מסתכל בדיעבד ואומר את זה הייתי יכול לעשות אחרת. העניין הוא כשמשקרים לך כל הערב זה מאוד קשה. אין לך איך להתגונן. כשחבר מתקשר ואומר שקרה משהו ושהוא רוצה שתבוא לדבר אתו כי הוא במצב רוח לא טוב, אז תפנה לו עורף? אם הוא אומר לך במהלך הערב 'תכף נדבר על זה', אז מה תעשה? הוא השתמש בדרכים מניפולטיביות שיכולות היו להפיל הרבה אנשים גם אם הם רואים תמרורים בדרך. אתה אף פעם לא חושב שזה יגיע לרמה הזאת".

הוא היה חבר קרוב?

"הוא היה חבר לעבודה, בקשר טוב מספיק שכשהוא קורא לך כי הוא לא מרגיש טוב, אתה בא אליו. האמת, במקרה כזה גם למכר הכי רחוק שלי הייתי בא. היה הרבה אמון בינינו והוא ניצל את זה".

ברק נגר צילום מתוך עמוד הפייסבוק

ברק נגר צילום מתוך עמוד הפייסבוק

אתה מאמין להסברים שהוא נתן למעשיו?

"אני לא מאמין לאף מילה שהוא אומר. הוא משנה כל הזמן גרסאות ואי אפשר לדעת. זו אחת התעלומות הכי גדולות שיש – המניע".

זו לדעתך קנאה נטו?

"אני פשוט לא יודע. עצוב לי שאני לא יודע את זה, אני מת לדעת. רק הוא יודע את זה והוא פשוט לא עקבי בגרסאות שהוא נותן. גם אם הוא יתחיל להיות עקבי, הוא לא אמין בכלל. הוא איבד את האמינות שלו אצלי".

איך המשפחה והחברים עוזרים?

"מאוד תומכים. דיברתי על זה מלא עם כולם, הם יודעים שאפשר לדבר איתי על הכל. הם שואלים הרבה שאלות ואנחנו עוברים את זה יחד. גם להם היה לא קל. זו התגברות שכולנו צריכים לעבור".

יש לך זוגיות?

"אין לי זוגיות, אבל לא נראה לי שזה קשור לזה. דווקא אנשים מרגישים יותר בנוח לספר לי דברים, חוויות קשות שעברו, זה גרם להרבה שיחות מאוד פתוחות עם המון אנשים – הגענו לסיטואציות אינטימיות וחזקות".

מיוסי סדבון נמסר: " הסתיים המשפט הארוך כנגד ברק נגר בעקבות ניסיון לרצח בגזר דין ארוך ומנומק. אנחנו הוריו של גל, מלווים אותו ממועד האירוע ביוני 2016, במהלך ההחלמה מהפציעה, החקירה והמשפט. אנו מקווים שפרשה זו, שבה ניצלו חיי גל בזכות מאבקו בתוקף, תישאר מאחורינו ושלא יהיה בה כדי לפגוע במאמציו של גל לחזור לחיים רגילים ככל שניתן. גל מקווים שתצליח להניח פרשה קשה זו מאחורייך ולהמשיך הלאה באופן רגיל ככל שניתן. אנחנו אתך".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר