קלקיליה צילום עזרא לוי
קלקיליה צילום עזרא לוי

ארבע לפנות בוקר: תושבי כפר סבא מתעוררים בבהלה לקולות אזעקה ומואזין (וידאו)

אזעקה שנשמעה לפנות בוקר בכפר סבא הקפיצה את התושבים, עד שהתברר שמדובר בתפילות ממסגד סמוך לעיר: "אולי הם עושים פרובוקציה"

פורסם בתאריך: 17.5.18 10:35

תושבים בכפר סבא התעוררו לפנות בוקר (חמישי) מקול חזק של אזעקה. לאור המצב הביטחוני היו מי שנכנסו לחרדה וחשבו שחלה הסלמה. מהר מאוד, עם הישמע קולות המואזין הסתבר להם כי הקולות מגיעים מאחד המסגדים הסמוכים לעיר, ככל הנראה מקלקיליה.

דוד ראובן המתגורר במזרח העיר, סמוך לספורטק, טוען שב-22 השנים בהם הוא מתגורר בבית הזה מעולם לא נשמע קול המואזין, עד לפני כשנה. "הם כנראה החליטו להרים את הווליום ברמקולים", הוא אומר, "אבל הבוקר זה פשוט היה מוגזם. מעולם לא שמעתי רעש כזה של אזעקה. זה היה בשעה רבע לארבע בבוקר והייתי בטוח שקרה משהו, שהתחילה מלחמה. קמתי בבהלה והתכוונתי להעיר את כל הבית, אבל אז הווליום ירד והתחילו קריאות המואזין. האזעקה הייתה באמת מוגזמת ומפחידה. זה מרגיז. אף אחד לא אוהב שמעירים אותו בשעות כאלה בבוקר. וגם בלי קשר למה שקרה היום, אנחנו לא צריכים לשמוע את התפילות שלהם. אני מאמין שהם יכולים להנמיך – אבל אולי הם עושים פרובוקציה בגלל שהתחיל היום חודש הרמדאן ולאור המצב הביטחוני".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

"התעוררתי להניק באמצע הלילה ולמואזין אני כבר רגילה, אבל פתאום התחילה אזעקה", מספרת רותם דלאל תושבת שכונת הדרים. "הערתי את בעלי בלחץ. לא הבנתי, אולי זה אופנוע או אמבולנס, אבל זה היה מאוד חריג ולא נשמע בדיוק כמו צופרים רגילים של אזעקה בעיר. ואז ונכנסתי לאתרי החדשות כדי לבדוק אם קרה משהו. משלא מצאתי כלום – העליתי פוסט בפייסבוק ומסתבר שאני לא היחידה ששמעה את זה".

 

 

מה זה אומרת "למואזין אני רגילה"?

"שזה כבר שנה וחצי או יותר כל בוקר. מאז שאני מניקה אני שומעת אותו יותר. גם המואזין זה חתיכת מטרד, הווליום לא נורמלי וזה גם מרגיש שהם מגבירים בכוונה. אם אני שומעת את זה ככה – אז איך הם שומעים אצלם? דיברתי לא אחת עם המוקד העירוני בעניין הזה – והם אומרים שבגלל שזה לא בשטח המוניציפאלי של העירייה זה לא בתחום האחריות שלהם. מצד אחד אני מבינה את זה, ומצד שני מדובר באיכות החיים של התושבים שלהם. שיעשו איזה מהלך פוליטי – אבל מן הסתם זה לא עניינו של הפקיד שעונה לי במוקד".

תגובת עיריית כפר סבא: "מבדיקה שערכנו, התקבלה רק פנייה אחת במוקד העירוני בנושא זה וככל הנראה מדובר בצפירה שמקורה ברשויות השכנות עקב חודש הרמדאן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ויטלי

    כמובן שאלה שמתעוררים, הם נגד דו-קיום (עם רשע מוסלמי אנטישמי), אבל אלה שלא מתעוררים, הם לא יתעוררו. רק בגלל "הדתה" אולי.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר