מאגר מי גשמים בסוף רחוב הראשונים בכפר סבא. צילום אמיר יעקב
מאגר מי גשמים בסוף רחוב הראשונים בכפר סבא. צילום אמיר יעקב

האם נמצא הגורם למכת היתושים שפוקדת את כפר סבא? צפו

תושבים ברחבי כפר סבא מתלוננים על מכת יתושים - בבתים, בגינות הציבוריות ובגני הילדים. התברואן העירוני: "כל האזורים שייבשנו במרץ ובאפריל התמלאו מחדש במים"

פורסם בתאריך: 21.5.18 13:19

בתום השבוע השרבי שעברנו ניתן לומר סופית כי כפר סבא סובלת ממכת יתושים חמורה. תושבים מתלוננים כי היתושים נמצאים בכל רחבי העיר, בגני הילדים ובבתים.

"את הילד שלי, בן ארבע, אנחנו שולחים מדי יום לגן כשהוא מרוח באלתוש מכף רגל ועד ראש", אומר דני דפדי משכונת עלייה, "אנחנו אפילו שמים לו מדבקה מיוחדת נגד יתושים על החולצה אבל שום דבר לא עוזר. הוא חוזר הביתה מלא עקיצות. התקשרתי למוקד 106 ב-18 במאי ואחרי יומיים שלחו לי הודעה שהעניין טופל. התקשרתי לשאול מה טופל? אמרו לי שהבחור שאחראי על ההדברות יצא לרחוב ויתקין 12. אמרתי להם שהשעה 18:20 והגן סגור. אמרו לי שהוא מרסס בחוץ, לא בגן. אבל כל הבעיה היא בתוך הגן. ביום שישי האחרון דיברתי עם מנכ"ל העירייה איתי צחר והוא הבטיח שהיום (שני) ישלחו מדביר לגן. נראה אם זה יקרה. לפני חודש לקחו ילד מהגן לבית החולים בגלל שהוא התנפח מעקיצות היתושים. אפילו בגן השעשועים אי אפשר לשבת. זו מכה בכל העיר".

אמיר יעקב, בעל עמוד הפייסבוק הוותיק "ביקורת בונה", מצלם מדי שנה את מאגרי המים שסובבים את העיר, מה שיכול בהחלט להוות מקום דגירה של יתושים. צפו:

"זה כבר כמה שנים ככה", הוא אומר, "המים יוצאים בסוף רחוב הראשונים משמאל לבית הקברות. זה נחל שזורם מכיוון שכונות יוספטל, עובר בכביש 55 סמוך למסילת הרכבת, משם הוא עובר ליד קניון G ואחר כך בצינורות מתחת לצומת ומסתעף לכיוון עתיר ידע. יש ערוץ נוסף שזורם מכיוון נווה ימין, חוצה את עתיר ידע ומתמזג בחזרה למקום הזה. כל קיץ זה עושה בלגן ומלא יתושים. יש גל יתושים חבל על הזמן. העירייה מפרסמת שצריך להדביר מקומות של מים עומדים, אבל בקשר לזה אני לא יודע מה הם עושים".

"אולי השנה סוף סוף עיריית כפר סבא ישימו סוף ליתושים בגינת גיבורי ישראל, עוד לא התחיל הקיץ וכבר לא ניתן להיות בגינה, מכת יתושים לא נורמלית", כותבת תושבת העיר בפייסבוק, "אנחנו סובלים מזה המון שנים! כל שנה הבטחות שיטפלו בבעיה והבעיה לא נפתרת".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

מיד אחרי הפסח הוציאה עיריית כפר סבא הודעה לעיתונות בה הודיעה על הגברת ההיערכות נגד יתושים בעיר, וקראה לתושבים לנקוט בצעדים מניעתיים – לנטר מקורות מים בבתיהם ובחצרותיהם וליבשם. "באזור השרון ישנם שני יתושים נפוצים", נכתב, "הראשון, יתוש הטיגריס האסייתי, מאופיין בצבע שחור ופסים לבנים ועוקץ במהלך היום. הוא דוגר במקוואות מים קטנים, ובעיקר בחצרות הבתים. כמו כן, לא ניתן לרסס כנגדו, ולכן יש לפעול לייבוש מקורות המים. היתוש השני הנפוץ בשרון הוא יתוש הכולכית שעוקץ במהלך הלילה. הוא מתרבה במקווי מים גדולים, כשהרשות המקומית מנטרת ומרססת בהתאם".

התברואן העירוני, ברק אריאלי: "היתושים היא בעיה כללית שפוקדת את כל הארץ. השנה מזג האוויר היה קיצוני מכל הבחינות – במרץ היה שרב ובמאי ירד גשם משמעותי. כל האזורים שייבשנו במרץ ובאפריל התמלאו מחדש במים. כשבמאי נוצרת שלולית חורף, אפילו לשבוע וחצי, זו בעיה. בקשר לשטחי הניקוז מסביב לעיר, המים מתנקזים לשלוש תעלות ראשיות שחלקן נשפכות לירקון. אם בקיץ, למשל, אנשים שוטפים את הרכבים או את החניה, המים מתנקזים לאותו המקום ולא מתייבשים. מה שאנחנו עושים הוא לבקר אחת לשבוע בתעלות, בודקים אם יש דגירת יתושים, והקבלן מבצע סוג של הדברה. לתכשיר קוראים 'בקטוש' שאינו מזהם את הסביבה והוא פוגע רק בזחלי היתושים ולא מזיק לחרקים אחרים או בעלי חיים. בכל הקשור לקריאות שאנחנו מקבלים דרך המוקד בתוך העיר, אנחנו יוצאים לשטח ולרוב מגלים שהדגירה נמצאת בחצרות הבתים. בנוסף לפרסום ולהסברה שאנחנו עושים לייבוש מקורות המים, אנחנו חייבים שיתוף פעולה מצד התושבים. אנחנו נכנסים לחצרות ומראים לתושבים את כמות הזחלים המטורפת שמתפתחת להם בדליים שיושבים בחצרות ובתחתיות של עציצים. אם יש בחצר אחת שלושה או ארבעה דליים עם מים, זה משפיע על כל השכונה. התושבים חייבים לשתף פעולה ליום או יומיים – לבדוק בחצר שאחרי השקיה לא נשארו מים עומדים, כי בחום הזה תוך מספר ימים בודדים הם הופכים לבוגרים שמאוד קשה להעלים. לצערי, יש אנשים שאין להם סבלנות. אנחנו מגיעים אליהם, מוצאים את מוקד הדגירה והם רוצים שכבר הלילה לא יהיו יתושים. זו בעיה. זה לא מטה קסמים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר