שדרת הברושים והבנייה. צילום נילי מעיין בן יהודה
שדרת הברושים והבנייה. צילום נילי מעיין בן יהודה

רגע לפני הכריתה: האם התושבים יצליחו להציל את שדרת הברושים העתיקה?

היום התקיים סיור בין התושבים, הקבלן הבונה ופקיד היערות הארצי של קק"ל - שאמור לפרסם את החלטתו בימים הקרובים

פורסם בתאריך: 24.5.18 20:44

פקיד היערות של הקרן הקיימת אמור למסור בימים הקרובים את החלטתו בערר שהגישו פעילי משמר האילנות בכפר סבא, בראשות פנחס כהנא, נגד כריתת שבעה עצים בשדרת הברושים העתיקים המובילה לגן מנשה, לטובת הקמת בנייני מגורים. רישיון הכריתה נכנס לתוקף ב-30 במאי. היום (חמישי), אחר הצהריים התקיימה פגישה בין נציגי השכונה הירוקה הצפונית (שכונת 80), כהנא, חבר המועצה ממרצ והמתמודד על ראשות העיר עילאי הרסגור עם פקיד היערות של הארצי של קק"ל סוהיל זיידן ובעלי החברה הקבלנית משכנות אורבניקה, שקיבלה את היתר הכריתה.

נזכיר שפקיד היערות אישר את כריתת הברושים, בני כ-100 שנה, בשדרה ההיסטורית, לאחר שעיריית כפר סבא אישרה לפני שנים בתוכנית בניין עיר בנייה במקום. עם מאבקו של כהנא בשנתיים האחרונות לשימור העצים, חזרה בה העירייה ולא נתנה לקבלן היתר בנייה. האחרון עתר נגד העירייה וזו התקפלה ונתנה את ההיתר עוד בטרם הדיון. ערר שהגישו התושבים רגע לפני כניסת רישיון הכריתה לתוקף בסוף החודש הצליח לעצור את הכריתה, זמנית. נציין שלקבלן כל האישורים הנדרשים, ותב"ע מאושרת משנת 2013. בפגישה היום אמר שבכוונתו להתחיל בעבודות כבר בימים הקרובים שכן החל במכירת הדירות, וכי הוא מסרב לשמוע על כל אפשרות לשנות את התוכניות.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

"אין לי טענות כלפי הקבלן הפרטי שמטרתו היא להרוויח כסף והוא לא חייב שום דבר לאיש, אלא כלפי הרשויות שהביאו למצב הזה", אומר הרסגור-הנדין. "הבעיה היא בכמה שלבים – הראשון זה אישור התב"ע ע"י הוועדה המחוזית ללא התחשבות בנושא העצים ששם נקבעו קווי הבניין על גבי העצים, המחדל הנוסף הוא העברת הנושא לוועדה מקומית בנובמבר 2017 מבלי ליידע את החברי המועצה על כך שבשטח הבניין שהם מתכוונים לאשר נמצאים עצים שמיועדים לשימור. בפגישה אמרתי שהתושבים לא צריכים להתווכח עם היזם אלא שפקיד היערות צריכים לקבל את הערר, ואת הטענות של היזם בדבר פגיעה בזכויותיו הקנייניות הוא צריך להפנות לוועדות לתכנון ובנייה. צריך להעדיף את העצים על פני התוכנית המאושרת גם אם העירייה תצטרך לשלם פיצוי ליזם, ובכל מקרה אסור לאשר את תחילת העבודות".

 

כהנא: "אני מלווה את הפרויקט הזה כעשר שנים. זה ערר שלישי והבאתי לזה ששיקמו את שתי השדרות, שמספרות סיפור הפרדסים שם. אני לא יודע מה יחליט פקיד היערות אבל ברור לכולם שזה קרה בעקבות התנהלות לא מקצועית של העירייה. כולם יודעים, ושאף אחד לא יגיד שלא, שיש שם שימור ובכל זאת נתנו אישרו לתוכנית. עכשיו השאלה מי משלם על הטעות – העצים או העירייה. לא ייתכן שבכל פעם שהעירייה עושה טעות העצים ישלמו".

תגובת חברת אורבניקה: "חברת משכנות אורבניקה הקפידה לאורך כל הדרך לפעול בדיוק על פי החוק והוראותיו ותמשיך לעשות כן גם בעתיד. אנו סומכים על שיקול הדעת של הגורמים המקצועיים במשרד פקיד היערות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ליאת

    כל כך מתאים לעיריית כ"ס לתת היתר בטרם דיון. גם בניית בניינים ומכירת דירות נעשו לפני פירסום וועדת התנגדויות. מה חדש? אין חוקים בכ"ס. לרווחת התושבים עלק

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר