בית החולים מאיר. צילום עזרא לוי
בית החולים מאיר. צילום עזרא לוי

תביעה נגד מאיר: חולה בדלקת ריאות קיבל אנטיביוטיקה לא מתאימה – ומת

לפי התביעה החולה, חקלאי בן 55, קיבל טיפול אנטיביוטי שאינו מתאים למחלת הסכרת ממנה סבל. בני המשפחה דורשים פיצוי

פורסם בתאריך: 30.5.18 09:02

בני משפחתו של מטופל שנפטר בבית החולים מאיר הגישו תביעת רשלנות נגד בית החולים מאיר, בטענה שבחירה לא נכונה של אנטיביוטיקה גרמה למותו.

לפי התביעה האיש, בן 55, הגיע לבית החולים כשהוא סובל מחום ומדלקת ריאות שגרתית, ונפטר כעבור כמה ימים. באמצעות עורכי הדין כרמי בוסתנאי וואסים עומר הגישו בני המשפחה של הנפטר תביעה לבית משפט השלום בתל אביב נגד שירותי בריאות כללית, הבעלים של בית חולים מאיר, בטענה כי הרשלנות בטיפול באה לידי ביטוי בבחירה בלתי מושכלת של טיפול אנטיביוטי אותו קיבל המנוח במהלך אשפוזו וכן מחדל בביצוע בדיקות בסיסיות למעקב בחולה עם דלקת ריאות.

החולה, שעבד כחקלאי, היה לדברי בני משפחתו אדם בריא שסבל ממחלת הסכרת. הוא הגיע לבית החולים מאיר עם חום ובבית החולים אבחנו שיש לו דלקת ריאות והחלו בטיפול תרופתי באנטיביוטיקה בשם "צפלוספורינים" (דור שני). החולה הועבר לאשפוז, אבל מצבו הלך והתדרדר. לטענת בני המשפחה, הם דיווחו לרופאים שהמנוח היה מבולבל ואז בוצע לו סי.טי מוח שלא הצביע על פתולוגיה מוחית, אולם מצבו המשיך להתדרדר והופיעו סימנים של אי ספיקת כליות ואי ספיקה נשימתית. כעבור שישה ימים הוא הועבר למחלקה לטיפול נמרץ, שם הרחיבו את הטיפול האנטיביוטי ואף החלו להנשים את החולה, אולם כעבור שבוע מצבו החמיר והוא נפטר.

עורכי הדין טוענים בתביעה, כי רופאי בית החולים לא זיהו מבעוד מועד את ההתדרדרות במצבו של המנוח ואת התסמונות שהמנוח פיתח, דבר שהיה מאפשר העברה מוקדמת יותר לטיפול נמרץ וקבלת טיפול מתאים בשלב מוקדם יותר. לתביעה צורפה חוות דעת של מומחה למחלות ריאה ולרפואה פנימית, שקבע בין השאר, כי "הטיפול התרופתי הראשוני שהוענק לחולה אינו הטיפול המתאים לחולה עם דלקת ריאות ומחלת רקע של סכרת". עוד קבע המומחה, כי "גם במקרה שבו נבחרה אנטיביוטיקה בעלת כיסוי צר זה, הצוות הרפואי היה חייב להתייחס לסימנים קליניים ומעבדתיים שהצביעו על התדרדרות הדרגתית בחולה" ולעשות בירור מתאים לגבי סימנים אלה.

עו"ד כרמי בוסתנאי

עו"ד כרמי בוסתנאי

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

בסיכום חוות הדעת גורס המומחה כי התדרדרותו של החולה, שהסתיימה באי ספיקה רב מערכתית ומוות בטיפול נמרץ, הייתה ניתנת למניעה בעת היותו במחלקה הפנימית על ידי בחירה מושכלת יותר של הטיפול האנטיביוטי אותו קיבל ושימת לב קפדנית יותר למדדים פיזיולוגיים ובדיקות מעבדה שנלקחו, וכן לקיחה של בדיקות בסיסיות למעקב בכל חולה עם דלקת ריאות.

התביעה מציינת כי לאור רשלנותה החמורה של הנתבעת, ולאור התוצאה הקשה הנלווית לכך, הם מבקשים מבית המשפט "להטיל על הנתבעת לשלם לתובעים פיצויים עונשיים גבוהים לדוגמה, אשר יעמדו ביחס ישר לרשלנות החמורה של הנתבעת ויבטאו את הערך העליון של שמירה על חיי אדם".

תגובת בית החולים מאיר לא התקבלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר