מפעל קניאל. צילום עזרא לוי
מפעל קניאל. צילום עזרא לוי

ועד הפעולה בירוקה: "העירייה ממדרת אותנו מהדיונים על תוכנית קניאל"

נציגי ועד הפעולה לא הוזמנו לפגישה בין מהנדסת העיר לוועד התושבים. הסיבה לקצר: ערר שהגישו נגד היתר הבנייה לחברת אמות

פורסם בתאריך: 28.6.17 20:18

ועד הפעולה להצלת השכונה הירוקה ממודר מפגישות שהעירייה מקיימת עם ועד התושבים של השכונה, בנושא תוכנית הבנייה קניאל. ביום ראשון התקיימה פגישה בין ועד התושבים של השכונה הירוקה למהנדסת העיר וגורמים במחלקת התחבורה בעירייה בנושא התוכנית, פגישה שאליה לא הוזמנו אנשי ועד הפעולה. הסיבה, לדברי ליאור שלזינגר, ממובילי ועד הפעולה, היא ערר שהגיש ועד הפעולה נגד היתר שנתנה העירייה לחברת אמות להקמת אלפי מקומות חניה, באזור אחר בשכונה.
במכתב ששלח שלזינגר למנכ"לית העירייה, ובו ביקש להצטרף לפגישה, הוא כותב: "כזכור, על רקע הערר שוועד הפעולה הוביל בנושא אמות ביקשתם, לאור העובדה שלכאורה יש חפיפה בנושאי התחבורה, להמשיך לעבוד בנושא זה (תוכנית קניאל) ובנושא המקרוסימולציה עם ועד השכונה. למרות שלא סברנו שיש לכך הצדקה ובמטרה לקדם את הנושא, הסכמנו לכך, לאותה עת", כתב שלזינגר, "עתה משהערר הוכרע, אין כל הצדקה להדיר אותנו מהדיונים ולהיפך…מה עוד שאין מחלוקת שמרבית תושבי השכונה רואים בוועד הפעולה כמייצגם בנושא תוכנית קניאל". הוא הוסיף כי "ככל שברצון העירייה לבצע שיתוף ציבורי מלא וכנה של תושבי השכונה הירוקה בבחינה המחודשת לתכנית קניאל, מתחייב כי הדבר יעשה תוך שיתוף נציגות ועד הפעולה".
תוכנית קניאל היא תוכנית להקמת 1,150 יחידות דיור ו־90 אלף מ"ר שטח מסחר ותעסוקה, בשטח מפעלי קניאל ובראון. ועד הפעולה להצלת השכונה הירוקה הוביל את המאבק נגד תוכנית הבנייה, שאושרה בוועדה המקומית בשנה שעברה. לאחר שהתוכנית הוצגה לתושבי השכונה, קיימו ועד הפעולה ו־ועד השכונה הירוקה פגישות ודיאלוגים עם נציגים מהעירייה בנוגע לתוכנית ולהשלכותיה.
בתוך כך, הגיש ועד הפעולה באפריל ערר לוועדה המחוזית ברמלה נגד היתר הבנייה שנתנה העירייה לחברת אמות, להקמת 3,262 מקומות חניה בתשעה מפלסים תת קרקעיים ברחוב ספיר בשכונה הצפונית, ערר שהתקבל בראשית חודש יוני.
מנכ"לית העירייה, אושרת גני גונן, ענתה לשלזינגר: "מזה חודשים ארוכים אנו פועלים מול ועד השכונה בנושא תכנית קניאל כמו גם בנושאים רבים אחרים. ועד השכונה פנה פעמים מספר בכתב ובעל פה בבקשה לעצור ולבחון מחדש את התכנית, הוחלט להיענות לבקשה זו וכך אף עדכנו את יו"ר ועד השכונה…נבצע בחינה מעמיקה ומחודשת של כלל הנושאים הנוגעים לתכנית זו בשיתוף ועד השכונה ובאמצעותו את כלל התושבים במנגנון הידברות שיסוכם יחד עם הוועד". היא הוסיפה כי "מובן וברור שזכות כל תושב או קבוצת תושבים לנקוט בהליכים משפטיים אולם שעה שנבחרה על ידיכם דרך זו משתנה אופי ההידברות ונכפית על העירייה הידברות באמצעות עורכי דין ובתי משפט".
בתגובה ענה שלזינגר: "ועד הפעולה להצלת השכונה הירוקה מייצג אלפים מתושבי השכונה הירוקה ועשרות ועדי בתים, אשר הביעו תמיכתם הכתובה והכספית בוועד הפעולה…לעירייה אין פררוגטיבה לקבוע מי יהיו תושבי השכונה הירוקה. נציגות התושבים שיפגשו עם העירייה בנוגע לתכנית קניאל אינה עומדת לבחירת העירייה, אלא מדובר בנציגי התושבים עצמם ומכאן שנציגים אלו יהיו המייצגים של השכונה בכל הליך שיתבצע מול העירייה בנושא. לכן, ככל שהעירייה אינה מעוניינת לקיים עם נציגי תושבים אלו את הליך שיתוף הציבור, הרי שהיא לא מעוניינת לקיים את ההליך כלל".
במכתב התייחסו גם לערר שהגישו נגד היתר הבנייה לחברת אמות: "אין כל קשר בנוגע לערר שהוגש נגד היתר אמות לבין תכנית קניאל. ביחס להיתר אמות כלל לא היה דיון עם התושבים ולא היה מנוס מנקיטת הליך משפטי מוצדק כנגד היתר בטל מעיקרו שנקבע על פי ועדת הערר כי ניתן שלא בדין.. המשך ההדרה של ועד הפעולה אינה מתיישבת עם העובדה שזכותו של תושב שסבור שפעולות העירייה שפוגעות בו נעשו שלא כדין, לפנות לערכאות בלא שהעירייה – רשות ציבורית נבחרת – תבוא עימו בשוטף בחשבון. זאת ביתר שאת, כאשר אין קשר בין תכנית קניאל להיתר שניתן לאמות"
תגובת העירייה: "כפי שנמסר לוועד הפעולה, התנהלות העירייה תתבצע מול ועד השכונה. כמובן שלכל התושבים עומדת הזכות והאפשרות לנקוט בהליכים משפטיים כנגד העירייה, אך משכך מבוצע עובר השיח, מטבע הדברים, להתדיינות משפטית באמצעות עורכי דין ובבתי משפט. כפי שסוכם, בשבועות הקרובים תפורסם מתכונת שיתוף הדיירים לתוכנית זו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר