ליאת בן הרצל והילדים בגן רעות
ליאת בן הרצל והילדים בגן רעות

הגננת שהתגייסה להציל את רונאל טבדיס מחכה לכם בחצר השוק

הגננת ליאת בן הרצל לא נותרה אדישה כששמעה על רונאל טבדיס, תלמידת כצנלסון שחלתה בסרטן מוח אלים. היא וילדי הגן מזמינים אתכם מחר לאירוע מכירה ענק שהפיקו

פורסם בתאריך: 7.6.18 15:37

יריד מכירה ענק, שמטרתו גיוס כספים עבור טיפול רפואי חדשני לתלמידת תיכון כצנלסון רונאל טבדיס החולה בסרטן מוח אלים, אירוע שיזמה גננת גן רעות בכפר סבא ליאת בן הרצל, יתקיים מחר בבוקר (11:30-8:30) בחצר השוק בכפר סבא. באירוע תיערך מכירת פריטים שיצרו ילדי גנים בעיר ומוצרים של חברות מהאזור, כל ההכנסות תרומה לרונאל.

טבדיס, בת 15, מתמודדת מזה כשנתיים עם הסרטן, שאינו מגיב לטיפולים הקיימים. הנהלת התיכון, התלמידים ועיריית כפר סבא התגייסו בעבר למענה כשהפיקו מופע התרמה ענק לצורך טיפול דחוף בארה"ב, לאחר שרופאיה בבית החולים שיבא קבעו שטיפול חדשני בנגיף פוליו הוא הסיכוי היחידי שלה. לצד יוזמות פרטיות היא גייסה לשם כך את חצי מיליון השקלים שנדרשו. לאחר כשבוע נאמר למשפחה שהטיפול לא מתאים, והיא ואמה טסו לגרמניה ומשם לשוויץ שם מצאנו נוירוכירורג שניתח את רונאל שני ניתוחי ראש. לפני כשבועיים יצאו רונאל ואמה משוויץ בטיסה לפולין על מנת לקבל טיפול ניסיוני שבסיסו החדרת חלקיקי אלפא בתוך הגידול. נכון להיום רונאל נמצאת בבית חולים פרטי בברן, שוויץ, בהשגחה.

רונאל טבדיס

רונאל טבדיס

 

לשמחת המשפחה, הזקוקה לכל שקל כדי לממן את הטיפולים האלה, ישנם עדיין אנשים פרטיים שסיפורה של רונאל נגע לליבם ומרימים יוזמות משלהם לגיוס כספים עבורה. הגננת ליאת בן הרצל יצרה בשלושת השבועות האחרונים קשר עם העירייה והחברה הכלכלית, גייסה גננות נוספות מגנים בעיר ועמלה עם צוות הגן להכנת מאות מוצרים שיימכרו מחר ביריד.

"במשך כל השנה נושא מכירת מוצרים רץ אצלנו בגן", מספרת בן הרצל לצומת השרון. "הילדים מייצרים ומוכרים אחד לשני. ביום המשפחה קיימנו מכירה גדולה עם מוצרים שלנו – ההורים קנו בכסף אמתי והילדים התנסו בחוויה של להיות מוכרים ליום אחד. לסיפור של רונאל התוועדתי גם דרך העיתונות וגם כי הבן שלי מכיר את אח של רונאל, בן שירות שכבר עשה בעצמו מבצעי התרמה ביוקנעם. כשעלה הרעיון שאפשר לייצר מוצרים ולמכור אותם לא רק בתוך הגן אלא גם למטרה טובה וחשובה כזו, התגייסנו לטובת העניין. זה מלמד את הילדים לתרום ולהתאמץ עבור אחרים. חצר השוק זה פרויקט גדול עבורם וזה מרגש אותנו לראות כמה הם מתאמצים ועובדים כדי לתרום למישהי שהם לא מכירים. לשמחתי הצלחנו לגייס עוד שלושה גנים לטובת העניין – גן ברקת, גן ידידות וגן שוהם, שגם בהם עמלים על הכנת מוצרים".

ילדי גן רעות וצוות הגן

ילדי גן רעות וצוות הגן

 

החברה כלכלית שהתגייסה לטובת הנושא, גייסה גם את בית הספר ש"י עגנון, שתלמידיו יקימו מחר דוכנים בשוק וימכרו עוגות, וגם את תושבי מושב ירקונה שימכרו מוצרים משלהם. "בחברה הכלכלית עוזרים לנו להגשים את החלום והלוואי ויבואו אנשים ויתרמו ברוחב לב", אומרת בן הרצל, "הילדים והצוותים בגנים משקיעים את כל כולם. צריך לראות ולהבין כמה עבודה מושקעת שם. לקחנו קופסאות שימורים, עיטרנו אותן ושתלנו צמחי תבלין, הכנו סלסלות עם תותים מחלוקי נחל וקש, קשתות לשיער, תחתיות לכוסות מחרוזים – זה הרבה עבודה. אנחנו יוצאות מהגן בשש-שבע בערב, הרבה אחרי שהילדים עוזבים, כבר השבוע השלישי".

ילדי גן רעות

ילדי גן רעות

 

בן הרצל מגלה שישנן גם יוזמות פרטיות בגן מעבר ליוזמה שלה. "ילדה אחת החליטה לתרום 40 שקלים מהקופה הפרטית שלה, מחר היא תציב דוכן בשוק עם הכיתוב 'אני כבר תרמתי ומה איתך?'", היא מגלה, "ילד אחר, מהמם, תרם משחקים חדשים באריזה שקיבל ליום ההולדת שלו. גם הוא יציב מחר דוכן משלו".

 

 

מנכ"ל החברה הכלכלית, אלעד קנדל: "אנחנו שמענו על היוזמה מהגננת ליאת שאיתה אנחנו נמצאים בקשר ושמחנו לנדב את השוק לטובת העניין, כמו שנידבנו אותו לדברים אחרים חשובים, וכשזה משרת את המטרה הזאת זה עוד יותר רלוונטי. שמחנו לתת עזרה לוגיסטית, תפעולית ובדוכנים. אני מקווה שיהיו יוזמות נוספות של גופים נוספים עד מחר שיצטרפו אלינו לשוק, ושבעלי הבסטות אצלנו יתנו גם הם את תרומתם. אנחנו נעשה את הכל כדי שזה יצליח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר